ringetjes heb ik nog wel hier of daar in de kist liggen en in de kar ligt nog schuim genoeg. Dus no problemo.
Heel mooi en bedankt Berto! Had ik alleen nog een vraagje? Ik zou wel als het mogelijk is nog ff aan de kabel willen vliegen, aangezien ik al te lang niet heb gevlogen. Mischien is het maar 5 minuten werk of 10.?
Ik heb de stuurstangen van de calmato aan de achterkant een maatje dikker gekocht, mischien breken ze dan niet weer af (aangezien dit bij me vorige calmato het geval was) Dit kan toch geen kwaad of wel. Ik weet de maat zo niet dat kun je morgen beter zien denk ik. Anyway ik ben morgen wel iets later omdat ik moet werken.. Denk dat ik 7 uur of kwart over 7 kan zijn.. Zijn jullie er dan nog ?
Pffff, ben van plan om er om 15:00 te zijn om alles op te bouwen, om 16:00 vliegen en we stoppen pas als de zon onder is of hard begint te regenen ;-)
Ik kwam er alleen achter dat een stuk folie is losgelaten.. Hoe krijg ik dit weer vast ? Gewoon met lijm of kan ik er met de strijkbout overheen ?
Volgens Wesley is er wel meer los ;-) Strijken kan je proberen maar de Kyosho folie is minder goed dan de echte Oracover, zal dus wel met wat secondelijm worden.
Okeey ik ga ff proberen en ja me wieletjes lagen er ook af Maar dat was ook hete nige ff lijmen en dan vliegen..
Zo, mijn motor voor de Sport is er weer klaar voor. Het pennetje aan de krukas waar de drijfstang omheen geschoven zit (het beestje zal vast wel een naam hebben) was afgebroken. Andere krukas erin en klaar (Bedankt nog voor je gecrashte motor Tiemo!) Vreemd dat dit zomaar afgebroken was, dit is al de tweede GX40 die ik aan puin heb gevlogen. Bij de eerste waren de lagers er uit gelopen.... Nu nog even een nieuw jasje om de Sport en hij vliegt weer
Krukas Gx40 Hallo Benno, Hetzelfde is mij begin 2007 gebeurd,motor was toen half jaar oud. Motor meegenomen naar beurs in Dortmund, en op de Stand van Kyosho alles laten zien, de motor daar ingeleverd, en na 3 weken weer thuis met nieuwe krukas. En tot nu toe loopt motor prima in mijn sport. Rido
Kijk, dat is nog eens goeie garantie voor jou. Ik had van een medevlieger zijn gecrashte motor gratis gekregen, dus dit heeft mij gelukkig ook niets gekost.
Zo, mijn Calmato is helemaal klaar voor de watervliegmeeting 20 september: Een servo'tje in de "buik" gemonteerd: 20mm van het landingsgestel afgezaagd (Tiemo, bedankt ): Op advies van Wesley slagmoeren gebruikt om snel het neuswiel weer te kunnen monteren. Standaard zitten daar moertjes op en om daar bij te kunnen moet de motor er af en de tank er uit, niet erg handig natuurlijk: De "inham" aan de onderkant van de drijver zit 10mm achter het zwaartepunt en het toestel staat 1 graad naar beneden gericht tov de drijvers zoals de handleiding aangeeft. Op de foto rust hij op het roer, maar als de accu er in zit is het roer vrij en rust hij alleen op de voorkant: Ja, inderdaad, de slingers hangen er nog van ons dochtertje wat op 26 juli is geboren
Hee Benno, ji bent er helemaal klaar voor wel naar de goede plas komen 20-9 ;-) Hoop dat het morgen redelijk weer wordt want dan zijn we gewoon op Ede te vinden. Grt, Berto.
drijvers Hoi Benno dat ziet er goed uit. Wat betreft het weer maak je maar geen zorgen, wat op mijn verjaardag is het weer altijd goed. Dus nog een paar weken, en de calmato staan weer op het water. Groeten Gijs en tot morgen