Budget zelfbouw quadcopter

Ook ik moet op zoek naar die 10x10 alu profielen maar gelukkig zit er in Zwolle nog wel een ijzerwaren zaak waar ze dit waarschijnlijk wel op voorraad hebben.

Neem 15 x 15 mm uit de bouwmarkt om de hoek .;)

Jij gebruikt 50 gr motors met 10" props .

In 10 x 10 zit te veel beweging , beter is 15 x 15 en daar gaten in boren van 10 mm om de 3 cm .

Mvg Johan

Mijn frame, aluminium 15x15 met gaten voor gewichtsbesparing, en het HK V2 boardje liggen al klaar maar de motoren en regelaars zijn maar niet leverbaar bij HK. Net zo als Douwe74 kijk ik ook op ebay omdat ik het wachten nu wel zat vind. Gisteren had ik ook besloten om de Hobbywing 30amp regelaars te gaan bestellen en 5 x E-max CF2822-1200kv motoren. Nu zie ik dat Douwe74 de RC-timer motoren 2830-1000kv besteld heeft, dus ik begin te weer te twijfelen. Kan iemand mij vertellen welke motor er beter is en dan vooral voor een rustig vliegbeeld. (Dit is namelijk mijn eerste stap naar de heli-wereld)

Ik ben nog opzoek naar male to male servo leads, iemand enig idee?

Heb je echt alle draden nodig of enkel signaal? Indien enkel signaal kun je bijvoorbeeld dit soort dingen gebruiken. Als je echt alle leads nodig hebt kun je deze natuurlijk ook per 3 gebruiken.

1 Pin Dual-female Jumper Wire 200mm 50-Packs $5.00 Free Shipping @GoodLuckBuy.com

Heb je in verschillende lengtes daar. Oeps, zei je nu male to male? Dan nog es opnieuw zoeken want ik heb op female gezocht :(

Haha, ik baal nu wel, krijg ik vandaag een mailtje dat ze hier binnen zijn gekomen;
Keda 20-28M 15A 1050Kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor

Daar had ik ze kunnen bestellen uit engeland, en had ik ze eerder binnengekregen. Maar ach... Heb nu toch al besteld, ik weet niet of ik een verzend bericht krijg of wat... Ben benieuwd.

Servo leads heb ik zelf gemaakt, al heb ik met 2 kabeltjes al een klein probleempje.
En 10x10mm profiel te zwak? Dan ga ik van het weekend ook maar even 15x15 kopen en alvast beginnen aan een frame. Want ik ben bang dat het nog wel even gaat duren met de lasermachine op school.

Inmiddels ook de USB programmer binnen, accu's binnen (platter dan verwacht!) en nog wat andere kleindelen.

Zojuist ook even een prop gebalanceerd, en wat moet daar een hoop plakband bij om hem goed in balans te krijgen... Is dit erg? Zal morgen even een foto'tje maken , zitten echt een stuk of 8 stukjes van een cm of 2 of 3 op.

Keda models mailt me maar niet terug op de vraag hoe het nu zit met mijn motoren, heb de betaling over paypal gedaan ('overgemaakt' naar hun email adres) Ben benieuwd hoe dat gaat. Iemand hier ervaring mee? Heb het wel eens gelezen hier op het forum.

Wat voor prop balancer heb je gebruikt?

prop_balancer.jpg

Met een zelfgemaakt standaardje met 2 magneetjes erin, werkt prima volgens mij, prop kan volledig ronddraaien. en balanceerd zich dan (als de prop in balans is tenminste.

ik moet mijn props ook nog ballanceren als mijn prop-ballancer binnen is.
Ik denk dat ik met waterproof korrel 3000 de zwaarste kant lichter schuur.

Als het om EPP props gaat kun je beter een bandschuurmachine pakken met korrel 80 :mrgreen:

Haha, klopt, helaas. Maar ach, als ze goed gebalanceerd zijn zijn ze voor mij prima voorlopig, ik verwacht dat er nog wel wat props gaan sneuvelen de komende tijd, moet toch eerst leren vliegen met zo'n ding.

Als ik het een beetje onder de knie heb koop ik wel een keer goede apc props.

Motoren worden maandag verzonden, hopen dat ik over 2 weken kan vliegen dan!

Vandaag even naar de bouwmarkt gegaan voor een 15x15 alu profiel, moet voldoen voor mijn testmodel zolang de lasermachine op school kapot is. Ik twijfel nu wel of ik ga vliegen in X of +, heb de usb progammer nu ook binnen dus ik zou hem kunnen flashen naar X, maar hoe zit het dan met die potmeters e.d. zijn er handleidingen voor? Want ik vind het nu wel fijn dat ik die hobbyking handleiding heb.

Zolang de laser snij machine kapot is ga ik verder met een eenvoudiger frame.
Photo%2008-11-11%2018%2032%2013.jpg

15 mm alu profiel vandaag even voorzien van wat gaten om hem wat lichter te maken, verschil is echt te merken! Helaas heb ik niet gewogen voor en na het boren, maar het scheelt zeker.

Ik ben trouwens erg benieuwd wanneer mijn motoren worden verzonden/aankomen, ze reageren niet heel snel bij keda, en inmiddels waren ze ook weer gewoon op voorraad bij hobbyking en andere webshops, voor minder, of met snellere verzending.

Ik ben nu trouwens van plan om mijn contolboard naar x-config te flashen (4.7 van kapteinkuk) weet iemand of daar een handleiding voor is in combinatie met het hk-2 board? blijven de potmeters hetzelfde en dergelijke?

Hé, dat frame lijkt erg veel op wat ik ook heb liggen. Ik zal morgen ook eens een fotootje maken. Bij mijn scheelde de gaten in het frame 85 gram.
Waarom ga je eigelijk in de X config vliegen ??

Bedankt Duikvlucht, blijven de pot meters hetzelfde als in de HK handleiding staat?

Luigi, X vind ik mooier, en is handiger voor als ik hem nog voor fpv/video wil gaan gebruiken.

Ik kan echt niet wachten om te gaan proberen!

Wbt de potmeters durf ik het niet te zeggen. Per softwareversie willen de endpointwaardes nog wel eens veranderen naar mijn bescheiden kennis. Wat ik wel heb ondervonden is dat de potmeters hoe dan ook op 50% (midden) het beste vliegen.

Het word echt even uitvogelen wanneer je iets reversed en wat nou het 0-punt is. Zonder props je toestel in de hand houden geeft een goede indicatie van wanneer welke motor moet opspinnen.

Back