Cai Razor vliegklaar maken.

Zit ik op het Modelbouw Forum of is dit een verkiezings programma van de Groenen.:confused:
Moet ik maar weer verder zoeken:) :)

morgenavond ga ik de retracts andersom in de vleugel zetten , ik hou jullie op de hoogte.
Wel met behulp van een clubgenoot want heb nog nooit een dremel vastgehouden.
Na het bezoekje bij Ger ben ik weer helemaal enthousiast en gaat deze hoe dan ook de lucht in. Ben al 2 uur lekker de bouwverslagen van andere jets aan het lezen en zou leer je weer wat.
Ik hou jullie op de hoogte

De retracts die ik erbij kreeg bebben nooit onder deze jet gezeten , er zaten eerst staaldraad poten onder maar die heeft de vorige eigenaar waarschijnlijk kapot geland ofzo en heeft hij sterkere gekocht. De jet heeft geremde vleugelwielen , remklep aan de onderkant en natuurlijk de retracts allemaal op lucht.

Ik ben de originele eigenaar van het toestel die het verkocht heeft aan de persoon waarvan jij hem gokocht hebt. De Jet zat in een stevige costum made afsluitbare flightcase, Was deze er nog bij?
De retracts waren ingebouwd met superlichte geremde magnesiumwielen.
Als je eens een foto neemt van de retracts kan ik je zo vertellen of het de originele zijn.

Laatst bewerkt:
ik heb zelf al mijn fotos teruggevonden:
full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De wielen heb ik erbij ja , die metalen draadpoten niet , die zijn denk ik kapot gegaan. De poten die ik erbij kreeg zijn veel dikker en steviger versie met vering. (foto's morgen)
Ik heb de kist van rick gekocht en toen ik het ophaalde paste het niet in allemaal in mijn twingo. heb gezegd dat ik het later op zou halen en heb al een tijdje een stationwagon maar sms en pm's daar reageert rick niet op , probeer de kist al 5 maanden te krijgen maar krijg geen contact meer met Rick.

Ik zie dat de JJ die er nu in zit 68N stuw geeft.
Vroeger vloog hij met een AMT mercury HP die 90N gaf.
Dat was meer dan voldoende om stevig te vliegen en vanop asfalt op te stijgen. Vanop gras raakte hij niet veilig van de grond met deze setup wat hem dan ook de neus en gebroken vleugel gekost heeft.

Ik denk dat de vorige eigenaar een opstijgpoging vanop gras zal ondernomen hebben met de turbine die er nu inzit en zo de poten ervanonder zal gevlogen hebben.

Ik denk dat de razor moet kunnen vliegen met 68N (als je motor dit daadwerkelijk geeft!), op voorwaarde dat je vanop een mooie lange afaltpist kunt opstijgen. Vanop gras zou ik in alle geval geen poging meer durven wagen.

succes

Reken op 50N, max 55N. 68N heeft hij nooit gedaan en zal je nooit halen.

turbine

nou das dan lekker om te horen , turbo op de turbine bouwen want onze club heeft gras , heel kort. maar goed , ik ga toch eerst lessen aan de kabel.

de retracts die erin zitten klappen UIT met perslucht , niet echt handig als je luchtverlies hebt. de retracts zitten nu dus anderom zodat bij geen lucht je toch kan landen , helaas , dan klappen ze verkeerd om.
op advies van ger moet ik ze dus verzetten. alleen 1 probleempje??? dan ga ik van 64 cm hartwielen naar 37 cm hartwielen , ook niet echt goed lijkt me.
Denk toch andere retracts kopen?

@ger : call me

zo zit hij er nu in (zonder lucht) maar klapt dan linksom , dus niet goed:
full

de andere kant die dus met lucht naar rechts intrekt.
full

en zo wil ik hem gaan plaatsen maar dan wordt dus van wiel naar wiel 37 cm breed i.p.v. 64 cm.
kan dat of nieuwe retracts kopen. de failsafe van geen lucht dus wielen naar buiten zat er met
deze retracts er nooit in.

full

Kan je mechaniek niet omdraaien. En vervolgens je poot in je mechaniek 180 graden draaien. Extra spoor breedte is alleen maar lekker met landen.

Gert-Jan

Back