Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Juist met outrunners voor RC is die holle as goed te realiseren. Heb al een vliegtuig configuratie zo gezien met een contra roterende propeller configuratie.Ja, dat is de grote zus! Dat is de eerste foto van een echte boot die ik zie, heb er verder alleen nog maar computerrenders van weten te vinden. Zou eventueel makkelijker te bouwen zijn met die gesloten boeg, maar ja, zonde om wat ik tot nu toe heb af te schrijven ..
Die C-POD zou ook wel een uitdaging worden; twee inrunners achter elkaar, die elk een eigen schroef contra-roterend aandrijven!
En surface piercing hydrofoils. In Delft bij de TU lag er altijd een mooi Russisch exemplaar. Geen idee of die er nog ligt. Een passief systeem wat zichzelf foilend houdt i.p.v. een efficiënter actief systeem zoals de vaartuigen van Boeing en deze Zweed.Over de Kometa is ook veel info op youtube en een Duits forum. ‘t Is wel een lang schip met fixed AoA airfoil.
Klopt, ook een heel mooi project. Deze ken ik. Maar alleen actief vanaf zender de AoA in te stellen, geen automaat waar Lex mee bezig is. Dat zou voor dit model wellicht ook de sleutel zijn.Deze is wel actief. De zeilen gooien wss wel roet in het eten, maar dat is geen geheim.