G
Gilbert
Guest
Mijn eerste orni (Eagle) had maar een kortstondig leven aangezien hij verdronk in het kanaal :cry: . Aangezien orni's mijn nog steeds fascineren, wil ik een nieuwe orni. Deze keer volledig zelfbouw, naar het voorbeeld van de Eagle. Het zal een combinatie worden van koolstof buis en aluminium, vandaar de naam CARAL (carbon-aluminium). In dit forum wil ik graag elke stap beschrijven (met foto's). Ik kijk uit naar jullie commentaar.
De eerste stap is het kiezen van de motor en bijbehorende transmissie. De motor is een brushless van 3100 kV. Het is de bedoeling om 2 cellen te gebruiken.
KB20-30-30S (united hobbies)
Shaft Size: 2.0mm~10mm
Motor Dimensions: 20x30mm Weight: 55g
Kv: 3100
Idle current: .5A
Resistance: 0.1970
Max Amp: 7
De transmissie wordt 8*87 en 12*99. Totale reductie is 90. De grote tandwielen zijn van X-Ray (gekend voor RC auto's). Alles is in 48DP. De grote tandwielen zijn zeer licht, het 99 tandwiel weegt slecht 4 gram. Op dit moment heb ik een eerste as gedraaid maar er zit een beetje 'slag' op, dus dit moet opnieuw.
Ik heb ook nog een vraag : in bovenste en onderste stand, welke zijn dan de hoeken van de vleugels t.o.v. het horizontale as kop-staart?
Groeten, Gilbert
De eerste stap is het kiezen van de motor en bijbehorende transmissie. De motor is een brushless van 3100 kV. Het is de bedoeling om 2 cellen te gebruiken.
KB20-30-30S (united hobbies)
Shaft Size: 2.0mm~10mm
Motor Dimensions: 20x30mm Weight: 55g
Kv: 3100
Idle current: .5A
Resistance: 0.1970
Max Amp: 7
De transmissie wordt 8*87 en 12*99. Totale reductie is 90. De grote tandwielen zijn van X-Ray (gekend voor RC auto's). Alles is in 48DP. De grote tandwielen zijn zeer licht, het 99 tandwiel weegt slecht 4 gram. Op dit moment heb ik een eerste as gedraaid maar er zit een beetje 'slag' op, dus dit moet opnieuw.
Ik heb ook nog een vraag : in bovenste en onderste stand, welke zijn dan de hoeken van de vleugels t.o.v. het horizontale as kop-staart?
Groeten, Gilbert