Cessna 188 AgTruck

Spinner in de juiste kleur wordt lastig.
Verven kan makkelijk (wordt door Oracover in de juiste kleur verkocht) maar hoe hou je die verflaag dan op de spinner? (Ik gebruik een starter)...

Hoi Kim,
Gecondoleerd met je oude Piper en gefeliciteerd met je nieuwe! 2 componenten lak werkt uitstekend en ook nog eens brandstof bestendig. Succes!

Hoi Kim,
Gecondoleerd met je oude Piper en gefeliciteerd met je nieuwe! 2 componenten lak werkt uitstekend en ook nog eens brandstof bestendig. Succes!

Fijn! Dan moet het wel tot precies de juiste kleur gemengd worden natuurlijk. Waar kan ik dat laten doen? Alu of plastic spinner?

.
Gaaf Kim, dat je er maar net zo succesvol mee zal vliegen in de wedstrijden als met je Piper! :thumbsup:

Groeten, Ramses

Kim, waarom zet je er niet gewoon een metaalkleurige spinner op? Hij is voor sport schaal, weet je nog? ... geen F4C. Om daar nou op kleur gemengde twee comp. lak voor te kopen ...

Kim, ik wil je niet onder druk zetten hoor maarrehhh, dat ding kun je uitstekend gebruiken als F4C instap model! Hij is relatief schaal, kun je zelfs later nog wat extra details toevoegen en wat sommige hier al melden, er is een echte met dezelfde registratie. Effe docu pakketje samenstellen en voilá! :D Ik zou er niet té zwaar over denken, waarom niet?

Bij gebrek aan goed model heb ik twee jaar meegedaan in F4C met een Sig smith miniplane en dat ging ook prima. (Jou cessna ziet er op het oog zelfs beter schaal uit)

Ik zou zeggen, gewoon doen, goed voor de ervaring!

Groetjes,
Gerald

ps:
Verven kan makkelijk (wordt door Oracover in de juiste kleur verkocht) maar hoe hou je die verflaag dan op de spinner? (Ik gebruik een starter)...
Simpel, gebruik een spinner/propeller alleen voor de beoordeling die mooi blijft, voor vliegen kan hij rustig wat beschadigen. Dat deed ik ook bij de miniplane. Zoek een kunstof spinner die er op lijkt om mee te vliegen.

sig_mini02.jpg

Laatst bewerkt:
Is dat ook mogelijk Gerald?
Ik dacht dat het een eigen gemaakt model moest zijn waarbij je alles moet specificeren wat niet eigenhandig gemaakt is.
Dit is goed om te weten dat het ook anders kan. Ik hoop zelf in de toekomst ook wat (sport)schaal wedstrijden te kunnen vliegen maar ben nog wat meer ervaring op aan het doen met het natuurgetrouw bouwen.

Een Sig Smith Miniplane is een bouwdoos. Daarmee kan je meedoen aan F4C inderdaad.
Maar Kim's Cessna is een ARF en daarmee mag je meedoen aan Sport Schaal, niet aan F4C.

Maar inderdaad hoeft niemand er moeilijk over te doen ... als je een zelfgebouwd, maar nog niet zo fantastisch schaalmodel hebt, kan je prima meedoen aan F4C! :yes: Je scoort alleen wat minder op statisch, maar wat geeft dat ... het is leuk om mee te doen en het is gezellig op de wedstrijden. En anders doe je mee in Sport Schaal. :yes:

Frank, je bent meer dan welkom.

@Ramses en Frank: Bedankt!
@Johhnyoss: ik hoop vanaf over 2 weken weer te kunnen vliegen
@Han: zo denk ik er ook over :) - ik zou zeggen doen!
@Edwin: klopt, goed gezien!
@Pascal: Leuk, dankje!
@Henri: Inderdaad. Het blijft ARF en sportschaal

Sportschaal/F4C

Dat kopt inderdaad, je moet het model zelf maken voor de F4C wedstrijden.
En moeilijk doen, natuurlijk niet! Ik vlieg voorlopig lekker mee in sportschaal, tot mijn WACO af is. Eerst verhuizen, dan heb ik een echte hobbykamer en zal het een stuk sneller kunnen gaan :)

Een Sig Smith Miniplane is een bouwdoos. Daarmee kan je meedoen aan F4C inderdaad.
Maar Kim's Cessna is een ARF en daarmee mag je meedoen aan Sport Schaal, niet aan F4C.

Maar inderdaad hoeft niemand er moeilijk over te doen ... als je een zelfgebouwd, maar nog niet zo fantastisch schaalmodel hebt, kan je prima meedoen aan F4C! :yes: Je scoort alleen wat minder op statisch, maar wat geeft dat ... het is leuk om mee te doen en het is gezellig op de wedstrijden. En anders doe je mee in Sport Schaal. :yes:

Frank, je bent meer dan welkom.

Bedankt voor de uitnodiging Henri!
Het is een doel waar ik naar toe ga werken. Ik vlieg al meer dan 20 jaar.. Maar nog niet bij een club:oops: Dus dat wordt stap 1 en stap 2 het behalen van een KNVvL brevet..

Back