Tiemo vliegt met de Mx-12 en R700 die hij van mij heeft overgekocht. Ik heb er ongeveer een half jaar probleemloos mee gevlogen, nooit problemen mee gehad met de ontvangst. Ook gisteren was alles prima, alleen vloog Tiemo toch echt ver weg, ik heb het met de auto nagemeten (de weg loopt parallel langs het veld) en het was 950 meter 8O
Toch ben ik erg verbaasd dat op die afstand het bereik niet meer toereikend is, op die afstand zou de ontvangst toch nog goed moeten zijn?
Wel zei Tiemo dat zijn servo's 1 vlucht eerder op de grond heel zachtjes stonden te "jutteren", wat duidt op een storingkje of overstraling van een andere zender. Misschien is dat het probleem geweest?
Het was wel de klapper van de week overigens, kurketrekkend vol gas de grond in :roll:
@ Tiemo
Bestel jij weer servo's bij het bekende adres? Dan mag je er wat mij betreft 10 stuks bestellen, ik heb zelf ook 5 stuks nodig. Op die manier kunnen we mooi de verzendkosten delen.
En ik ben wel geinteresseerd in de restanten van je motor.
Er is al aardig wat naar beneden "gevallen" de laatste dagen, vorige week de mijne, nu Tiemo en gister vlogen er twee tegen elkaar aan......
Er waren veel echtgenotes van piloten aanwezig, ook was vorige week mijn vrouw aanwezig bij de crash, betekent dit voortaan een vrouwenverbod op het veld? :idea: