Carson stormracer topic.

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
JenS zei:
hoi,

ik heb een smartech versie van de carson stormracer. hoeveel pk zou dat standaard motortje leveren? ik den 0,5.

ik heb nu een xrace 2,8cc 1,5-k blokje van conrad gekocht samen met een snelle uitlaat. zou mijn smartech nu veel sneller optrekken?
ik denk ook wel dat die wat sneller optrekt, mits goed afgesteld natuurlijk. maar dat komt ook door de snelle uitlaat, denk ik. want de standaard 2,5 cc trekt ook snel op, als je hem goed afsteld. het hangt allemaal van afstellen af.

Groeten,

Ruben

Nou , na het lezen van deze draadjes maar ff een stormracer gekocht.
Meteen de stuurwielzender eruit gegooid en een stickzender in de plaats...
alleen is het electrocompartiment zo klein.
een ontvanger van graupner past er niet eens in ...
verder een leuk en snel autotje.
hij staat nu naast mijn BAJA , wat een verschil.... :D

@bcs, leuk dat u dr ook een heeft gekocht. veel plezier dr mee ;) . groot verschil he, zon 1/10 naast een 1/6 :P

nu heb ik nog een vraagje. mijn tandwiel is totaal gestript, maar kan iemand mij vertellen hoeveel tands het standaard tandwiel is? het gaat hier om de eerste versie van de stormracer. weet iemand ook of het tandwiel van de tweede versie dr op past? volgens mij waren die wel uitwisselbaar, want zoveel is er niet verandert.
alvast bedankt.

Groeten,

Ruben

nog een vraagje :oops:
ik heb hem nou uit elkaar staan. dan heb je dat "middentandwieltje"/hoofdtandwiel. maar om dat eraf te halen, moet eerst een bekje los, toch? maar nou wil dat bekje niet los :roll: teminste, dat imbusje wil dr niet uit. heeft iemand een tip om hem dr uit te krijgen? het lijkt net of mijn imbussleutel "slipt". ik heb hem al geprobeert te verwarmen met een aansteker, alleen dan gaat mn plastic zowat weg :P .

Groeten,

Ruben

charger zei:
ik heb hem nou uit elkaar staan. dan heb je dat "middentandwieltje"/hoofdtandwiel. maar om dat eraf te halen, moet eerst een bekje los, toch? maar nou wil dat bekje niet los :roll: teminste, dat imbusje wil dr niet uit. heeft iemand een tip om hem dr uit te krijgen? het lijkt net of mijn imbussleutel "slipt". ik heb hem al geprobeert te verwarmen met een aansteker, alleen dan gaat mn plastic zowat weg :P .

Groeten,

Ruben

Oei dat wordt een probleen , ik denk dat je de inbus die erin zit hebt dolgedraaid.
enige manier om hem los te krijgen is met een nieuwe inbussleutel van die maat proberen....
anders voorzichtig met een klein boortje uitboren dan komt ie meestal wel los....

suk6

Of een klein tangetje pakken en steeds beet pakken en draaien maar dan ben je wel even bezig.
Ik zou sowieso(ofzo iets :o ) dat inbusje er niet meer indraaien maar een nieuwe of een schroefje tijdelijk.

bcs zei:
charger zei:

Groeten,

Ruben

Oei dat wordt een probleen , ik denk dat je de inbus die erin zit hebt dolgedraaid.
enige manier om hem los te krijgen is met een nieuwe inbussleutel van die maat proberen....
anders voorzichtig met een klein boortje uitboren dan komt ie meestal wel los....

suk6

das ook mooi, de eerste keer dat ik dat ding losdraai, en is die gelijk dol :roll: doe ik goed dan :mrgreen: .
ik zal wel even kijken, misschien dat ik hem dan uitboor, en een nieuw imbusje+bekje koop. (weet iemand eiglijk hoe zo'n bekje heet? :oops: )
bedankt voor de reactie iig ;)
Groeten,

Ruben

bcs zei:
Bij zo`n bekje (meenemer aandrijfas) zit meestal een inbusschroefje bij
hoef je niet los te kopen

(aha, weet ik de naam ook iig :P) das wel waar, maar als deze bij de eerste keer losmaken al blijft zitten, kan ik denk beter voor een nieuw imbusje dr in doen. anders blijf je dat gekloot krijgen.

Groeten,
Ruben

ja , gelijk heb je....
ik heb vandaag mijn stormracer voor de eerste keer aangeslingerd.
aan het begin ging het moeizaam, maar naar een keer of 20 trekken liep hij.
ik rijd nu op 1% nitro als ik die liter op heb stap ik op 16% over....
hij loopt nu al als een speer

Hallo mensen

Na dit ff gelezen te hebben ben ik van plan de stormracer ook tekopen
bij 2B, nou ff een paar vraagjes:
- Voor eventueel onroad rijden hebben jullie slicks er bij oid??
- 2B maakt ook eigen nitro, is dat raadzaam of niet??

MZZL
Franky 8)

2brothers nitro is heel goed, zelf ook gereden dus heb ervaring ;).
je kan er geloof ik wel slicks voor kopen, dan moet je bij 2b even informeren ;)

Groeten,

Ruben

Ik rijd ook op 2B nitro en bevalt me ook goed en de eerste set banden van me stromracer is zodanig afgesleten dat ik me eigen slicks gecreeert heb :P . Heb al set nieuwe banden voor offroad dus geen prob. Voor me specter buggy heb ik wel meteen onroad banden bij gekocht.

Groetjes Nicole

De standaard bandjes waren bij mij al snel opgerookt met de SH.18. Had nog onroad bandjes liggen die ik bij conrad ooit een mee had laten komen, wel handig voor op de parkeerplaatsen.
2brothers nitro, in welke smaken is dat allemaal verkrijgbaar?

Tjeerd

Hoi ik ben vrij nieuw hier en wil miss beginnen
met de carson stormracer 2
maar mijn vraagje: ik vind een blik nitro nog al duur,
dus hoelang rij je op 1 tankje van de stormracer??

Greets
Franky

neoblader zei:
De standaard bandjes waren bij mij al snel opgerookt met de SH.18. Had nog onroad bandjes liggen die ik bij conrad ooit een mee had laten komen, wel handig voor op de parkeerplaatsen.
2brothers nitro, in welke smaken is dat allemaal verkrijgbaar?

Tjeerd

Frankyman zei:
16% iig, en 20 geloof ik ook.... benk niet helemaal zeker van.

Hoi ik ben vrij nieuw hier en wil miss beginnen
met de carson stormracer 2
maar mijn vraagje: ik vind een blik nitro nog al duur,
dus hoelang rij je op 1 tankje van de stormracer??

zo om en nabij de 10 minuutjes.
maar houd er rekening mee, als je dit al duur vind (wat het overigens ook wel is), moet je ook bedenken dat er extra kosten bij kunnen komen.

Groeten,

Ruben

Greets
Franky

Ja, dat klopt denk ik wel
dus zit nog wel te twijfelen of
carson stormracer of in de vakantie veel werken en
hopelijk aan het eind van de vakantie
een marder of attack 8) 8)

tja. als je mn msn wil moet je ff een pbtje sturen, aangezien ik ene marder en een stormracer heb en miss wel kan helpen ;)
tja, over die beslissing moet je gewoon goed nadenken. is groot verschil, nitro-mengsmering.
brandstof is goedkoper, maar aankoopsprijs is weer hoger...
die dingen moet je afwegen, net als het formaat. is groot handig, of juist onhandig?

Groeten,

Ruben

Back