Laat me beginnen te zeggen dat een link op internet niet altijd gelijk staat aan een letterlijk bewijs, zeker wanneer er gequote wordt van een min of meer willekeurig bedrijf wat niet eens in dezelfde sector actief is.
Nou, je kunt mij veel wijs maken maar een stuk text bij een erkende instantie doet mij meer waarheid geven dan jouw aannames....
Voor wat betreft de CE markering ga ik er inmiddels zelfs een beetje van uit dat HobbyKing binnenkort komt met een certificaat, want hoewel er nu wat doorgestuurd is naar een andere afdeling blijken ze weldegelijk inhoudelijk te willen reageren.
Denk je? Als ze een draadje over problemen met hun zender verwijderen geeft dat mij geen goed vertrouwen dat dit bedrijf de service en eerlijkheid hoog heeft staan.
Voor wat betreft het importeur zijn is het echt heel simpel. Als jij niet uit naam van een bedrijf iets koopt uit het buitenland om het vervolgens 'op de markt' te brengen, dan ben je als privé persoon die het product koopt voor eigen gebruik echt niet opeens dé importeur.
En vervolgens koop jij een zender voor je buurman of ben je de huidige zender zat en staat die morgen op marktplaats. Maar ik dacht dat het duidelijk was gemaakt dat ook al is het eigen gebruik jij dan de importeur bent.
De links die gegeven zijn, zijn toch echt met name testament aan hoe bepaalde bedrijven de regels interpreteren. Dat is niet iets wat je even één op één kunt doortrekken aangaande privé aankopen.
Micropuller heeft net nog een Quote gegeven dat het om alle 2 gaat....
Overigens is het wél zo dat wanneer het product alsnog niet voldoet aan de Europese regels, dat het product zondermeer in beslag genomen dient te worden. Maar zoals al eerder aangegeven, zélfs wanneer ik wettelijk gezien de importeur zou zijn, dan rest bij mij alleen maar de plicht tot CE markeren wanneer deze ontbreekt.
Niet alleen markeren (dat doen ze in China al voor je

En laat nu die CE markering in het geval van deze zender gewoon al aanwezig zijn. Aangezien ik nog wacht op verder aanvullende informatie, heb ik alles gedaan wat in mijn macht staat.
Het CE merktekentje zegt niets zonder een geldig certificaat....