Carson Eurofighter

we hebben het volgende gisterenavond even geprobeerd op 4S ging even prima maar ik was vergeten dat de 2 regelaars van 40Amp geen 4S aankonden (stom maar ja) dus 1 stopte ermee toch goed geland op 1motor landen gaat trouwens zeeeer eenvoudig makkelijker kan het bijna niet daarna de andere Typhoon van Albert op 3S ging vrij goed niet erg snel maar toch, daarna deze op 4S gevlogen met de standaard regelaars en het ging super of ze het volhouden (en de motors) is de vraag omdat de stomen wel erg hoog oplopen maar hij vloog erg snel en zeer goed en stabieler op een 4S 3000mha 318Gram nu dus 2 nieuwe regelaars besteld van 30A max 40Amp en natuurlijk voor 4S en dan weer verder proberen dus Badbert gewoon doen gaat echt veel beter en het geheel is te lijmen met ook bijv hittelijm gaat perfekt ik zal terzijnertijd wel even de foto's plaatsen hoe ik hem aangepast heb
heeft weer vervolg

gr Andre

Ja hoor maakt niets uit wel dualrate instellen 60% anders is hij wel erg onrustig (Graupner MX12,MX 16 zender)
laat even weten hoe hij met prop vliegt, succes ermee

gr Andre

Adop:
Loont het trouwens om hem open te maken? En dan de bedrading verleggen? Of merk je daar niet veel van?

Ik ga hem iig eerst proberen op 3s, ik kan altijd nog omschakelen naar 4s :)

Ben ook benieuwd hoe Ger de inlaten en cheaterholes heeft aangepast/gestroomlijnd...
(ger, jij had de bedradring gewoon laten hangen toch?

ja ik heb hem ook!

En OOK ik heb hem mee genomen vanuit dortmund!

En heb er nu zo'n 5 vluchten mee achter de rug en moet zeggen voor dit geld geen verkeerd kistje. Dit was mijn eerste edf en ik heb hem al lekker onder controle .

Even een paar pluspunten welke ik bevonden heb:

1]Makkelijk uit de hand te starten.
2]Na enig afstellen en trimmen erg netjes en strak te vliegen.
3]Leuke snelheid voor beginner met edf.
3]Ook zonder bestuurbare canards goed wendbaar.
4]Ook bij lage snelheid nog erg goed onder controle , kon hem zelfs met de staart de grond laten raken en dan weer met vol gas weg.
5]Ook op half gas houd hij een leuke snelheid wat het vliegen leuk houd en de vliegtijd verlengt!
6]En landen is zeer eenvouwdig door de relatief lage overtreksnelheid van het kistje.

wat minpunten welke ik bevonden heb:

1]Bij een beetje wind word hij nogal zenuwachtig.
2]En de in verhouding tot niet edf kistjes toch nog wel een korte vliegtijd.
verder kan ik me eigenlijk geen minpunten bedenken!

helaas geen foto's maar deze gaan er zeker aan komen! (en misschien zelfs wel een filmpje!)

Greets Rowan,

Zo, ik heb hem van het weekend ff bewerkt met wat rood en zwart, niet te veel, gewoon zodat hij zichtbaar is :)

IMAG0129.jpg

Kan iemand me trouwens vertellen hoe ik hem netjes open krijg zodat ik bij de bedrading etc kan? Ik heb geprobeerd de boel los te trekken, maar dat ging niet... Wil de boel niet slopen namelijk...
Ik wil toch graag de bedrading IN het schuim gaan leggen, zo netjes mogelijk.
Snijd gewoon het schuim schuin in, en vrot de draadjes er zo diep mogelijk in. Drupje lijm erop voor het fixeren.
De regelaars ga ik IETS verzinken in het schuim, wel dat de lucht er overheen gaat/kan, zodat ze de lucht minder tegenhouden, maar nog wel gekoeld worden.
Zal altijd beter zijn als hoe het standaard is.

Ook wil ik de EDF's uit balanceren voor de zekerheid :)

En dan nog de boel stroomlijnen zoals Ger gedaan had :) (benieuwd naar de foto's!)

@Rowan:
had jij nog wat aangepast? Waar had je het zwaartepunt liggen? Uitslagen? :P

Laatst bewerkt:
heb eergisteren de maiden gehad, ging helemaal super!!:D
ik zal binnenkort wel een filmpje posten.

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
ik vlieg gewoon met de standaard duwprop setup in combinatie met een hyperion 3s1p 11,1v 2100mah 18-27c lipo accu, en een 5-kanaals protech ontvanger +Graupner MX-12

Groeten,
Sam

hoi kerels
let op we hebben het hier over het zelfde model maar er zijn twee versie's en dat kan nog wel eens verwarring veroorzaken
We hebben de prop versie en de EDF versie
Nu heb ik de edf en ik vlieg deze met 4S en dat gaat wel zeer lekker
ik heb hem gevlogen op 3s maar dan vind ik er weinig gang in zitten en op 4s gaat hij wel beter ook het gewicht is wat dat betreft zeer goed
hij vliegt dan lekker scherp
ik heb de inlaat wat rond gemaakt door er een soort rietjes over te plakken die ik door midden heb gesneden en bij de cheaterholes een extra stukje doorzichtig materiaal ongeveer 5mm onder de cheaterholes laten uitkomen zodat deze meer wind pakken
zoals andre al zei gaat het op 4S wel erg lekker hoor
je hebt meer vermogen en dat is wel aan te raden met een edf versie
je kan het verschil zeer goed merken

gr Albert

@ badbert.

Ik heb ongeveer het CG. rond die 23 cm gezet en daar vloog hij leuk op. Wel vond ik hem soms iets te wendbaar voor het beetje realistish vliegen en met een scherpe bocht verloor ik veel snelheid. Ik heb de expo dus ingesteld op 40% en daar vloog hij erg lekker op.

Greets Rowan,

aws1 heeft de boel dus ook angepast (inlaat en cheaterholes).
Ben benieuwd hoe ger dat gedaan heeft....

Op een duits topic wat ik volg, hebben sommige de cheaterholes ook groter gemaakt, maar hoe groot staat er niet. Ook adviseren ze daar HEEL sterk om de kabels IN het schuim te leggen. Aan de zijkant van de romp (binnekant) zitten ook uitsparingen, die kun je het beste opvullen door er evt een stukje depron in te plakken.
De persoon die dit allemaal gedaan heeft heeft gemeten dat hij bijna 20% meer duwkracht had. Snelheid was beduidend hoger!

Ik ga van de week mijn EF zijn buikje open maken en de kabels verleggen.
Het rietje op de inlaat is geen slecht idee, maar ik wacht even af hoe Ger het gedaan heeft (hij had ook iets met de cheaterholes gedaan)

afgelopen zaterdag het model van Ger in de hand gehad. Hij heeft de inlaat aan de onderzijde en de zijkanten dunner gemaakt. Hij heeft ana de binnenzijde materiaal weggehaald zodat uiteindelijk de inlaat al iste gestroomlijnder is en ook iets groter. De cheaterholes heeft hij de hoek aangepast door die kleiner (scherper) te maken. Groter zijn ze daardoor dacht ik niet geworden, maar wel effectiever.

Bedankt theo! Dus aan de binnenkant van de inlaat materiaal weghalen zodat ze "scherper" en worden, en bij de cheaterholes de "vlakke" voorkant zo snijden dat het een hoek is? (net als bij de inlaten dus)

Hoe "dun" waren de randen van de inlaat ongeveer?
Zo dun dat ze verstevigd moeten worden? (heb nog koolstof "latje" liggen)

Laatst bewerkt:
let er op, want de eerste vlucht zou ook wel de laatste kunnen zijn .
de rolroer staafjes zijn er niet voor gemaakt om een snelle duik aan te kunnen , dus neem maar de gewone 1,50 mm staafjes.

In welke soort van snelle duik zou je dan moeten denken? Ik moet zeggen dat ik hem in z'n 2e vlucht eens goed hoog(zeker +60 meter) heb gebracht en daarna gewoon lang recht naar beneden en dan gewoon lekker optrekken, en er was niets aan de hand?

Greets Rowan,

hoi kerels
ik heb de inlaat wat rond gemaakt door er een soort rietjes over te plakken die ik door midden heb gesneden en bij de cheaterholes een extra stukje doorzichtig materiaal ongeveer 5mm onder de cheaterholes laten uitkomen zodat deze meer wind pakken

Albert, heb je hier misschien wat foto's van?

Greets Rowan,

gisteren heb ik weer gevlogen (2e vlucht) alles ging goed. tot dat er bij een snelle rol het lood voor het zwaartepunt los kwam en zo stortte hij met een behoorlijke snelheid met zijn neus de grond in:(

resultaat: canards zitten los en de neus is krom gebogen en half afgebroken.:(

Groeten,
Sam

Laatst bewerkt:
Lood?

Lood in de neus?

Ik moet mijn accu helemaal achterin leggen wil ik het zwaartepunt goed krijgen anders is hij te zwaar ? Op welke manier had je het lood bevestigd?

en verder, gewoon weer plakken! en weer lekker vliegen!

Greets Rowan,

Bij de cheaterholes de achterzijde schuiner maken, niet aan de voorzijde. De randen niet te dun maken en niet al te scherp, moet toch nog iets van rond zijn.

bij mij is er gister nog een probleem gekomen.
ik vervoer mijn eurofighter meestal op de fiets in de hand(ik hoef maar een klijn stukje te fietsen naar het veld).
toen kwam er een rukwind en die blies hem uit mijn handen gevolg= glaasje is kapot en richtingsroer gebroken:(.
op het veld allemaal wel weer gerepareerd dus gewoon weer vliegen.
nu komt het ergste nog: terugweg iemand belt me op dus ik neem om op mn mobiel en ik ben klaar en stop mijn mobiel weer weg al fietsen zonder handen mobiel wegstopend en eurofighter in de hand en toen weer die zo gevaarlijke rukwind!!!!!!
kabats 2e X op een dag notbene kap nu helemaal verot aan stukken en richtingsroer gebroken!!!!!!
ik was fiks sachareinig dat snap je zeker wel.
maarja nisk aan te doen.

Back