Calmato

Zoal sik al zei het word woensdag super mooi vliegweer..
Heb trouwens die man gebeld voor het mogen vliegen op de heide, kan alleen nog wel ff duren :( Zou ik tot die tijd me auto nog wel kwijt mogen daar? Want met de cessna was het makkelijk lopen maar met de calmato word hete en ander verhaal.

Is er ook een reden gegeven waarom het zo lang moet duren??? (zal wel weer iets te maken hebben met bovennatuurlijke vertragingen oid........ :( )

Je auto op de parkeerplaats parkeren is vragen om moeilijkheden, als je geluk hebt kontroleren ze niet, maar die gok zou ik niet wagen, een boete heb je zo en daar kom je niet onderuit.

Bel anders ff als je voor bij de weg staat naar Benno of mij dan kunnen wij je wel ff oppikken desnoods (ik ga er nog steedsa vanuit dat ik er om 16:00 ben).

Uuhm sorry ben netw akker en heb alleen ff snel uit me raam gekeken.. Maar jij bent er ook om 4 uur benno? zou je me dan eventueel kunnen oppikken ?

...de trouwe lezers van deze 'blog' kunnen haast niet wachten op de ontknoping...

Veel succes/plezier vanmiddag!

Idd, het waait hier int oosten van het land een stuk minder dan gisteren (hoewel gisteren vliegen ook leuk was ;) )

Volgens buienradar geen buitje in de buurt, en de enige storing die naar nederland trekt vanaf engeland komt niet in de buurt van Arnhem. Daar kan het niet aan liggen.

Alsnog veel succes en plezier, en laat ff weten hoe het ging he :)

Grandioos, wat een gewéldige vliegmiddag/avond weer. Bijna een strakblauwe lucht en de wind was zo goed als weg na zessen. Tot bijna 22.00u door kunnen vliegen. Hoe het ging met Tiemo? Dat schrijft `ie zelf wel denk ik.....
Er is nog een leuk fotootje gemaakt van onze Calmato's, die zal Berto zsm even plaatsen.

Super! Was echt vet weer vandaag ja, heb zelf met mijn calmato tot net na 21:30 gevlogen. Strak blauw en haast geen zuchtje wind, heerlijk :)

Nou Tiemo, hoe vond je het?

De 5 Calmato`s die vanavond (eigenlijk gisteravond nu het 00:17 is) aanwezig waren:
Calmato5a.jpg

En ik er even achterlangs met de Super Decathlon:
Calmato5b.jpg

Was weer een gezellig avondje met lekker veel vliegen.

Tja wat kan ik er nog over zeggen ;) Het was SUPER!!! Alleen jammer van me landingsgestel maarja hopelijk is het probleem met de motor nu verholpen (dank je Berto)

Landingsgestel, motor problemen? :P Geen sappige details? Hehe

Zit er erg leuk uit al die calmato's! :D

Ach het landingsgestel er onderuit is een van de standaard-schades op een nieuwe calmato. Die constructie is gewoon te zwak om beginnerslandingen te overleven, en dat is misschien maar beter ook.

Beetje epoxy aanmaken en de handel terugplaatsen en het vliegt weer. Zou het steviger zijn geweest of vaster hebben gezeten, zou misschien het hele toestel uit elkaar getrokken zijn.

De eerste landingen van Tiemo zijn het goed begin, op den duur kon hij de circuitjes zelf goed inschatten en kwam ook goed uit.
De eerste keer starten was naadje, en een keer een doorstart wass bijna het einde van onze Calmato geweest, zelfs toen ik hem had dacht ik dat ie alsnog de grond in ging maar het viel mee.

Tiemo`s Calamto heeft nog wat aandacht nodig, zowiezo het landingsgestel,m daarnaast de motoraansturing en afstelling.

Maar ik verwacht komende woensdag een lessen Tiemo met zijn eigen kist :yes:

1e les en dan al direct landen en starten. Natuurtalent? :P

De eerste 2 keer starten ging ook niet lekker bij mij, en vind nog steeds landen makkelijker dan opstijgen ;)

In ieder geval veel succes en plezier met het lessen Tiemo :)

vind nog steeds landen makkelijker dan opstijgen
Hu,opstijgen daar is toch niets aan???
Heb ik altijd het makkenlijkste onderdeel van allemaal gevondne en nog steeds,landen vind ik moeilijker en heeft meer je aandacht nodig
mvg sven

Tja wat moet ik hier op antwoorden :P
Zal wel komen omdat ik met de calmato nog niet extreem veel gebruik maak van het richtingsroer in de lucht, en eigenlijk alleen moet gebruiken op de grond.

Ik vlieg ook nog maar 2 maand! :P over een week of twee geef ik je vast helemaal gelijk :)

Maar ja, nu weer :ontopic:

Marc Wubbema zei:
Tja wat moet ik hier op antwoorden :P
Zal wel komen omdat ik met de calmato nog niet extreem veel gebruik maak van het richtingsroer in de lucht, en eigenlijk alleen moet gebruiken op de grond.

Ik vlieg ook nog maar 2 maand! :P over een week of twee geef ik je vast helemaal gelijk :)

Maar ja, nu weer :ontopic:

inderdaad landen is gewoon je moet met de juiste snelheid binnen komen etc....
ps:ik zie dat jij ook met de futaba T6 xa vliegt,net als ik!

jeej:p

mvg s ven

Back