Carson stormracer topic.

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
Nee, dat is het niet,
Controleren of alles rubbers nog goed zijn en of dat je ze niet te vol hebt gedaan, tevens kijken of alles nog wel goed vast zit, ook niet te vast draaien , dan beschadig je de rubber dopjes boven in....

hallo, ik ben arjen en ik ben nieuw op dit forum,
ik sinds kort een stormracer 1 en heb er al wat problemen mee gehad
-tankje gescheurd omdat het in de fabriek verkeerd was gemonteerd
-het kleine tandwiel in het differentieel helemaal kaal omdat ze in de fabriek waren vergeten om afstandsring te gebruiken waardoor er veel speling op zit,

maar dit komt vaker voor heb ik gelezen

arjen str 1 zei:
hallo, ik ben arjen en ik ben nieuw op dit forum,
ik sinds kort een stormracer 1 en heb er al wat problemen mee gehad
-tankje gescheurd omdat het in de fabriek verkeerd was gemonteerd
-het kleine tandwiel in het differentieel helemaal kaal omdat ze in de fabriek waren vergeten om afstandsring te gebruiken waardoor er veel speling op zit,

maar dit komt vaker voor heb ik gelezen

dat heb ik zelf nog niet gehad. wel dat er 1 asje te kort was :S . maar doet die het voor de rest wel goed?

sandertvm zei:
k ga binnen kort de draag armen van aliminum maken zal proberen om dan even wat foto's te maken en zal ze dan plaatsen
ga je ze zelf maken? veel suc6 dan ;) kben wel benieuwd naar de resultaten, en of het "rijgedrag/snelheid" er wat onder te leiden heeft, want hij wordt wel wat zwaarder daardoor. miss is het wel te merken

Groeten,

Ruben

eey
suc6 zal ik zkkr nodig hebben.
asl allen goed is dan heb ik donderdag het aliminum en ga dan meteen aan de slag .
maar ik ga het zkkr wel heel erg sukuur doen zal julie wel zeggen of het rijden er onder lijd

mzzl sander 8)

spa0104qq9.jpg

de wagen na de grote schoon maak

spa0105tt3.jpg

de banden met de velgen

spa0111nh4.jpg

totaal beelt van de wagen ;)

spa0112io3.jpg

de wagen met een servo er onder om te laten zien hoe hoog hij nu op de pootjes staat

nou hier een paar foto's van mijn stormrace 2 binnekort komen de foto's van de wagen met aliminium draag armen ;)

mzzl sander 8)

Heeft iemand ervaring met 2rcbrothers.nl ? Geven zij goede service met de stormracer?

Wil het wagentje voor mijn broertje kopen, Hij wilt er gewoon een beetje door het bos mee knallen, geeft geen problemen toch? Hij wilt niet echt savage-style bashen (wat ik toch echt idioot vindt... expres vernielen van je autotje...)

hallo

de vorige ijgenaar heeft mijn stormrace 2 ook bj die winkel gekocht maar die geven een goede service wand hij had eerst een servo kapot die was neit goed en hij kreeg zonder gezeur een nieuwe servo en ik ben zelf ook erg tevreden over die winkel

mzzl sander 8)

sandertvm zei:
hallo

de vorige ijgenaar heeft mijn stormrace 2 ook bj die winkel gekocht maar die geven een goede service wand hij had eerst een servo kapot die was neit goed en hij kreeg zonder gezeur een nieuwe servo en ik ben zelf ook erg tevreden over die winkel

mzzl sander 8)

Hey man,

bedankt voor je antwoord :)

Btw, kani k beter de stormracer 2 kopen of bijvoorbeeld een HPI mt2?

een stormrace2 is een hele goede wagen maar ligt standaart veelste dicht bij de grond en de hpi mt2 ligt hoger en je kan er meer mee tunen duss ik zou voor een hpi mt 2 gaan maar de carson is ook een top wagen als je hem ietjes heb verhoogt

mzzl sander

sandertvm zei:
een stormrace2 is een hele goede wagen maar ligt standaart veelste dicht bij de grond en de hpi mt2 ligt hoger en je kan er meer mee tunen duss ik zou voor een hpi mt 2 gaan maar de carson is ook een top wagen als je hem ietjes heb verhoogt

mzzl sander

Hey,

Euhm, dat verhogen waar je het over hebt he, hoe duur is dat?

de vorg ijgenaar heeft hem verhoogt door het chaci ietjes te verbuigen en van die veer verhogers van tamiya er op te ze maar ik zal het nei taanraden om dat te doen asl je onervaren ben wand asl je te veer verbuigt dan ik het chaci helemaal waarde loos duss zal voor de hpi gaan

mzzl sander

ja heb diclesie en ben vergeten het na te lezen

mzzl sander 8)

Appie1960 zei:
Heeft iemand ervaring met 2rcbrothers.nl ? Geven zij goede service met de stormracer?

Wil het wagentje voor mijn broertje kopen, Hij wilt er gewoon een beetje door het bos mee knallen, geeft geen problemen toch? Hij wilt niet echt savage-style bashen (wat ik toch echt idioot vindt... expres vernielen van je autotje...)

ja, is een hele goede winkel. goed ingelicht, duidelijk advies e.d. ik had mijn motortje in de soep gedraait(grove beginnersfout), en dat hebben ze gerepareerd(later toch een kleine vergoeding gevraagt, (20 euro), maar ze hadden er voor veel meer ingestopt, dus ;) ).
maar, welke stormracer bent u van plan te kopen? versie 1 of 2? of gaat u over op de hpi mt2?

Groeten,

Ruben

Heey,
ik heb een probleem met mijn stormracer 2, als ik aan het rijden ben trekt die redelijk goed op, niet helemaal top, maar als ik dan een minuut of 10 aan het rijden ben gaat het optrekken steeds moeilijker(slomer, trager), ik denk dat het met afstellen te maken heeft maar dat heb ik ook al geprobeerd, als jullie weten wat het is hoor ik het graag!?
En als het toch aan het afstellen ligt kunnen jullie dan zeggen wat ik goed moet doen en/of ik iets bepaalds echt goed moet doen dat ik misschien wel niet doe?dat ik het wel goed kan gaan doen!

Alvast bedankt,

Jelle

tja, das moeilijk te beoordelen zo. ik denk dat hij dan een tikje armer zou moeten. maar leg eens uit wta voor geluid hij maakt? als hij op toeren is, gaat het dan wel goed? jankt hij op toeren? ik had dit ook met mijn stormracer, alleen als hij even stil stond. probeer gewoon verschillende afstellingen, als dat probleem opduikt, zet je hem wat armer, (onthou hoeveel tikjes je hem armer heb gezet) en kijk hoe hij dan gaat. als dat dniet helpt, zet je hem rijker( ten opzichte van de "beginstand", waaruit je hem armer heb gezet).

Groeten,

Ruben

naarmate je motor warmer word heeft hij telkens iets minder benziene nodig als je de sproeier1/8slag indraat zal het beter worden
maar let op dat hij niet te heet word en dat er bij volgas een pluim uit de uitlaat moet komen

Jellefcu zei:
Heey,
ik heb een probleem met mijn stormracer 2, als ik aan het rijden ben trekt die redelijk goed op, niet helemaal top, maar als ik dan een minuut of 10 aan het rijden ben gaat het optrekken steeds moeilijker(slomer, trager), ik denk dat het met afstellen te maken heeft maar dat heb ik ook al geprobeerd, als jullie weten wat het is hoor ik het graag!?
En als het toch aan het afstellen ligt kunnen jullie dan zeggen wat ik goed moet doen en/of ik iets bepaalds echt goed moet doen dat ik misschien wel niet doe?dat ik het wel goed kan gaan doen!

Alvast bedankt,

Jelle

naarmate je motor warmer word heeft hij telkens iets minder benziene nodig als je de sproeier1/8slag indraat zal het beter worden
maar let op dat hij niet te heet word en dat er bij volgas een pluim uit de uitlaat moet komen

Jellefcu zei:
Heey,

Alvast bedankt,

Jelle

hoi,

ik heb een smartech versie van de carson stormracer. hoeveel pk zou dat standaard motortje leveren? ik den 0,5.

ik heb nu een xrace 2,8cc 1,5-k blokje van conrad gekocht samen met een snelle uitlaat. zou mijn smartech nu veel sneller optrekken?

ik denk wel dat hij sneller op trekt wand normaal zit er op een smartech maar 2,5 cc en asl je er nu 2,8 op zet an heeft ie natuurlijk meer vermogen duss hij trekt sneller op

mzzl sander

Back