Cai Razor vliegklaar maken.

In nijverdal vliegen ze ook met jets. Misschien daar vragen, of anders heb ik nog wel een naam voor je van een turbine zelfbouwer uit zwolle (kees d.). Wellicht hebben ze je dat in dalfsen ook al wel verteld.

Aankomende week dan? Zeg maar datum en tijd en ik ben er.
Maandagavond niet, dan heb ik vliegles in de avond

Ik ben gisteravond naar Herman (tadango) geweest en Herman heeft de ECU goed ingesteld en de motor liep als een zonnetje. Ook de CAI razor heeft hij nagekeken en werd vliegwaardig bevonden.

Ik heb gister veel geleerd en was echt heel gaaf om een expert er mee aan de gang te zien, oo wat gas te weinig , klikklik , oo kero te veel bij start, klikklik
Zo opgelost , echt heel mooi om dat te zien. En wat een lawaai, daar moet ik nog wel aan wennen.
Anyway, we gaan nu alles aansluiten, wegwerken en vliegklaar maken.
Als dat klaar is ga ik weer naar herman voor de maiden.

En hoe staat t met de vorderingen?
Heb ooit ook gekeken naar deze kist maar toch laten schieten destijds, kwam niet tot een deal; heb inmiddels ook een jet, zie; ein-de-lijk mn eerste jet.

de voorwielservo moet nog aangesloten worden op voorwiel met een stang en de ontvanger moet nog vastgezet/aangesloten worden.
luchtslangen moeten aangesloten en nagekeken worden. achterwielslangen moeten
verlengt worden.
servoaansluitingen nakijken/wegwerken/overbodige weghalen.

wacht nog op iemand van de club om me te helpen om het goed te doen.

ik heb hulp nodig , ik ga dit niet redden , heb geen verstand van bouwen maar wil wel graag leren.

wie o wie zou mij het "vak" kunnen leren? de handigheidjes en oplossingen om een jet vliegklaar te maken want ik denk vaak te moeilijk terwijl iemand met ervaring er een stukje "schuim" op plakt en ik hetzelfde zou laat vervaardigen uit 5 mm roestvrijstaal.

ik stap zo in de auto met de hele boel en kom bij je langs of dat iemand bij mij komt mag ook.

ik zelf schat in dat het vliegklaar maken van de Cai een dag in beslag neemt

grtz
Erik

Hoi Erik.

Vaak denk je inderdaad te moeilijk, soms ook niet en maak je foutjes waar je nog geen besef van hebt.

Ik wil je wel op weg helpen mits je bereid bent om een dagje mijn kant op te komen, ik woon in Zwijndrecht Nederland, of misschien iemand bij jouw dichter in de buurt die je bij kan of wil staan?

Groet Ger.

Erik,

I know the feeling! T is echt heel anders dan alle andere takken van de modelvliegsport!

Ik heb ook veel hulp gevraagd en gekregen en ben er nog steeds niet!

Maar, t komt goed! Ik zou zeggen, rij naar Ger!

Veel succes, en post je vragen ook gewoon hier, de lezers van het turbineforum zijn zeer hulpvaardig!

Je mag gerust komen, ik bouw héél graag, vlieg al 20 jaar, en in al die jaren heb ik maar 3 toestellen niet zelf gebouwd (Giant Super Sportster met OS FF240, Sukhoi SU28 met Saito 220, Extra 300 Patty Wagstaff met 3w 50i, allemaal toestellen van Great Planes).....

Er ligt al een tijdje een B-25 op m'n tafel, gebouwd vanaf plan (Ziroli, 101" span...)

heb nu trouwens al de flap-aansturing aangepast van m'n F-15, zodanig dat de servo bijna 100% van z'n weg loopt, in plaats van met moeite 20%.....zaten trouwens verschillende beentjes op de servo's.... M'n eerste stappen waren met een klassieke zender (Graupner FM 6014). Daar moest je wel zorgen dat alles mechanisch klopte. Met de huidige generatie van computerzenders wordt al vlug een houding aangenomen van "gooi't er maar allemaal in, en regel't dan maar allemaal af op de zender".......met soms alle gevolgen vandien. Ook met m'n MC 24 zorg ik dat mechanish alles zo goed mogelijk klopt, en enkel 'fine-tuning' dien te doen op de zender. is al de eerste stap naar een betrouwbaar model, en dat is zeker in een jet primordiaal!

Wim

Ja anders is je mooie 10kg servo opeens maar 2kg. Zou niet de eerste keer zijn :( Nadeel van 2e hands.......

Maar erik, wat is nu nog het probleem dan? Toen je bij ons was in stitswerd leek het de goede kant op te gaan?

@ger: top , we maken wel een afspraak.
@wim: ik hou je aanbod in gedachte, bedankt , heb je al een aanbetaling gedaan?
@tadango: ik had hulp maar die clublid die toen mee was wil niet meer helpen door eigen drukte. het zijn nog wat kleine dingen , neuswiel aansluiten , ontvanger netjes plaatsen, luchtsysteem nakijken. algehele check of alles goed en vast zit.

Laatst bewerkt:
Back