Cessna 188 AgTruck

Van bovenstaande toestellen heb ik verschillende aantallen en kwaliteiten foto's; de ene weinig, de ander weer weinig kleur, en ook moeilijk kwa zij-, voor- en bovenaanzichten.
Ik moet dus nog even goed kijken welke de beste keuze is.

Erik Blokzijl schreef:
"De basis is erg goed Zo als ik nu zie leent het model zich prima om de PH-LNS er van te maken Ik zou voor de 3 kleuren met spinner gaan Wat mij opvalt aan het model dat het landings gestel en canopy aandacht nodig hebben voor de realiteit benadering Ook zijn de Main wheels te klein Verder alle details aanbrengen zoals de beplating profielen en klink nagels"

Ik dacht dat jij met een Saab Safir aan de slag ging!
jan.

O maar dat doe ik ook. Ben bezig met tekenen. Fotosessie gehad inclusief rondvlucht :D
De eerste twee spanten zijn uitgetekend en ben nu verder bezig met het landingsgestel uit te vogelen. De Cessna 188 wordt een snel miniproject.

Documentatie is af, op het kleurenbewijs na. Ik zal op zoek moeten naar een Cessna onderhoudsbedrijf om het na te vragen.

22068701_10155651310208911_1200335412_o.jpg

Overlay 1 copy.jpg

Nu een stappenplan maken van de werkzaamheden.

Ik weet nu al de volgende zaken:

Hoogteservo's bij het zwaartepunt inbouwen
Gasservo misschien ook naar voren
Roeren vervangen met balsa constructies (zo'n beetje alles van de huidige bouw bestaat uit triplex!)
Bekleden met balsa/tissue/spanlak
Detail aanbrengen
Spraybar maken
Struts
Landing gear
Spuiten
Eventueel verlichting

Ik heb geschreven naar Vliegwerk Holland, waar het prototype is onderhouden in de hoop dat ik de kleurencodes kan krijgen.

Gasservo is verplaatst. Hoogteroerservo's zijn ook helemaal naar voren geplaatst, net achter het motorschot.
Hopelijk is dit een goede eerste stap om wat gewicht van achteren naar voren te plaatsen en zo het totaal gewicht wat te verminderen...
De stuurstangen moeten nog wel even afgemaakt worden bij het staartuiteinde voor de hoogteroeren.

Mooie site van R.J.DauhnAircraft, leuk om te zien.

Druk mannetje, die Dauhn . . .

jan.

Laatst bewerkt:
Mooi om te zien: http://www.rjdauhnaircraft.com/corrugation.html
Ben aan het uitvogelen hoe ik mijn roeren ga maken.

Ik heb ooit op RCSB gezien hoe iemand dat heel mooi deed op een Cessna model en werkbaar, maar ik kan het niet terug vinden ... en ik herinner mij het ook niet helaas.

Ik zou zeggen een balsa roer als basis en daar zelf-corrugated materiaal op plakken. Zou dat lithoplaat kunnen zijn of wordt dat te zwaar in de staart? Lithoplaat kan je natuurlijk makkelijk in een malletje indrukken. Dat maquette-plastic zou ook kunnen. Dat kan je dun kopen en je kan het vouwen.

Back