Castle Creations Mamba Monster topic

Nou nou, ze gaan ook 2posts off topic, en trouwens ligt de verantwoording hierover niet bij de mod's? om hier nog is aan toe te voegen dat ook jij offtopic gaat door niks toe te voegen, je had dit ook best in een pm kunnen vermelden.

On topic, Zeker willen wij dat bouwverslag Strijkijzer, altijd leuk om iemand anders zijn knutselwerk te mogen bewonderen!

Vanaf dat ik de eerste beginselen heb zal ik een draadje aanmaken. (Een begin met alleen foto's van de auto lijkt me ook maar leeg :p)

Nou nou, ze gaan ook 2posts off topic, en trouwens ligt de verantwoording hierover niet bij de mod's? om hier nog is aan toe te voegen dat ook jij offtopic gaat door niks toe te voegen, je had dit ook best in een pm kunnen vermelden.

On topic, Zeker willen wij dat bouwverslag Strijkijzer, altijd leuk om iemand anders zijn knutselwerk te mogen bewonderen!

Ik vond dat ik als TS ook een beetje verantwoording had.

Sinds ik een middendif heb, staat mijn punch control weer uit. (ga 'm wel weer aanzetten, want ik heb te weinig acceleratie door teveel voorwiel spin) Moet dus even gaan experimenteren.
Timin heb ik op de standaard waarde laten staan

ik vraag me alleen af hoeveel het middendiff dan nog doet moet ik eerlijk zeggen.
heb zelf ook een traxxas middendiff er in zitten, ook met de standaard olie, en dat bevalt best goed. :)

ik vraag me alleen af hoeveel het middendiff dan nog doet moet ik eerlijk zeggen.
heb zelf ook een traxxas middendiff er in zitten, ook met de standaard olie, en dat bevalt best goed. :)

Tjah, ik vraag me ook af welke olie erin was. Normaal gezien 5000-10000WT voor buggy's.
Ik ben wat bang voor die klappen die de aandrijving gaat krijgen van m'n MMM. Buggy is een protech phaser 4 rs, een kopie van een ofna mbx ultra is dat. De buggy zal ik deze zomer 7j in mijn bezig hebben :p

Tsja, ik merk dat ik als ik het rechte stuk opga en voluit ga er aan het einde ineens een versnelling is. Ik kan alleen maar bedenken dat dat komt door de wielspin. Zal wel met de grip op de baan te maken hebben. Ga daar nog wel eens mee stoeien.
Voor de rest bevalt het midden digg mij ook heel goed. Auto stuurt prettiger, en is beter te controleren

Tsja, ik merk dat ik als ik het rechte stuk opga en voluit ga er aan het einde ineens een versnelling is. Ik kan alleen maar bedenken dat dat komt door de wielspin. Zal wel met de grip op de baan te maken hebben. Ga daar nog wel eens mee stoeien.
Voor de rest bevalt het midden digg mij ook heel goed. Auto stuurt prettiger, en is beter te controleren

Als er teveel kracht naar de voorwielen gaat zou je ook dikkere olie er kunnen indoen. Ik vermoed dat je met een truggy rijdt aangezien je foto? Nard had een mooie guide over de diffs. Ik weet dat bij een truggy je er zwaardere olie moet indoen dan bij een buggy. Misschien is je olie gewoon te licht?

Ik rij met een erevo. Ik weet nog niet of ik dikkere olie ga doen (is zo'n gedoe). En de accelaratie op rechte stuk is ook niet alles zeggend. Niet de snelheid waarmee je de bocht ingaat is beslissend voor de rondetijden, wel de snelheid waarmee je de bocht uitgaat :-)

Ik rij met een erevo. Ik weet nog niet of ik dikkere olie ga doen (is zo'n gedoe). En de accelaratie op rechte stuk is ook niet alles zeggend. Niet de snelheid waarmee je de bocht ingaat is beslissend voor de rondetijden, wel de snelheid waarmee je de bocht uitgaat :-)

Dus meer power on steering wil je? Dan heb je dikkere olie nodig :p
Nu mijn diffs in de buggy zijn ook nog altijd stock. Denk niet er 5liter mee gereden is. Altijd pech gehad met de motor, ding wou slecht starten. Startbox gekocht ging veel beter, startbox kapot en toen ben ik het gestopt.

Laatst bewerkt:
als je dikkere olie nodig zou hebben om beter te sturen, zou de originele situatie (aka, gelocked middendiff) toch beter moeten zijn?
dat komt namelijk overeen met oneindig dikke olie.

Back