C&C Model L-39 (big & light)

Dit zijn 3 Watt power leds van Seoul.

:-)
L39%20103.JPG

Ik heb nog een paat plaatjes transparant en wit plastic liggen met daar wat vormen erin. Waaronder een paar wingtip light covers. Vond deze wel aardig. In verhouding iets te groot maar verder prima te gebruiken.

Nu nog even het landing light fabrieken.

Deze platen bedoel ik:
L39%20104.JPG

En deze gebruik ik daarvan:
L39%20105.JPG

Da`s best okee:
L39%20106.JPG

L39%20107.JPG

Nice:
L39%20108.JPG

L39%20109.JPG

De piloot van de Mirage is gearriveerd, maar ivm de weinige ervaring mag deze eerst op de L39 vliegen.

Mhhh, de stoel is iets te hoog:
L39%20110.JPG

Maar dat komt ook goed:
L39%20111.JPG

En hij is er klaar voor :D
L39%20112.JPG

HEy Berto,

héél mooi werk ook, vind de L-39 ook een heel mooi toestel, staat ook wel nog op m'n wish-list...

één vraagje, ik zie dat jij de stekkers voor de servosnoeren altijd langs beide kanten vastzet...ben je niet bang dat die op termijn tot problemen kan leiden? In bv een vleugel-romp verbinding zit toch altijd wat beweging, en in dit geval komt een deel van die beweging ook op de connector te zitten.... of doe ik nu aan doemdenken? Ik laat één kant altijd los hiervoor....

Wim

Hoi Wim,

dank je.

Tja, ieder heeft zijn eigen bedenkingen hierover.
Ik heb nu voor deze opstelling gekozen, ook voor het eerst dat ik het zo toepas maar ik ben er niet bang voor.

Heb anderen het ook zien toepassen zonder problemen dus waarom zou ik het niet doen.

Heb ook aan zo`n din stekker zitten denken maar uiteindelijk toch voor MPX gegaan.

Ben er niet bang voor dat er iets mis mee gaat.

Heb ook 2 LiPo`s binnengekregen de 1000 zou voor het landinsggestel zijn en de 500 oor de verlichting.
L39%20113.jpg

Denk echter dat ik de verlichting toch gewoon uit m`n ontvanger ga voeden, is wel 6V tov 7,4 maar nog steeds is het licht dan zo fel dat er niet in te kijken is.

Maar dat zie ik nog wel.

Er is wel weer een extra werkzaamheid bijgekomen, en dat zijn de externe fuel tanks.
Ze hoeven niet voor maart klaar te zijn maar ben al wel aan het kijken of ik passende zo kan kopen.
Anders wordt het zelf maken, maar dat is nu geen prio.

De werkzaamheden die op de 'nog eens te doen lijst' komen, zijn:
- te openen canopy`s voor static,
- te openen trapjes voor static,
- externe fuel tanks.

Maar nu eerst de kist vliegend maken.

Heb weer 5 meter snoer binnen (dus nu totaal 20mtr in de kist, maar met alle losse stukjes eraf zo`n 15mtr).

Vandaag komen ook nog wat Led`s binnen wat had er 2 gesloopt, wat een priegelspul is dat, dus kan de andere kant gemonteerd worden.

Servo houders maken en de rest van de servo`s bestellen.

Wachten op Bruno op de nieuwe versie voor de remmen, dan kan het gear er definitief in.

Smoke gedeelte van de tank afmaken, dan de tank erin, uat etc.

Ah, nog zat te doen.........

YES alle vleugel lampjes werken :banana:
Alleen het ledje in de romp nog en de aansturing van de leds.

Hee Erik,

Pilootje heeft er zeker zin in, vooral omdat ie straks over mag stappen op een Mirage :D
Moet ik zelf nog een full time L-39 pilot inhuren.

En thanks :D

Sow weer een hele bestelling gedaan :-(

2x Savöx 0251 MG voor de flaps,
2x Hitec HS 5245 MG voor de hoogteroeren,
1x Graupner DS 3288 BB MG voor het richtingsroer,
1x Hitec HS 225 MG voor het neuswiel,
1x Jeti Max Bec 2D als spanningsregelaar voor de ontvanger LiPo`s.

Nu nog een set alu servo armpjes bestellen om de ball-links op te monteren.
Ik heb mooi servoarmen gezien waar de ball-links tussen geklemd worden maar dan staat de aansturing niet in lijn en dat ziet er niet uit, dus allemaal alu armen erop.

Tevens besloten om voor de verlichting de Optotronics Fire Fly LCU te monteren dus die komt ook deze kant op.

Op de servo`s voor de wieldeuren na heb ik alles wel, dit worden gewoon goedkope servootjes.

Romp gaat vanavond weer mee naar huis en ga ik weer wat rommelen.
Heb nog wat servosnoertjes te solderen op MPX stekkers, versteviging en servobevestiging te maken voor de speedbrakes, neuskapje af te maken.

Ah, kom de avond wel weer door :yes:

Vanavond een start gemaakt met de speedbrakes.

Allereerst de bodem verstevigd met 2x 1mm triplex:
L39%20114.JPG

Meteen aanslag voor de speedbrakes gemaakt:
L39%20115.JPG

Passen meten, passen, meten uiteindelijk worden deze stukken van GFK oid:
L39%20116.JPG

L39%20117.JPG

L39%20118.JPG

L39%20119.JPG

Komt wel goed denk ik zo:
L39%20120.JPG

L39%20121.JPG

Er moeten natuurlijk ook pitotbuizen op dus alvast maar gaten geboord:
L39%20122.JPG

Had 5 min 'niks te doen' dus even spelen met streepjes:
L39%20123.JPG

En met het zuurstof metertje:
L39%20124.JPG

De buurman had nog een plaatje epoxy liggen, dus meteen maar aan de slag.
Was weer zeer blij met m`n diamantschijfje :-)
L39%20125.JPG

En een 'brug' voor de servosnoeren aan het maken:
L39%20126.JPG

Thanks Edwin,

haha, zou dat werken?!?!?

Ja mooi spul he, ben blij dat ik die epoxy plaat niet met de figuurzaag hoef te doen (op de vierkante gaten na dan) even de Dremel aan en klaar.

Met een beetje geluk binnenkort ook betere remmen binnen, en anders pas begin februarie :-(
Bruno van C&C moet wel opschieten want half februari verwacht/hoop ik de L-39 vliegklaar te hebben.

Meeste echte werk is eigenlijk de speedbrakes, daarna is het puur wat spullen hier en daar plaatsen.

We zullen zien.

Grt,
Berto.

Mooi plaatsje voor de LiPo`s:
L39%20127.JPG

Nice:
L39%20128.JPG

L39%20129.JPG

L39%20130.JPG

Heb ook Bruno weer gesproken en de nieuwe remmen komen eraan, komende week weer eens testen of deze wel veel krachtiger zijn.

Grt,
Berto.

Mooi GFK hevels komen op de servo`s + een doosje inbus schoevjes gehaald:
L39%20131.JPG

Morgen even de Optotronics FireFly ophalen, moet van het weekend werken dus mooi de tijd om dat aan te sluiten :cool:

Back