Carson stormracer topic.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door neoblader, 25 jun 2006.

  1. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    http://www.absolu-modelisme.com/uploads/tx_commerce/StormRacer.pdf
    A.U.B. 2min. googlelen

     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2008
  2. dennisemaar

    dennisemaar Guest

    stormracer extreme

    ik heb ook een stormracer extreme en heb hem nog maar net alleen heb er al aardig wat problemen mee gehad
    Ik heb nu dat hij pas naar 30 keer start-wat kan ik daar aan doen? weten jullie het misschien.
    Ik heb ook dat hij niet stationair will lopen en wil liever niet zomaar aan de sproeiers draaien omdat ik niet precies weet welke ik moet draaien en welke kant op kunnen jullie mij een email sturen naar dennis_emaar@hotmail.com of anders gewoon reageren
     
  3. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Tsja Dennis ik kan je nu alleen vragen of je ook alle sticky's doorgelezen hebt. Daarin staan handige tips hoe te starten en wat te doen naar te kijken als hij niet start.
    Als je de uitgebreide zoekfunctie gebruikt kan je ook zoeken op termen als niet starten in het brandstofforum. Denk dat je dan wel veel vind..
     
  4. dennisemaar

    dennisemaar Guest

    kun je me niet uitleggen wat ik er aan kan doen jij weet het ik moet alles doorzoeken daarvoor ik kan trouwens ook niet werken met zoekfunctie werkt nooit bij mij
     
  5. charger

    charger

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    681
    Locatie:
    Naaldwijk(nl)
    welkom op het forum.
    wij kunnen niet anders doen dan je verwijzen naar de sticky's bovenaan het brandstofgedeelte. wij kunnen niet zo 1 2 3 zeggen wat uw probleem is, het is ook een deel van de hobby om dat uit te zoeken. Zo is nagenoeg iedereen hier begonnen.
    succes ;).

    Groeten,

    Ruben
     
  6. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
  7. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Als je de eerste 7 topics in het brandstof auto's gedeelte eens doorleest kom je al een heel eind. Kom je er dan nog niet uit plaats dan een nieuw bericht en vertel precies wat de auto wel of niet doet. Weet je ook meteen een beetje waar je over praat. En als er natuurlijk een uitleg van andere gegeven word weet je ook waar zij het over hebben.;)
    succes
     
  8. zander

    zander

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    295
    Locatie:
    vroomshoop
    weet iemand waar ik een koppelings huis (met 15 tanden) kan vinden. en dan ook maar het tandwiel die in het midden zit.(die grote) ik ben namelijk over een slang gereden en nu zijn mijn tanden naar de knoppen.
    alvast bedankt.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
  10. johannes

    johannes

    Lid geworden:
    9 jun 2009
    Berichten:
    254
    Locatie:
    Witharen
    ik heb ook een stormracer 2 maar mijn motortje heeft de geest gegeven nadat ik hem een beetje te veel sneeuw liet happen op het ijs.
    Mijn vraag is nu: ik zoek een ander motortje en het liefst eentje met meer kracht/snelheid.
    welke zullen jullie aan raden.

    Dit is mijn auto voor die de sneeuw had geproeft.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  11. Gertjan...

    Gertjan...

    Lid geworden:
    21 apr 2010
    Berichten:
    879
    Locatie:
    weet ik niet precies
    -----
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  12. Ironix

    Ironix Guest

    Hallo,
    Ik heb schroefjes nodig van de stormracer 2 heeft iemand die onderdelen op voorraad liggen laat het me zo snel mogelijk weten a.u.b

    mvg, Ironix
     
  13. Tig

    Tig Guest

    Stormracer pro

    Ik weet niet welke versie dit is maar ik heb hem net en dit is mijn ervaring ermee.

    Ziet er goed uit, remote werkt lekker.
    Motortje lijkt me een minpunt, In standaard instellingen kreeg ik hem eerst niet aan de praat, zelfs niet met vinger op de uitlaat, en glowplug eruit etc... pas na een paar keer aan de naald te hebben gedraaid ging hij aan, daarna moest ik hem instellen zodat hij goed stationair liep.

    Natuurlijk viel hij erna uit, simpel ging hij weer aan. Echter als ik savonds na een dag inlopen van het motortje wil rijden. Merk ik dat ik hem weer helemaal moet instellen.....niet echt fun als je ff snel wou crossen. Hij is wel sterk na een ontmoeting met een boom zat er niet eens een krasje op!

    2de minpunt.... Op de een of andere mannier lijken me velgen vast te zitten. Heb ze met WD-40 geprobeerd los te "weken" maar zonder resultaat zelfs met veel kracht krijg ik ze er niet af.

    Voor 220 euro had ik meer verwacht, maar mss is dat mij. rtr moet ook rtr betekenen imo en niet slechte instellingen
    Kan hem niet aanraden mocht iemand hem willen aanschaffen als 1ste brandstof auto. Je krijgt waarvoor je betaald

    Een offroad auto zonder brandstof filter is ook niet echt handig,

    De dvd is wel goed voor beginners. Verder crost hij wel als een gek, rij eigenschappen zijn goed, optrekken ook en hij blijkt nog best veel kracht te hebben


    BTW als iemand een oplossing heeft om de velgen eraf te halen hoor ik dat graag!!! Tis vaak rotweer en offroad in het sand/grass is vaak niet mogelijk omdat het te nat is. DUs wil er graag all terrain banden of gewoon onroad bandjes erop
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 sep 2011
  14. Tig

    Tig Guest

    Ze kunnen eraf toch? Ze zitten niet vastgelijmd ofzo? Zie niet echt een mannier om ze anders los te krijgen, alleen zagen mss maar ben dan bang dat ik iets meer RAAK dan ik wil :p
     
  15. minicross125

    minicross125

    Lid geworden:
    26 jul 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    den helder
    ja,je wielen moeten eraf kunnen,heb je wel het moertje los gemaakt welke je wiel vasthoud ?.
    gr van manuel.
     
  16. Tig

    Tig Guest

    Ja ja, heb ook youtube video's bekeken en die haalde alleen maar dat 1ne moertje los en toen kwamen ze eraf....Daarom vond ik het zo vreemd dat het bij mij niet het geval was :confused:
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Soms kan het gat in het plastic iets vervormen door de strak aandraaien van het mooertje, door de vervorming zit het strak in het schroefdraad.

    Als jet mooertje eraf is moet je het chassis stevig vast houden en met een beetje wrikken de velg los kunnen trekken.
     
  18. Tig

    Tig Guest

    Dankje, wist niet tot hoever ik kracht kon zetten zonder de boel te breken, HEERLIJK dat ik kon wikken etc....normaal breekt altijd alles bij mij :p

    Bedankt voor je advies man!
     
  19. Tig

    Tig Guest

    Heeft er iemand in het begin wel eens startproblemen met de carson sr2 gehad? in zijn basis instellingen (als je de naalden dicht draait en dan 3,5 slag opendraait) blijft hij zeg maar gas geven en niet stabiel lopen (Dit is al zo vanaf het begin) Daarna wil hij niet meer starten etc kwam ook rook boven bij de glowplug
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Rook boven bij de plug.... Heb je wel het koperen ringetje gebruikt met het vast zetten van de plug?

    Indien zo kan de rook alleen nog maar bij de uitlaatbocht vandaan komen, controleer als die vast zit. In beide gevallen is het wel verklaarbaar waarom die het slecht doet.
     

Deel Deze Pagina