Gisteren ben ik de hele dag bij Ger geweest en heeft hij de kist onder handen genomen , Ik keek goed en leerde veel van hem hoe het 1 en ander moet.
Mijn probleem is dat ik nieuw ben en als ik iets wil vastzetten pak ik b.v. een m14 bout ervoor terwijl het met een m3 ook kan. Zelfde doe ik ook met mijn heli's , bouten te vast draaien met kloders rode loctide. Maar goed , al doende leert men.
Alles zat los en onopgeruimd in de jet. De retracts die ik erbij kreeg bebben nooit onder deze jet gezeten , er zaten eerst staaldraad poten onder maar die heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk kapot geland ofzo en heeft hij sterkere gekocht. De jet heeft geremde vleugelwielen , remklep aan de onderkant en natuurlijk de retracts allemaal op lucht. Dit heeft dus ook 3 servo's die de luchtvalves aansturen.
We hebben de kabels netjes weggewerkt bij de turbine en rond de straalbuis en de luchtslangen allemaal vervangen en goed aangesloten , ik had het zo overgenomen en het was niet goed aangesloten , bepaalde ventielen moest dicht en stonden gewoon open. Hoe? schroef met secondenlijn in een klein stukje slang en viola. (ik had in gedachte als ik het zelf deed: stukje slang dichtbranden)
Het neuswiel heeft een poot met loopas aan 1 kant , gert vond dat niet goed omdat dat ding om kon slaan tijdens de landing of start. Dus "simpel" even een u-neuspootje frezen en met soort pasta vastmaken, resultaat volgt nog.
Mijn taak is nu om de retracts onder de vleugel anders te plaatsen want als ze op de originele plaatst gezet worden (wat ik dus gedaan had) zitten ze verkeerd om en willen ze ingeklapt worden in een gesloten vleugel. Dit ga ik doen met mijn nieuw gekochte dremel op mbf en wat blokjes hout epoxyen waar ik de retracts op vast ga schroeven met parkers. (kunnen lekker breken i.p.v. je vleugel bij harde landing)
De plaatst waar nu de wielen in vallen komen dus de retracts en waar de retracts op vast zitten wordt het wielhuis. maar eerst , handleiding van een dremel op internet zoeken. damn wat ben ik een leek.