Vandaag is het lot toegeslagen, (Oke, ik kan er om lachen, en het is te repareren)
Ik heb vanmorgen 2 accu's leeg gevlogen in de achtertuin met succes! ik heb wat aan de potmeters gedraaid, en het 'schrokkerig' bewegen is weg, de yaw blijft recht na wat trimmen en draaien aan het potmetertje.
Vanmiddag de accu's weer opgeladen en samen met mijn broer en een vriend gaan vliegen op een veldje ondanks de harde wind ging het erg lekker, en de keychain cam beelden zijn (soms) best stabiel! Nadat de eerste accu leeg was was ik van plan met de 2e accu wat hoger te vliegen, wat achteraf niet zo slim is geweest. Ik zat denk ik zo'n 30 meter hoog en daar was de wind wel heel erg te merken. Ik probeerde terug te komen, maar op dat moment verloor ik de controle een beetje. Hij waaide langzaam verder, en ik probeerde maar terug te komen wat niet lukte. Door de wind werd hij omver geblazen wat ik gelukkig kon corrigeren, en ik kon langzaam terugkomen. Op dat moment werd hij weer omver geblazen en zat ik ondersteboven op 30 meter hoogte. Ik weet niet precies meer wat ik heb gedaan, maar ik heb hem proberen recht te krijgen voordat hij de grond raakte (wat ik allemaal niet zo goed kon zien omdat er bomen voor stonden).
Snel naar de plaats van de crash gerend, en daar lag hij, 1 motor los (2 tyraps geknapt) en 2 propellors geknakt/gebroken. Thuisgekomen ben ik er ook achter gekomen dat de 2 aluminium delen een beetje los zijn gekomen van elkaar, dus daar moet ik ook een dosis lijm/epoxy tussen doen denk ik. Motor zit inmiddels weer goed vast, props heb ik nog (en meteen maar wat nieuwe reserve props besteld. Dus als het goed is kan ik 'zo' weer vliegen. (Alles is on-board gefilmd, haha, kijken of ik die vandaag nog op youtube ga zetten.)
Inmiddels heb ik ook het eerste 'filmpje' gemaakt, alleen hij was 'gefailed' tijdens het uploaden, dus nu ben ik dat opnieuw aan het doen. Dus die zet ik straks hier ook neer.