Carson Eurofighter

he dat toestel heb ik ook op de beurs gekocht alleen dan de buitenloper versie die achterop geschroefd is.
jij hebt de inpeller versie volgens mij.

let er op, want de eerste vlucht zou ook wel de laatste kunnen zijn .
de rolroer staafjes zijn er niet voor gemaakt om een snelle duik aan te kunnen , dus neem maar de gewone 1,50 mm staafjes.

let er op, want de eerste vlucht zou ook wel de laatste kunnen zijn .
de rolroer staafjes zijn er niet voor gemaakt om een snelle duik aan te kunnen , dus neem maar de gewone 1,50 mm staafjes.

Bedankt voor de tip.
Raar dat in het testrapport staat dat al het kleinmateriaal (incl de aansturing "staafjes" van goede kwaliteit zijn, en zeker voldoende. Hebben ze misschien daar iets gemist ;)

Zal es kijken thuis (vergelijken met een andere kist)

Ik ben wel benieuwd hoe dat twin edf gaat klinken bij mij :P haha

EDIT: ik lees trouwens bij sommige filmpjes dat ze het luchtkanaal vrij hebben gemaakt en dat levers meer snelheid op. Iemand een idee wat ze bedoelen?

Laatst bewerkt:
bij de duwprop versie zit de motormount voor een groot deel voor de uitlaten en dit beperkt de luchtstroom die er door loopt.

hier een plaatje ervan,

eurofighter-pushy-prop.jpg

Dat had ik ook al gezien, maar de opmerking stond bij een filmpje met de EDF versie, vandaar mijn vraag :)

EDIT:

Gevonden :)
weet niet of het plaatje het doet?
EuroKabel2.jpg

(edit: plaatje werkend gemaakt)
De regelaars en kabels zouden dus "los" in de lucht"schacht" liggen, ze IN het schuim verwerken zou tot 20% betere thrust moeten leiden.

Alleen lees ik in het topic waar dit alles staat dat je het schuim van de EF niet goed kan lijmen met 2c epoxy (van bison)?
Die lijm gebruik ik altijd, dus weet niet of ik nu de hele kist wel open moet gaan halen...
Heb met die lijm ook een microjet die finaal door midden lag gelijmd, is daarna nog eens gecrashed, maar niet gebroken op de lijmnaad... Ook mijn space scooter heeft de neus al eens af gelegen, en ook met die lijm gelijmd...

Iemand tips voor lijm? Of gewoon met de lijm die ik hierboven noem terug dicht lijmen?

Laatst bewerkt:
Hey AWS1,

Dat ziet er erg mooi uit, heeft dat effect op de CG?

hoi voorzover ik kan zien heeft het geen effect op de CG het is allemaal van depron gemaakt en een beetje geschildert dus weegt niet veel

gr Albert

je kunt heel goed een lijmsoort nemen zoals HUHU por of voor mensen die groter en goedkoper willen
je kunt met de hobbylijm van de HEMA ook heel goed uit de voeten
ik heb een fan even opnieuw gebalanceerd want deze maakte wel heel veel herrie en hem weer met die Hema lijm weer dichtgemaakt
even beide delen insmeren laten drogen en op elkaar drukken
heb de lijm ook veel gebruikt voor depron modellen

gr Albert

ps dat pilootje komt bij rc castle vandaan

Laatst bewerkt:
nog even terug op EDIT :De regelaars en kabels zouden dus "los" in de lucht"schacht" liggen, ze IN het schuim verwerken zou tot 20% betere thrust moeten leiden.

ik denk niet dat dit tot 20% meer trust zal opleveren aangezien er vlak voor de edf een gat zit voor extra luchttoevoer ( heeft een andere naam)
wanneer je die paar kabels in je schuim wil snijden moet je er rekening mee houden dat je de regelaars wel voldoende lucht stroom geeft etc.
ik ga het eerst zo wel proberen en daarna zie ik wel wat de oplossing is
ik ga hem zeker ook even testen op 4S lipo

gr Albert

Vandaag de EDF versie van een clublid mogen invliegen.
Tja, het vliegt. vermogen is genoeg om leuk in horizontale vlucht lekker rondjes te vliegen. Lekker klimmen om een snelle duikvlucht te maken is er niet echt bij. Maar dat is dan ook niet zo gek. De inlaten zijn relatief klein en de cheaterholes zijn ook klein met veel weerstand. Daarnaast zitten de regelaars direct in de luchtstroom van de inlaat en dat is dus ook niet echt optimaal. Er is geen echt inlaat kanaal en ook geen echt uitlaat kanaal. Als je dat zou veranderen denk ik dat je iets meer snelheid zou kunnen krijgen en het model ook snller kan vliegen. Zoals ik hem nu gevlogen heb lijkt het een beetje op schaal snelheid te vliegen, maar dat is dan ook alles. Of hij zo een looping aan kan weet ik niet, een rol zal wel lukken. Voor de rest vliegt hij wel stabiel en voorspelbaar. Jammer dat de canards niet aangestuurd zijn.

Oh ja, kijk de lijmverbindingen na, ik zag bij deze dat de romp aan de binnens=zijde van de cockpit niet helemaal goed verlijmd is. Dit moet ik mijn clublid nog vertellen zodat hij dit kan verbeteren.

Dacht al dat de foto het niet zou doen, staat op een forum waar je voor in moet loggen... zal hem gelijk wel ff overhevelen naar mijn eigen fotoserver ;)

[foto van weggewerkte kabels]

@Theo, hoe kunnen we de boel verbeteren zodat het allemaal wat sneller gaat?
Watvoor accu zat er in de gevlogen versie? Volgens een duitse site maakt het heeeel erg uit hoeveel c accu je er in doet, minimaal 2000 mah met 30c en dan heb je pas het volle vermogen uit de motoren volgens deze test site.
Daar spreken ze namelijk dat 3/4e gas genoeg is voor leuk rondvliegen, volgas voor loops zonder problemen en vlot klimmen.

4s zou niet extreem veel toevoegen aan de snelheid staat ook op dat forum.

Alle tips zijn welkom theo, mjin edf versie ligt nog in zijn doos te wachten op wat verf, en de beslissing of ik hem wel of niet open ga maken om de bedrading / regelaars te verplaatsen (tips?)

@AWS1: ik gebruik vaak de 2 componenten epoxy lijm van Bison, zou het daar ook mee gaan? Of beter gewoon Uhu por gebruiken? (is dat stevig genoeg?)

Laatst bewerkt:
Ik heb het model zelf niet, maar dat wat ik gezien heb moeten de regelaars weg uit dat inlaat kanaal of heel goed gestroomlijnd worden. Ook alle kanaaltjes waar de kabels in gepropt zijn op jou foto en de inkepingen in de romp zijkant moeten "glad" gemaakt worden. Als jij nog bij de voorkant van de fans kan komen meet dan het oppervlak eens op van de fan. Zorg dat de uitstroom opening en ook het uitstroom kanaal "glad" zijn en niet voorzien zijn van opstakels. De uitlaat kun je eventueel ook mee aan de gang, die moet iets kleiner zijn dan de het oppervlak van de fan zelf. Volgens mij zwerft er wel ergens op dit forum een formule rond om dat te berekenen.
Ook de cheatreholes vlak voor de fans moeten beter gestroomlijnd worden, zoals ze nu zijn zorgen ze voor heel veel wervelingen in het aanzuigkanaal....

Zo op zich vliegt hij best aardig en in de hand lijkt het ook alsof hij veel stuwdruk heeft.

Ok, bedankt,
De cheaterholes kun je denk ik glad schuren (de inlaat dan he)? zou dat helpen?

De foto komt van het duitse forum, zou het genoeg zijn om de regelaars aan de zijkant te plakken, en alle "sneden" met kabels er in af te plakken met "glastape" evenals eventuele inkepingen in de zijkant van het luchtkanaal?

Back