CH 47 Chinook HC1

Hoi Ron,

Ik gebruik dus 3M afplaktape die best dik is, daarlangs graveer ik dan mbv een fijne puntige driehoeksvijl. Het neemt meerde passages in beslag om op de gewenste diepte te komen, tijd nemen ervoor dus... Resultaat is een fijne strakke paneellijn...

Groeten,

Didier

Yep,
Het gaat allemaal een beetje te snel en hevig he...heb'm al live gezien, best impressionant...

Terug naar de chinook....

Ik heb de belangrijkste paneellijnen op de onderzijde afgetekend, dit echter niet om ze al te graveren...

P1040211kl.jpg

maar wél om de positie te bepalen van een groot gat in de onderzijde...

P1040212kl.jpg

Mijn doel:

Het uitwerken van de grote centrale lasthaak onder de chinook. :hammer:
Deze wil ik net zoals de full size uitklapbaar maken, zodat ik kan kiezen in welke positie ik ermee rondvlieg of statisch presenteer. Het zal uiteraard niet RC uitklapbaar zijn, maar dat hoeft voor mij niet, op deze manier kan ik me meer toeleggen op de details.
Tenslotte ga ik wel een voorziening construeren zodat ik een last kan meedragen en eventueel afwerpen...:D

Maar eerst de binnezijde versterken met een balsa balkje, dit volstaat om de flex uit de bodem te halen

P1040213kl.jpg

En dan beginnen met de opbouw van de "box" aan de binnenkant..

P1040214kl.jpg

wordt vervolgd....

Groeten,

Didier

Dat ziet er heel goed uit!

Heb je er ook de 3SX inzitten om alle functies te mixen en te stabiliseren? Knap dat je het mechaniek zelf hebt gemaakt... waarom niet voor de Vario gekozen eigenlijk?

Grtz

Didier

Om ook nog binnen het "topic" te blijven... ik heb ook nog wat verder "gekloot" :p

Op dit gapende gat gaat er dus een afneembaar " deksel" moeten komen, bedoeling is dat het er in geopende toestand uitziet zoals bij de full size, en uiteraad het gat dus ook mooi afsluit indien nodig.
na wat denk en testwerk kwam ik hierop uit..

P1040216kl.jpg

Gemonteerd onder de heli ziet het er best overtuigend uit...

P1040217kl.jpg

Rest mij nog jullie prettige feestdagen en een top 2017 te wensen!

Groeten,

Didier

De cargohaak hangt bij de full size aan een grote kantelbare dwarsbalk. Deze heeft een nogal typische vorm, dus dat moet gemaakt worden.
De plasticard sheets en strips hebben de voorbije tijd heel wat dienst gedaan, ik heb wat foto's van de opbouw gemaakt, zo kunnen jullie dat ook eens kunnen volgen..

P1040220kl.jpg

P1040221kl.jpg

stap voor stap dus, zeer tijdrovend, want ik moet tijdens de bouw verzinnen hoe ik het wil hebben...soms kan 5 minuutjes nadenken geen kwaad...

P1040222kl.jpg

P1040223kl.jpg

Zo!
Dat is wat ik wilde zien... we kunnen verder met de cargo haak zelf...

Groeten,

Didier

Tijdens de bouw vd haak ben ik natuurlijk weer vergeten foto's te maken, deze is ook weer opgebouwd uit verschillende plaatjes en strips..
Zover was ik dus als ik er aan dacht een fotoke te maken

P1040224kl.jpg

nu moesten er nog 2 zijkapjes op..

P1040225kl.jpg

plaatje, gat erin, en met dun stripje een zijwandje maken... klinkt simpel..maar...

P1040226kl.jpg

Tenslotte de huidige stand ff met het origineel vergelijken..

P1040227kl.jpg

Komt dus in orde... nog wat kleine details en 't is ok...

groeten,

Didier

Chinook in detail een WWP (wings and wheels publication)

Boek dat ik op een imps ( plastic modelbouw) beurs heb gevonden.. massa detailfoto's, soms een beetje teveel voor die gestoorde geest van mij :p

Groeten,

Didier

Laatste stapjes van de lasthaak, en een overzichtje..

Het grote onderluik in gesloten toestand:

P1040230kl.jpg

Geopende toestand... haak is er in te zien in ingeklapte toestand, en reeds voorzien van wat kleine details..

P1040231kl.jpg

en uitgeklapt ziet het er zo uit... later nog wat kabeltjes eraan en 't ziet er ok uit..

P1040232kl.jpg

Uiteraard moet er ook iets meegenomen kunnen worden. Het is duidelijk dat de plasticard haak geen last kan dragen, dus heb ik net achter de haak een gat gemaakt ( nu niet zichtbaar op deze foto) . Door dit gat kan ik een pen van 5mm steken, die dan gelocked wordt mbv een servo. Dit geheel komt in het mechaniek, en kan dus wel een last meedragen, op deze manier ziet het er van een afstandje overtuigend uit als er wat onder de heli hangt..

P1040233kl.jpg

Tot zover het lasthaak verhaal :D

Groeten,

Didier

Back