Cessna 182

Benno Z zei:
Zo, m'n vliegtuig is weer vliegklaar. De motorsteun heb ik losgeschroefd en er een rubber ring tussen gezet die bij een keukenmengkraan wordt geleverd, past precies! Nu kan ik mooi m'n motortje weer recht zetten door de schroeven aan de ene kant wat strakker te draaien.

Heeft iemand een idee wat de horizontale hoek is van de motor ten opzichte van het vliegtuig? Ik denk zelf een paar graden naar boven maar weet het niet zeker. Ik heb niet gezien hoe de motor stond vóór mijn gigantische crash.... :?

Groet, Benno

Slim bedacht! Zit je propellor ook direct iets verder van je kapje af.

Ik keek net eens naar mijn propellor (met kapje er nog op) en volgens mij staat ie gewoon recht naar voren maar pin me er niet op vast :)

Benno Z zei:
Hee Pinda man, ik ben er inmiddels ook achter wat een fietsbel is. Een type elektromotor wat op een fietsbel lijkt:
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?products_id=784&osCsid=e62501d600809a4d21ebd025c90d630e

Beste Benno Z.

Ik zou voor deze fietsbel gaan http://www.rctechnics.nl/product_in...=1025&osCsid=e62501d600809a4d21ebd025c90d630e die heb ik zelf ook gehad, en vliegt een stuk relaxer dan die 1750KV, maar natuurlijk aan jou de keus.
Hoe groter de KV hoe kleinere prop, die erop moet...maar dat staat allemaal bij de technische gegevens bij de fietsbel.

Als je vragen hebt over iets, mail ze dan maar gewoon, en dan geven ze je goed en duidelijke uitleg, wat je het beste kan doen.

Vergeet niet dat je dan ook een regelaar moet hebben voor die fietsbel, want aan die 1000 Nimh, daar heb je dan weinig meer aan (groene batterij).

Een regelaar kost ± 35 geloof ik dan die fietsbel±12,50 en dan nog een lipo van ±35 euro....je hebt ook setjes met (regelaars en een fietsbel)

En vergeet niet je hebt ook nog een lipo lader nodig, deze kun je niet laden met je huidige lader.....allemaal super gaaf, maar het kost wel geld.

Welke hobby kost geen geld :lol: :lol:
Dat merk ik nu ook met mijn Marder, gaat veel geld in zitten, maar ik haal het er dubbel en dwars uit met het FUN GEHALTE :wink:

Grt,

Hobby

Hobby bedankt voor de tip. Tot nog toe vliegt mijn Cessna geweldig goed met de huidige accu en motor. Alleen door de lijm wordt hij steeds iets zwaarder, ik heb er nu ongeveer 40 gram extra lijm e.d. inzitten, dus het wordt nu tijd om de wielen er af te halen, dat scheelt weer 35 gram :|
Mocht hij nog zwaarder worden dan zal ik overwegen om jouw voorgestelde motor, accu en lader te kopen, zodat ik weer wat meer vermogen heb en langer kan vliegen :P

Pinda man, als jij je vliegtuig met twee vingers ondersteunt, onder de vleugel, exact op de plaats waar de kabeltjes lopen voor de besturing van de rolroeren, helt hij dan naar voren of iets naar achteren? Dat maakt het mij weer heel wat makkelijker.

Groet, Benno

Okee, dat klopt, hij helt inderdaad iets naar voren. Dan maakt die extra lijm dus niet zo veel uit.

Grt, Benno

Mijn zwaarte punt ligt ook exact op 1/3 van de vleugel aan de voorkant. De neus is verstevigt met plakband de vleugel met lijm en de wieletjes heb ik er af.

Heb verder niks aan de balans gedaan die bleek gewoon goed te zijn toen ik het ging controleren :) Voorlopig vlieg ik trouwens deze motor wel op want ik zie het nut van nieuwe zooi kopen nogniet zo.

Benno Z zei:
Hobby bedankt voor de tip. Tot nog toe vliegt mijn Cessna geweldig goed met de huidige accu en motor. Alleen door de lijm wordt hij steeds iets zwaarder, ik heb er nu ongeveer 40 gram extra lijm e.d. inzitten, dus het wordt nu tijd om de wielen er af te halen, dat scheelt weer 35 gram

Benno...35 gram, dan kan ik je vertellen dat je nog lang niet in de problemen zit.

Ik zat op het eind van mijn cessna op 105 gram extra, en toen vloog hij zelfs nog goed.....alleen niet meer naar die klap daarna :lol:

Groet again.....

Bah ik werd weer ff overmoedig :D Hoppa nog ff voor het eten vliegen op die kleine veldje zoooo gooien en vliegen maar prrt prrt prrt *plop*.
Owja owja de antenne wel uitschuiven he. Dus ik zeg tegen mn bro gooi em nog maar een keer (naar mij toe) Dus hij gooien prrrrrr.
Ow links nee rechts links! Bam!

IMG_0212.jpg

Haha, wat ziet `ie er weer mooi uit. De schade valt mij nog mee. Die vleugelpunt is zo weer geplakt met twee tandenstokers en die romp plak je ook zo weer in elkaar. De mijne was er veel erger aan toe, de neus lag er helemaal af. Sinds die vreselijke crash (recht naar beneden) van vorige week vliegt hij niet meer goed. Maar nu ben ik met behulp van dit forum er achter gekomen dat de motor iets naar beneden moet wijzen. De mijne wees na de crash schuin omhoog. Dit is inmiddels gecorrigeerd en ik ga zometeen op asfalt proberen of hij weer omhoog wil.
Ik hou je op de hoogte!

Groet, Benno

Tja, dit keer kwam hij iets beter omhoog maar ik voelde dat het erg traag ging. Daarnaast was hij erg nerveus en trok nogal naar rechts. Ik heb hem diverse keren van de dood kunnen redden. Na een duikvlucht naar rechts kon ik hem, met de pook helemaal naar links én naar achteren, tot vier keer toe weer goed krijgen. Om te blijven vliegen moest hij vol gas blijven, dat zinde mij ook al niet. De vijfde keer reageerde hij helemaal niet meer, hij is nu dood..........

Afbeelding(5).jpg
Afbeelding(6).jpg

Goeie lijm overigens want de vleugel is nu 1 cm naast de oude breuklijn gebroken :wink:
De romp ligt doormidden, de neus is aan gort en zover ingedeukt dat de motor 1 cm naar achteren geschoven is. :(

Haha altijd lachen zon mede rookie :D

En de schade valt mee ik wist direct al dat er niks aan de hand was maar toen ik zag dat mn motor asje scheef was :( Die heb ik nu recht gebogen en volgens mij istie nog goed maar dat zien we later wel weer.

Idd de romp zit met 2 sateprikkers en lijm weer vast mischien nog plakbandjes aan beide kanten maar das niet nodig denk ik.
Het stuk waar de vleugel was vastgeschroefd was ook geknapt dat was iets minder want daar komt goed druk op, maar die droogt nu ook met een gewichtje erop.
Al met al is ie nu eigenlijk alweer klaar en kan ie praktisch morgen wel weer de lucht in :)

Ps. Die lijm is inderdaad sterk he Benno hij breekt gewoon niet op eerder gelijmde stukken :D

Edit: De romp ligt doormidden, de neus is aan gort en zover ingedeukt dat de motor 1 cm naar achteren geschoven is.

Dat is echt minder want die motor is al zo fragiel met dat dunne asje :(
Ik heb die schroevjes waar het kapje mee vast zit weggehaald en dat kapje zit vast met wat tape zodat ik em verder naar achter kon schuiven omdat de prop tegen het kapje aankwam.

Ja, ik had die kap ook verderop met wat tape vastgezet. Bij mij kwam de prop ook tegen de kap aan.
Ik heb inmiddels voor € 19,95 een nieuwe romp besteld. Levertijd 3-5 dagen, da's best lang ik wil liever morgen weer vliegen :(
Jammer dat er geen komplete Cessna te bestellen is, zonder elctronica, dan heb ik wat reserve-onderdelen......

Geen idee wat er vanavond fout ging, ik denk dat de motor nog iets te veel naar rechts stond. Komt vrij precies bij zo'n licht model.

Misschien iets voorbarig maar mocht je aan een nieuw of ander model toe zijn dan heb ik wel interesse in jouw bakkie, heb ik weer wat extra onderdelen :oops:

Groet en vlieg ze maar weer, Benno

Ah dat duurt mischien helemaal niet zo gek lang nog :D Ik wil graag een Funjet hebben en zat al wat te kijken maar je ziet soms door de bomen het bos niet meer met al die verschillende setups.

Maar waarom een nieuw romp dan je kunt em zo lijmen?

Pindaman zei:
Maar waarom een nieuw romp dan je kunt em zo lijmen?

Lijmen kan wel maar de neus heeft zo'n opdonder gehad dat hij 2 cm korter is geworden, en helemaal krom staat. Ook de kunststof motorbevestiging is helemaal krom. Ik heb geen keus helaas...maar dan vliegt `ie weer als een nieuwe :)

Zekers, heb net es gekeken en ik denk dat een Funjet met de setup die ik uitrekende ongeveer 200 euro kost :o

Heb je er wel een die een potentieel heeft van 150-160 km/h. Vraag me alleen af of ik deze zender kan gebruiken ism met een kleinere andere ontvanger.
Want volgens mij is het bereik van deze zender niet bijster ver.

Edit: Ik heb nu officieel de hoop een beetje opgegeven met mijn cessna. Het motorasje was een beetje krom opzich niet zon prob.
Maar nou heb ik al snel als ik op mwah 60-70 meter afstand vlieg hij enorm begint te stotteren in het sturen en gas. Zo erg dat hij vandaag onbestuurbaar werd en op de weg een stukje verderop landde.
Ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in teveel klappen gehad en die zender/ontvanger is ook niet zo jovel meer.

Opzich zou ik als volgende vliegtuig een funjet willen maar die is zo duur dat het wel ernstig is om em in de prak te jagen :D Mischien met die maar bij een clubje beginnen :)

Ik weet niet of deze vraag al gesteld is in dit topic, maar hoe zet ik de rolroeren in de FMS simulator uit? (Aangezien het model deze ook niet heeft...)
Alvast bedankt voor een reactie!

Back