Cessna 182

Dat is te zien ja :wink:

Maar het word toch wel weer een heel ander vliegtuig, met rollroeren, wat ik heb.

Heb je niet toevallig wat filmjes, van je vliegeigenschappen met de cessna 182 zonder rollroeren :?:

:wink:

Helaas, heb geen filmpjes daarvan. En het ziet er voorlopig met dit weer niet naar uit dat die er snel gaan komen :( Als ik de kans heb zal ik een poging doen, maar ik beloof voorlopig helemaal niets.

Je hebt gelijk, met dit weer kan je beter bij de openhaard gaan zitten :?

Maar ik weet zeker dat er ineens dagen op gaan duiken, die voor een modelvlieger GENIAAL zijn :D

Nou mijn heli is verkocht (vrijdag gaat hij naar zijn nieuwe eigenaar) en dus kan ik vrijdag mijn Cessnatje gaan bestellen :D:D:D:D

Dat is mooi om te horen, eindelijk iemand die de ervaringen van de cessna 182 met mij gaat delen.

Alleen wacht ik nu ongeveer al meer dan 2 maanden op mijn nieuwe cessna 182 :cry:

Maar gelukkig heb ik tot die tijd nog mijn zwevertje :wink:

Inderdaad.........maar nu is vliegen voor de meeste beginners een onmogelijke taak, met windkracht 5...... :cry:

Maar het word vanzelf weer beter :wink:

Hmm, zit met iemand te praten, die er veel van weet, en het is de bedoeling dat ik ook een beetje af en toe zo soms eens ga "wildvliegen" maar daar is dit niet een super toestel voor, omdat het piepschuim is.... begin nu toch een beeeetje te twijfelen

Nou, modelvliegtuigje erbij zit er voorlopig niet in, mijn auto (echte auto, mini classic) heeft dringend geld nodig :roll:

Hay Hobby aandachtig je lange topic gelezen,zelf heb ik het vliegen met helicopters en de easystar geleerd puur op de pc.
De easystar heeft bij mij na zo,n 10 vluchten wel een crasje gemaakt maar kon ik gelijk mee wegvliegen .
Zal aan het vliegtuig en het vele simmen gelegen hebben.
Wel wil ik nu ook over op de cessna gaan overschakelen maar dan van conrad lijkt mij sneller te leveren en zonder rolroeren ook wat makkelijker te vliegen omdat ik dat niet gewend ben.
Heeft iemand er al ervaring mee met de conrad versie.
Zelf denk ik dat het vliegen door de kleinere spanwijdte en geen zweefvleugel vorm zoals de easystar wel moeilijker en zenuwachtiger te vliegen zijn ,laat staan het landen :lol:
En zelf denk ik dat je inderdaad beter eerst zonder landingsgestel eerst kunt gaan oefen .
Groet Jan :lol:

Beste Janhughes,

Ik weet uit ervaring, dat de easystar idd makkelijker vliegt dan de cessna 182.
Maar de rede dat is de cessna heb gekocht, is omdat ik een 4 kanaals zender wilde hebben, zodat ik er dan nog wat aan hebt bij een ander vliegtuig. (ik wilde niet meteen een dure zender kopen)
En omdat ik er graag met rolls wil vliegen, maar dit geeft natuurlijk ook zijn moeilijkheden voor een beginner. (IK HEB HET GEWETEN) :cry:

Het is natuurlijk ook wel een verschil, een vliegtuig met of zonder rolls, maar je kan er natuurlijk wel meer mee als je rolls hebt.

Zelf vind ik de cessna 182 niet echt onrustig vliegen.
En je kan de wieltjes er beter onder laten zitten, anders heb je meer kans op schade bij een landing.....als het mis gaat.
Of je moet gaan vliegen waar het heeeel erg hoog gras is, zodat je bij een evt. niet goede landing gewoon in het gras kan vallen.

Het reapareren valt best mee, maar je moet natuurlijk niet te veel crachen, want anders word het lijmen ook een probleem, en word de cessna 182 te zwaar.

En een borstelose motor is ook nog een van de opties......dan kan hij verticaal omhoog als je dat wilt.

Ik weet niet hoe het zit met de levering van Conrad, omdat ik hier nog nooit iets heb besteld, maar ik weet wel dat zij degené leveren zonder rolls.
Zelf heb ik hem in Bussum bij 2brothers gekocht voor 149.- met een 4 kanaals zender en 3 servo´s (hoogte richting en rolls).
Ook zat er een thuislader bij en een 1000 mAh batterij.
Klaar om te vliegen dus :wink:

Laterzzzz

Hay Hobby vraagje nog ,ik had gelezen dat je er nog 1 had besteld heb je die nu inmiddels al .
En waar vlieg je nu mee dan ?.
Zelf ga ik zo conrad effe bellen of ze hem op voorraaad hebben .
En hoe hoog vloog of vlieg je met de kist is hij op 50m nog een beetje zichtbaar dan.
Groet Jan :lol:

Nee ik heb die nieuwe cessna 182 nog steeds niet binnen, maar ik heb ook niks meer van mij laten horen.
Ik zal ze binnenkort eens gaan bellen om te vragen of hij al binnen is.
Zelf ben ik 2 weken op vakantie geweest, en ik weet niet of ze mij in die periode gebeld hebben, en ik dacht het is wel goed zo het is toch niet echt vliegweer. (maar stiekem toch wel)

Tegenwoordig vlieg ik alleen met een zwevertje, die ik hier op het modelforum heb gekocht (leuk ding)....maar zonder rolls.

Bij 50 meter zie je hem nog aardig goed, maar natuurlijk wle bij mooi weer hé.

Nou vandaag naar 2 brothers geweest, om een nieuwe klapprop te halen voor mijn zwever.
En jullie raden het nooit......hij vertelde dat de cessna 182 binnen was (wel is waar al 3 weken).
Maar ik was er toch eigenlijk wel heel erg blij mee, omdat ik mijn censsna 182 toch wel aan het missen was.
Ik moest betalen voor het hoogte en richtingsroer en de vleugel met de romp 49,95.
Ik vind het op zich best meevallen die prijs..........nu nog even alles overzetten en ik kan er weer mee vliegen.
Het is zelfs zo dat de vleugel al voor bewerkt is, zodat ik alleen de servo erin hoef te zetten en klaar is klaar.

Hier even een foto(tje) van de nieuwe onderdelen.

fotosvakantieEgypte2005.jpg

Hey hobby,

Eindelijk :) kan je weer wat lijmen. Dat heb je vast gemist ;)
Zitten er ook nog stickers of ocra cover ofzo bij? Wit is een beetje....... wit?

@Helza,

Ja, er horen idd nog sticker bij, maar moet nog even kijken of ik die bestel of dat ik de cessna ga spuiten. :?

Ps: de eerst cessna was om het te leren, met de nieuwe hoop ik toch wat meer te kunnen gaan vliegen :wink:

:) moet toch wel lukken nu? Had die zwever van je nu ook rolroeren?

Ik ben bijna klaar hier om mijn easystar met rolroeren uit te proberen. Vrijdag (als het weer meezit) is de vuurdoop :)

MEt de ultimat heb ik bijna gelijk een accu obgeblazen die in m'n nieuwe mx-12 zender zat... auch.. Ik had iets verkeerd begrepen uit de handleiding.. de 1.5a is de laadsnelheid, niet totale capaciteit van de batterij. En er stond toch echt met max 0,5a laden... na een uur laden begon de batterij een beetje te sputteren :(... Ik hoop dat hij het nog een beetje overleeft heeft.. :) De zender doet het in ieder geval nog goed. Alleen dus geen flauw benul of de accu het nog een beetje normaal doet. Zou zonde zijn als hij extreem snel leeg loopt..

Ach, waarom ook niet even een foto(tje) plaatsen met stickers :?

Hier dus het nieuwe model ...............en nou maar wachten op het mooi :zon:

cessna182002.jpg

Back