Cessna 182

Oeps, ik zag even de siertafel op de foto aan voor een tafel met een vuilniszak erop :oops: ... zeg maar niet tegen je moeder dat ik dat gezegd heb. model ziet er wel aardig uit, alleen vind ik persoonlijk oranje op wit gruwelijk op elkaar afsteken.

hoe vliegt ie :D ?

hahhaha, oke ik zal het niet tegen mijn mams zeggen :P

Maar ik heb er nog niet mee gevlogen, ik heb vandaag pas mn electronica gekregen. Maar nu moet ik nog steeds op wat andere klein spullen wachten.

ugg.....ik wil vliegen! Nog maar heeel even wachten :P

@Duccan

GEFELICITEERD MET JE MINIMAGISTAR :music:

Ik ben jaloers op je, maar ik ga die van mij ook volgende week bestellen.

:idea: maak even een nieuw draadje met Minimag enz. enz. dan kunnen wij daar in de toekomst alles vermelden over onze, en uiteraad andere ervaringen wat de vliegeigenschappen van de mini magistar betreft.
En uiteraad, alles wat daar bij hoort.

hee hobby, klein vraagje:
je hebt een andere propellor op je cessna, mag ik weten welke?
kheb wat meer trekkracht nodig.

je schreef ergens een graupner 12 5 6 oid maar bij de modelzaak wisten ze toen ik dat osgeschreven had daar geen touw aan vast te knopen. alvast bedankt.

@Sandri

Misschien klinkt dit heel erg gek, maar ik heb geen benul wat het type prop is wat ik er nu op heb zitten, en dan bedoel ik voornamelijk de maat.

Wat ik je wel kan vertellen is.....dat ik er een Jamara prop op heb zitten en dat er op de verpakking staat...Luftschraube Pipe J-3.
En het bestel nr. is 1711168 (kosten 1,95 per stuk)

Als je hiermee naar een modelbouwwinkel gaat, dan weten ze het vast wel.
Dit adviseerde ze mij, toen ik mijn orgineel propjes kapot had gevlogen.
Vergeet niet dat ik nu ook vlieg met een Jamara Pro 480 motortje, ook hiermee zeiden ze dat dit vergelijkbaar was met de orginele.
En zijn altijd uit vooraad leverbaar, dus dan is de keus snel gemaakt (nietwaar).
Vergeet niet een aansluitsetje te kopen voor de prop aan het asje van het motortje (kosten ± 5,95), en de orginele rode spinner van de cessna 182 kan je dan weglaten.
Suc6 ermee........moet zeggen dat hij met deze setup beter vliegt dan met de orginele setup......vreems maar waar :roll:

Duccan zei:
hobby zei:
En een :idea: van iemand voor een goede setup voor de minimagistar is HEEL ERG WELKOM :wink:

nou...volgens mij is een fietbel 1450 KV met een ele 17 A regelaar, 8x4 prop en een 1500 mAh 15/20C wel een leuke setup.

Maar ik zou wil willen weten of die site betrouwbaar is. Ik wil niet zomaar ergens bestellen waar ik niks over weet.

Dit is EXACT de setup waar ik 'm mee ga vliegen; ik haal 'm uit Duitsland voor 53 euri
Bestelling, incl. de originele drijvers, is reeds gedaan, dus nu even afwachten
Ik overweeg nog wel om er een Typhoon 15/10 in te leggen, maar dan zal ik ook waarschijnlijk een andere regelaar moeten halen; 'zal wel makkelijker worden om zo het zwaartepunt goed te krijgen

Duccan zei:
Als ik de cessna kit koop voor 50 euro, kom ik totaal uit op 131 euro. Goedkoper dan de rtf kit en hij vliegt dan naar mijn wensen en met mn eige zender

Ik heb de Decathlon van Graupner (zelfde kistje) van 't weekend in 2 meter afgeschreven; windvlaagje tijdens het taxieen was genoeg
Dit zijn meer kistjes voor de betere omstandigheden; dan vliegen ze overigens wel prima
Bouwkwaliteit viel mij erg tegen; heel slordig in elkaar gezet en heel erg kwetsbaar

@ZamBeZi

Ik betwijfel of de (Decathlon van Graupner) precies het zelfde kistje is als de cessna 182.....maar het zou kunnen.

Bouwkwaliteit viel mij erg tegen; heel slordig in elkaar gezet en heel erg kwetsbaar.....vind het wel meevallen bij de cessna 182.....maar het blijft idd een schuimpje :wink:

Bedankt hobby :wink:

Ik heb al mn electronica ontvangen en alles geinstalled. Als het nu lekker weer word dan kan ik gaan vliegen! :P . Enige nadeel van de minimag kit is, is dat er geen staartwiel bij word geleverd. Er zit aan de achterkant een stukje dikkere foam. En daar moet je op landen :? . Ik wil op asfalt gaan opstijgen/landen dus heb ik een staartwiel nodig. Ik heb al op een andere site stuk pushrod, wielen en die bevestiging besteld. Dit moet nog alleen binnen komen

hobby zei:
@ZamBeZi

Ik betwijfel of de (Decathlon van Graupner) precies het zelfde kistje is als de cessna 182.....maar het zou kunnen.

Bouwkwaliteit viel mij erg tegen; heel slordig in elkaar gezet en heel erg kwetsbaar.....vind het wel meevallen bij de cessna 182.....maar het blijft idd een schuimpje :wink:

Ik heb 't over die Cessna van Graupner; die is uit die serie van 4 50-euro kistjes; niet de Cessna die jij vliegt
Daar hadden jullie 't toch over in DIE post?

@Duccan

Vreemd is dat idd, het viel mij laatst ook al op dat er geen staart wieltje bij zat........en het is nog wel van Multiplex :wink:

Maar aan de andere kant......heb je de eerste modificatie al weer te pakken, en het zal qua prijs wel mee vallen denk ik zo´n wieltje.

Ik ben benieuwd naar je eerste vlucht ervaringen... :lol: :lol: :lol:

((((((((Ik heb 't over die Cessna van Graupner; die is uit die serie van 4 50-euro kistjes; niet de Cessna die jij vliegt
Daar hadden jullie 't toch over in DIE post?")))))))

@ ZambeZi Sorry je hebt gelijk......ik had het niet goed gelezen.

nee, nog niet. Ik krijg waarschijnlijk morgen mijn dingen binnen voor mijn staart wiel. En dan moeten nog mijn connectertjes binnenkomen. Die connetors die ik nu gebruik zijn niet goed.

Nou...vandaag gevlogen. Ging niet zo goed. Ging helemaal mis, weenie wat er gebeurde. Stond wel veel teveel wind. Crash.... :cry: :evil: :mad: :( . Heeeel veel wind. Hij ging in een keer naar links. Zie filmpje maar.Minimag crash

Alleen de motor ophanging is kaduuk, dus het valt wel mee. Maar tog...ben wel booos.

Nee hoor, klassieke overtrek na de start. Komt niet door de wind maar door te weinig startsnelheid en het direct hoog trekken. Model langer over de grond laten rollen, het komt dan vanzelf wel los en gaat rustig omhoog. Niet menen dat je snel op 10 meter hoogte moet zitten om te kunnen vliegen.

Back