Burt Rutan's Pond Racer: voortgangscontrole ;-)

ik zal kijken of ik kan..

Ron, ik zal kijken of ik dan kan.. ben wel erg benieuwd in ieder geval..

Robert

ron van sommeren zei:
Robert, dan moet je op 22 juni naar onze Nijmegen/Winssen elektro fly-in komen. Ik heb een vlaai uitgeloofd voor iedere vlieger die vliegt met een goed lijkende Pond racer, e.e.a. zal zeer streng maar rechtvaardig door mij beoordeeld worden (mijn gironummer is ... ;)). En Theo heeft zijn zinnen op een vlaai gezet. Het is weliswaar geen echte Limburgse maar daar moet hij zich maar overheen zetten).

Chips moet ik ze weer zelf meebrengen? 8)

Mooie Avatar Theo!

Binnenkort ga ik weer naar Harsewinkel, daar vloog vorig jaar een werkelijk schitterende Pond Racer.

harsw2002-055.jpg

Ben benieuwd hoe de jouwe gaat vliegen. :wink:

Suc6,
Emile 8)

enkele foto's van de Pond-racer hij is bijna klaar alleen nog wat aan de bedrading doen en de roeren aansluiten en we kunnen hem gaan invliegen.

Motorisering 2x speed 280 met Guntherprop, 2x 8 cellen GP 350 1 regelaar Schulze slim 15, ontvanger Multiplex pico 4/5, 2x Graupner C141 servo's, gewicht 350 gram

afb1137.jpg

afb1138.jpg

Eindelijk klaar nu nog invliegen.
gegevens van het model
Spanwijdte 86 cm
lengte 65 cm
gewicht 383 gram :oops: na laatste bericht ongeveer 1 meter getwiste stroomkabel erin gelegd om de accu's en de motoren met de regelaar te verbinden.

Installatie
Multiplex pico 4/5 ontvanger
2x graupner C141 servo
1x Schulze slim 20 regelaar
2x 8 cellen GP 350 Nimh parallel
2x speed 280 parallel

Motoren net gemeten met watt meter.
7,5 Ampere bij volle accu's.
leverd in het begin meer dan 60 watt.

Foto's en testbericht volgt zodra ik heb kunnen testen.

@ Ron, Graag een vlaai voor mij.

De Pond-Racer heeft vanmiddag in het bij zijn van Niek zijn eerste vlucht gemaakt.

De door Niek gemaakte foto's worden later hier ergens door Niek gepost.

Het model heeft een heel mooi vliegbeeld en vliegt heel stabiel en is goed te controleren.

Sorry Niek kon het effe niet laten om alvast een foto te plaatsen.
afb1213.JPG

Sorry voor de grote foto.

Gefeliciteerd Theo, vakwerk :) :) :) .
Wat voor vlaai moet het worden, heb je een voorkeur?
Heb je al foto's naar Brett Cudby gestuurd? Ezone? Ik weet zeker dat ze over elkaar heen vallen om informatie van je te krijgen :)
Vanaf nu tot 22 juni wel een vliegverbod voor dit toestel ;) ;)

ron van sommeren zei:
Vanaf nu tot 22 juni wel een vliegverbod voor dit toestel ;) ;)

Dat was ook mijn bedoeling, Niek was het er niet echt mee eens maar die vlaai moet ik eerst nog bij jullie verdienen door daar te vliegen met het model.

Super!

...wie gaat er voor de brandstof versie? ..en dan géén profiel romp...!

De vlaai is dan voor mijn rekening! ;)

Inderdaad Jorrit maar met brandstof is het een stuk gemakkelijker om het zwaartepunt goed te krijgen.

In die stompjes voor de vleugels zitten 2 motoren en 16 cellen GP 350 om het zwaartepunt goed te krijgen. Noem jij een 4 cm dikke romp nog een profielromp? Er zit ook nog een ontvanger met Azarr antenne en een servo in, de regelaar ligt op de vleugel ivm plaatsgebrek aan de voorzijde.

Nee, deze Pond Racer noem ik absoluut geen profielmodel, maar bij brandstofkisten is dat makkelijker om 'even' zo'n model in elkaar te knutselen... (NoCal FW-190 etc)

Perfect gedaan, héél leuk! Mijn complimenten!

Ron, Impliceert 22 juni (elektromeeting) het niet dat de poundracer voor de vlaai een elektro model moet zijn?

Zou niet gepast zijn om op die dag oliestokers toe te laten...

Back