Budget hotliner

Nee ik knikker niet uit de lucht maar er stond gisteren nogal wat wind en dan hoef ik meestal de klepjes niet te gebruiken , een 2e keer wel even de klepjes opgezet en ging perfekt, het landen op de wielen MET kapjes gaat overigens beter nu hij iets meer gewicht heeft, die Silence van jouw kende ik nog niet een soort pylon met trekjes van de Arcolift zo te zien, erg leuk en sportief model ook om te zien, maar staat hij alleen maar in de kast of moet je hem nog bouwen

gr Andre

Simprop Silence is een semi scale kist. Eliptische vleugeltips. Span 160 cm
De echte Silence is een kitplane.. zei het zeer geavanceerd. Ontwikkeld door twee slimme Duitse ingeneurs... In het echt een fraaie kist. Gebaseerd op de Spitfire.

Deze kitjes worden nu schaars. Simprop heeft hem niet meer in het assortiment. Heb de brandstofversie.

Mijn doosjes staan meestal te staan. Mooi te wezen in doos. Overigens nemen ze zo minder ruimte... het zijn er nog al wat bij elkaar.... en er zijn nogal wat projecten in halfbouwfase... die moeten eerst af... denk ik... :oops:

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen, neem even contact op met Bassman, die heeft die set.
Hawk met Dymond aandrijving.

GJ

Wel Johannes,

Dit was dat receptje:
AXi 2217/9D PG3 (1:3) planetaire vertraging
Zo ook de buitentemp 22c

Jeti Spin 44 +Jeti Box voor uitlezen en programmeren randapparatuureluurs

PolyQuest 3s 3250XQ mAm 30c Enerland

Maximum motor rpm 19940 (prop rpm 1/3)
14 x 12 Aero-Naut klapprop.

Niet echt hot! Maar stap twee wordt de Kira 600-38?
Of voor de leut 'budget' drive?

Overigens... we krijgen hier in Odoorn prachtig weer voor onze Fly-In... De F5B club is natuurlijk helegaar van harte welkom!

Laatst bewerkt:
Bas,

Ik kan helaas niet op de flyin komen. Zaterdag de Watts-Up meeting bi de Aeroclub Kennemerland, zondag de Belgische F5B in Andenne.

Neem aan dat jij een paar mooie Wilco demo's verzorgt?

Groet,
Gerben

Ah! Jammer, maar ik zie dat je een paar fraaie evenementen voor de boeg hebt.
Goede wedstrijd in in de Ardenner F5B! Lijkt me uitstekende locatie om te vertoeven!

Ja! Ik zal de Wilco in de demo zetten... als ik de tijd heb...
loop in een geel jasje met OLC erop... en trek vast een serieuze smoel.... denk ik ;)

Als jullie weer een electrosleep op touw zetten... heb een gekoesterd antiek zwevertje getroffen in Friesland. Zie m'n forumfotomapje

Laatst bewerkt:
Zou de Hawk met de Staufenbiel aandrijving nog een beetje leuk vliegen?

Ik heb inderdaad deze aandrijving en ik vind dat de hawk toch behoorlijk snel
naar boven gaat met zo'n 450 watt. Op den duur zal ik vast wel sneller willen
maar 'recreatief' vliegen is goed te doen met deze setup en 4s 3000 lipo's

Gerben en ik moeten naar Bad Bruckenau en er moet getraind worden.
En ook nog een model invliegen.
Gisteren heb ik nog een gat in een betonplextafel geslagen omdat de motor aansloeg, dus we hebben nu een tekort aan props, dus we moeten zuinig zijn met de vliegtijd en spullen.

GJ

HOI
Andre goed zeg van je nieuwe setup weet je ook het toerental toevallig ? :p
van je nieuwe setup.

GR

GERTI

Laatst bewerkt:
Hallo Mark,
Neem je Pa ook maar mee! Van harte welkom.
Er is reeds mooie opkomst. Fraaie kisten onderweg heb ik begrepen.
Ben er 3 dagen om mee te helpen. Veel tijd om te vliegen heb ik zelf niet, dus als jullie met de fraaie zwevers komen, je het F5B kanon mee neemt, is er vast ergens een gaatje om te vliegen... maar het wordt druk.
Dan is er altijd nog veel te zien en af te kletsen. De F5B kist is altijd spectaculair in de stijgvlucht!
Morgen en zaterdag zijn vast de beste dagen. De zondag is er al weer een beetje afbouw. Maar als het weer zo mooi blijft... vertrekken de meeste gasten wat later, en blijft het lang gezellig.
Zaterdag is er een BBQ. 10,- euro pp. Kan je ook nog aan meedoen.

Gerben en GJ... je kan niet voorzichtig genoeg zijn... heb je nu eenmaal met extreme-powertools! Train ze de sterren van de hemel! Heel houden!

Laatst bewerkt:
Johan
,
HQI-3661 36x60mm 255g 5 30-40A 700 1200 3-5 9x6-10x7

Als de standaartmotor bij de Hawk je te weinig is, kun je bij Staufenbiel ook een binnenloper
krijgen op 5s en ca 700 w voor t zelfde geld.

Gr Frank

Hoi Jos,

Nou, het was een foutje van mij.Neckstrap van de zender zat om de gasschakelaar.
Dus ik pak de zender op en klap, dat waren de prop, spinner en een stuk tafel.

Ik ken nog iemand die per ongelijk de verkeerde schakelaar omhaalde, dat kostte ook een prop.
Ach, gebeurd je hopelijk maar 1 keer, en beter de tafel dan een hand of zo.

Gerben heeft al maanden een B08.
Maar hij vliegt er dit jaar nog niet mee.
Als reservekist in Bad B neemt ie mijn S14 met speciale motor.
Die moet dus nog bij hem in de zender gezet worden en hij moet hem even leren kennen.

Bang worden? Waarom?
Voor ons (iedereen die nu hier in NL vliegt) is dit jaar gewoon een proefjaar.
Volgend jaar moet er beter gepresteerd worden maar dat mag niet ten koste gaan van de gezelligheid.
Als iemand begin van het jaar 25 rakken vliegt en veel plezier heeft is dat prima.
Als ie dan eind van het jaar 30 rakken vliegt heeft ie toch progressie gemaakt.
En hopelijk geen stress gehad.

Ik denk dat ik zelf mijn streven nog wel ga halen, 35 rakken dit jaar.
Volgend jaar stel ik me als doel 40 rakken.
Hopelijk hebben we dan wat mensen die de F5B organisatie deels over kunnen nemen want vliegen en met de organisatie bezig zijn werkt niet echt.

GJ

:confused: Toch niet de 17x18 hoop ik.

Er vliegen inderdaad best wel wat leuke toestellen mee volgend jaar. Progressie is er dit jaar bij velen zeker ook al geboekt, ben benieuwd hoe dat volgend jaar zich verder ontwikkeld.

Nog steeds twijfel alom bij me. Wel of geen Hawk om wat eenvoudiger te kunnen trainen en welke motor zal ik daar dan eens in proppen. Voor de wedstrijden heb ik al een ander toestel. 40 voor volgend jaar hoop ik ook te kunnen vliegen.

Johan, je moet er geen Hawk bijkopen, zonde van het geld.
Een Hawk vliegt anders dan de S16.
Je mist je snapflaps en dat is toch heel anders vliegen.

Is een Raketenwurm 1 niks voor je?
150 euro duurder dan een Hawk maar wel snapflaps en een kevlar romp.
Je kan je spullen van de S13 overzetten dus dan hoeft het allemaal niet zoveel te kosten.

GJ

Ik wil juist niet alle spullen van de S13 gaan gebruiken. Wil een stille kist met beperkt vermogen. De spullen van de S13 gaan in een S16. Maar ik heb eigenlijk niet zo'n haast meer dit jaar, kan ook de S16 eerst nog af maken.

Back