Calmato

Hier miezert het al vanaf vanochtend en het zicht is ronduit slecht.
Ook wil naast cilinder 2 ook cilinder 4 niet meewerken.

Als ik kom (als het droog wordt) kom ik waarschijnlijk wat later en niet met de hele rotzooi maar alleen met de auto.

Naja, ff nog maar wat sleutelen, heb wel zin om te vliegen ondanks dat we afgelopen zaterdag ook al 2 uur gehanegn hebben ;-)

Tja, hier is het beter geworden, droog en op www.buienradar.nl zie je dat het waarschijnlijk even droog gaat worden.

Ik ga zo denk ik wel de kant van Ede op, of de kar meegaat weet ik nog niet.
Je kan natuurlijk altijd ff bellen.

Ik ben er in iedre geval, de kar laat ik thuis en heb 5 kisten in de auto gepropt.

Zie jullie zo :yes:

Het is wachten op een nieuwe Calmato-user met een specifieke vraag.........

En hier weer een fotootje van mijn gecrashte Calmato die vakkundig door Gijs is hersteld en inmiddels beplakt:

Calmato-4.jpg

Vakwerk Gijs, grote klasse! Je zoon zal hier wel blij mee zijn denk ik, woensdag de lucht in?

Okeey okeey..
Ik wou het eerst niet vertellen omdat ik nu al de reactie's voor me zie.. Maar afgelopen zaterdag toen ik terug kwam van me werk dacht ik heel ff snel te kunnen vliegen gewoon 2 a 3 vluchtjes.. Toen ik me 3e vlucht wou maken en ik 1 maal in de lucht zat en gewoon heb kunnen vliegen wou ik gaan landen, maakte ik een bocht en stuurde ik wat naar beneden. Tot de ellende begon, hij reageerde niet meer op de hoogte en laagte roer met als gevolg een crash :( Na alle stukjes opgehaald te hebben kwam ik erachter dat een stukje metaal bij de stuurstang/kwiklink was gebroken.. Hoe dit kan ? Ik weet het niet. Heb alles nagelopen en er was geen enkel stukje te zien wat het heeft veroorzaakt.

Hee Tiemo,

da`s geen goed nieuws man, is de kist weer erg stuk of valt het wel mee?

Tja, en het is vaker voorgekomen dat die soldeerbussen breken.

Zlef hebben wij tot op heden hier nog nooit last van gehad op de Calmato en op de Sport vliegen we nog steeds orgineel rond.
Lijkt wel of de anderen meer problemen ermee hebben dan wij terwijl er toch ook veel mee rond knallen.

Na ja, gecondoleerd met je verlies en hopenlijk dat je binnenkort er weer mee kunt vliegen.

tiemoderksen zei:
Okeey okeey..
Ik wou het eerst niet vertellen omdat ik nu al de reactie's voor me zie.. Maar afgelopen zaterdag toen ik terug kwam van me werk dacht ik heel ff snel te kunnen vliegen gewoon 2 a 3 vluchtjes.. Toen ik me 3e vlucht wou maken en ik 1 maal in de lucht zat en gewoon heb kunnen vliegen wou ik gaan landen, maakte ik een bocht en stuurde ik wat naar beneden. Tot de ellende begon, hij reageerde niet meer op de hoogte en laagte roer met als gevolg een crash :( Na alle stukjes opgehaald te hebben kwam ik erachter dat een stukje metaal bij de stuurstang/kwiklink was gebroken.. Hoe dit kan ? Ik weet het niet. Heb alles nagelopen en er was geen enkel stukje te zien wat het heeft veroorzaakt.

manman jij hebt ook gen geluk he?
En terug problemen met kwiklinks of toch aansturing,man dat moet erg zijn.
Ik vrees ook voor dit probleem elke vlucht :cry:

Ik vrees ook voor dit probleem elke vlucht
Dan heb jij nooit een relaxte vlucht :roll:

Wij hebben altijd zoiets van "dan had het maar geen modelvliegtuig moeten worden" en dat helpt.

Op onze gewone Calmato hebben wij het op richting- en hoogteroer wel soldeerbussen zitten.
Op de rolroeren nog orgineel.
en op de Calmato Sport zit alles nog orgineel.

En het werkt allemaal nog steeds, en wij zijn er niet echt zuinig mee en vliegen best veel met deze kisten zonder ze te ontzien :lol:
Als ze gaan dan gaan ze, jammer dan, dan pakken wij wel een andere kist (maar dat is misschien net het verschil bij ons, als je maar 1 of 2 kisten hebt ben je toch voorzichtiger en als die dan crasht door zoeits dan baal je).

Nou Berto het stukje wat is afgebroken zat achter de soldeerhuls.. Probeer zsm een foto te maken.
Maar als alles goed is dan heb ik woensdag weer een ander vliegtuig. Ben alleen benieuwd of ik deze servo's nog kan gebruiken uit de gecrachte calmato ?

Back