Cessna Skymaster 337 1:5 (BosModelAir)

Nou dat wordt morgen monteren en kijken of de motor nu wilt lopen.

Moet haast wel, nu zit de orginele carberateur erop incl. de afstellingen waarmee de motor goed heeft gepresteerd op de Pfeil.

Ik voorzie geen problemen, jullie horen weer van me.

De motor weer gereed met orginele carberateur:
fs120c.jpg
 
Je hebt nu de carb van de pfeil-motor op de andere motor gezet? Of de pfeil-motor weer gefixxed?
 
Berto, je gaat toch zeker wel een andere prop gebruiken en niet die waar die happen uit zijn geslagen............
 
@ Hezik,

ik heb niet de motor van de Pfeil gebruikt, daar moet ik nog een stoterstang en stoterstangbuis van vervangen.
Tevens moet ik daarvan de krukas meten om te kijken of die krom is (verwacht van niet).

Ik ga wel kijken of ik een OS 13C carberateur en inlaatbuis hier of daar nog kan vinden dan hebben we alvast weer een voor motor voor de Pfeil (of de P-40 of welk project er ook nog volgt ;-) ).

Op de motor die ik vandaag weer ga monteren zat alleen een losse retour aansluiting op de pomp, ik heb die weer vastgezet maar moet even kijken of dat nog wel stevig genoeg is (zal tijdens proefdraaien wel blijken) zoniet dan is er ook niet erg veel aan de hand daar het alleen maar retour is.

Ik wilde de pompdeksel ook wel overzetten maar de gevreesde kanalen waren net even iets anders :-(


@ Theo,
zekers dat er een andere prop gebruikt gaat worden :-)


Eens kijken of ik in de middagpauze aan proefdraaien toekom, wat ook wel weer lekker is is de choke functie op deze motor, de ombouw had dus alleen maar voordelen ;-)
 
Nu werkt het echt zoals het hoort :D

Jaja, de motor zit er weer op.
Even naar buiten, choken, wat slaan en na 10x liep de motor :banana:

O wat een heerlijk geluid :D

Even afstellen, zo motor uit, achter motor aan (die wilt nog niet zo lekker starten maar asl die eenmaal lootp is het prima).
achter op stationair, voor motor 2x tikken en lopen :banana:

Wat een power met beide motoren op vol vermogen en wat een lekker geluidje weer, die achter motor jankt er weer lekke op los :D

Zo vandaag of van het weekend de motorkappen etc. weer monteren en dan staat de 29ste een maiden niets meer in de weg (behalve het weer dan).


Wat wel even een gewenning is, is het gloeisysteem. Ik ben de ontsteking van de MVVS wel gewend met een extra schakelaar maar bij de methanol motoren moet je er toch weer even om denken.

Verder werkt het wel goed je merkt gewoon dat die op stationair bijgloeit de motoren lopen namenlijk veel rustiger (bij halg gas komt ie voorzichtig al bij).

Dus dat ombouwen was een goede aktie :yes:

Heb zin om er mee te vliegen dus laat deze weken maar snel omvliegen ;-)
 
Zit ik al 2 weken te wachten op de voorspinner en wat kleinmateriaal wordt ik net gebeld door Lindinger dan het pakketje is teruggestuurd omdat het adres niet klopt?!?!?!?!?

Lijkt mij dat ik het adres van m`n werk wel weet na 13 jaar....................

En het adres op het pakketje klopte ook wat ze voorlas, hulde aan de postbode/pakketdienst die ons niet kan vinden:showass:

Naja het pakketje wordt weer opgestuurd dus ik hoop het volgende week toch wel te mogen ontvangen:rolleyes:
 
hulde aan de postbode/pakketdienst die ons niet kan vinden

Ik had ook zoiets met de DPD (Deutscher Paket Dienst) die heeft vorig jaar mijn Spitfire van Eurolight 10 huizen verder naast de voordeur tegen de muur gezet, de bewoners waren met vakantie, en de bon van ontvangst zélf afgetekend!, na 2 dagen dachten de buren, wat is dat voor groot pakket misschien beter ff binnen zetten!, via het 'trackingnummer' kon ik nagaan op welk adres 'ie afgeleverd was...............!
nou ja goed afgelopen in ieder geval,

Frank
 
Jaja, eindelijk hebben ze het bedrijf gevonden, waarom ze het de vorige keer niet afgeleverd hebben is mij een groot raadsel, alles staat erop wat ze moeten weten en een ieder hier op het vliegveld kent mij ook dus hadden ze het best aan kunne pakken.

Naja, het is er in iedre geval en nu kan de kist dan ook een maiden maken met spinners.

Vanmiddag evenb viltklunks monteren en de spinners en dan volgende week zaterdag hopenlijk een maiden.

Ik zal ook een fotootje posten als de spinners erop zitten.
 
Niet alles past natuurlijk in 1 keer :nooo:

Ik had ook 2 adapters besteld om op de motoras te plaatsen om de spinnerbout op te bevestigen.
Dit is natuurlijk M4 ipv de meegeleverde inbus dus straks even 2 M4 bouten halen.

Daarnaast is er een mooie verkleiningsbus meegeleverd voor de achterplaat maar daarvan is het motorasgat natuurlijk nog te groot:rolleyes:

Dus hiervoor zelf maar even een busa gedraaid, maar daar gaat wel weer wat extra tijd inzitten.

Naja, zometeen even 2 schroeven halen en dan morgen de spinners monteren dus jullie moeten nog even geduld hebben (maar misschien neem ik de kist even mee naar huis dus misschien vanavond al wat foto`s ;-) ).
 
Zo de spinners zitten:
(nu nog een nieuwe voorprop halen)
Cessna-337-24.jpg

Cessna-337-25.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hopen dat het weer morgen ene beetje mee wilt werken maar de kist is er helemaal klaar voor.

Dus met een beetje redelijk weer gaan we morgen een maiden proberen te maken :-)
 
Hoi Berto,

veel succes morgen. (Ziet er goed uit, en heel veel vermogen over).

Ik vele malen een Aviomodelli Skymaster (2200 mm met twee Thunder Tiger 7.5cc motoren) zien vliegen. Gaaf.

Groetjes, Edwin
 
Ziet er zeker goed uit.:thumbsup:
Ben zeer benieuwt hoe die vliegt.
Ik denk strak en snel!
Hopen dat het weer morgen beter is dan vandaag(minder wind).

Mvgr hans
 
Zo we zijn er klaar voor :-)

Eerst trekt er nog een regengebied voorbij maar als dat gebeurt is zou het verder droog moeten blijven.
De wind lijtk nu nog wat hard maar zou rond een uur of 12 / 1 rond de 10 knopen moeten zijn ipv 20.

We zullen zien ik vertrek zo en dan gaan we eens kijken wat het weer en de vliegetuigen doen.

Voor de zekerheid ook maar de afgeragde Calmato mee kan ik nog wat rondtuffen :-)
 
Back
Top