Champion van Emmanuel Fillon

De romp is na het inbouwen van de motor weer verder gevorderd.
Opgesloten tussen plankendragers kan hij geen kant op en blijft mooi recht.


y4moPbejGUKspBtr6vqpmDPcjUnPShh6SsQBBHybjoozhMScgVlPPmh_GB_ESsiNgSo2BUXiilYwQm5gwLYpW3PC-9VvGii0C8nOFN1X_nJewTTHfv20f2rRgeE7hpWJWPGTWFxn90BR4eHODD2TH1EVaLDs9APS818F-ysJvV3FUBWYQKxQWAD2HGFpo9cj1zPzOvlPlZw8Cdb18TiRff0yg

y4mn9XmzLtR1KktGjjSfy_mVw4_rIxobBZJE-ik04G6M8D59aQKZAnk-f5zjbdXe8XY45vbhm3YnrLodrsTRtso0NBkPhcLqjPdLObHBE148aKpF7KGtQ33gacfZQmoUip_l0h-vQl-Auvbgk9PMawYd8OudUZrzSm9bcQXAvFc1QkZMLoVwdUIM_jOuFun3eif1_jNNgfvX5bgjRMqw47eBg

y4mjQTCswSEWyyBXFaB2dVGUSxe045MJvBYbobNQMa4CzMv5MOIMuCd29GdxKfUxJ06ZnoKgTbLpvOotQgiR-262JhRwhKMpZLNlI0wElZs_UD3iXLNISMG9fEFZWYTw3ozx4VU000lEfrjQD7ZBrm3mugyHcQIWRDnA53GNxbAJpxBmaTaJ8MNqEz8pJAw8ajjs5tdklMxI5TLcjInb4Y-Gg


De latten zitten er op, hier en daar de openingen wel even aangepast om mooie vloeiende lijnen te krijgen.
Bij de vleugelverbinder rib is alles nog los en te lang ik ben daar nog niet uit wat dat wordt.
Ik heb de tail na de laatste hoge rib af gezaagd die maak ik in zijn geheel beweegbaar zodat er een groter roervlak ontstaat.
 
Onderstaand een paar foto's van Svend Hjermitslev uit Denemarken.
(van post 28, Søren Jensen moet zijn Svend de man op de foto)
Hij heeft de Champion al vliegend en geeft aan dat hij perfect vliegt.
Het zwaartepunt heeft hij op 1,5 cm voor het punt wat op tekening staat en het totaal gewicht is 1500 gram.
De vleugel lockt hij simpel met een plakbandje aan de romp.
Goed te zien zijn de oplossingen voor de servo's in de staart en het kantel stabilo.
Ook zie je dat er wat extra hout aangebracht moet worden om de folie vast te houden bij de romp/ vleugel aanzet.
y4m7T0ys_7yNWUov4g9DM-lL5LXR9s0L3oOdwHtcyVBrtAnUVryNbk4lkLlzK_JXw5njlB9AMpHWQCpjgAqocnavdjFFB0c3Pb36qvGih3ZyFletmqUUj9Xb9TtP83sLvjy_eHl6ToAObQxIBwRjcpOj-5tZ0dUK6u2wfh6rwjhayTQ6xhSLmk22NQQnr5HayhuRKsdL_vpmV1jETbRwtTk_A

y4mXpu4Dz2wOrG5ffly14n8V1xl0FO2kHOVTFJ422xHFMHYupp5gygrz1DyyBRX2zW1Gl2vAcHSJaOB-OhsCGY_ODeNI5MnGj4haZ00SNyv5l4epOdW-a48imNP96lNEmZ1bxlxVjmGo6lz5bXI8vc__nJNprfn2qlfcNJnLh6f-JJj5kA4ojbuneMM46N7fQAyvmqyiHaNLJAlO8r5xOn55g

y4mua5lMQY9glnG8AEalwr9TjwgCOy71B44X_6jbknBqS-CcW-UrpxN8zdakSMzTGVOUuqjK1ygWky5NIZVcSoq5eAJf6dQbyY-i5fYZZjTI2lvawibBMg6mBb3CpkRgQyaf2Nz4h4E20zga9gS9EODL71vq0Qh9Bxv6X3HsTw7zlSZX1FU6ldwOviG2TL9Iy0toW6wPVTP6O6X1yeIg2eAVQ
 
Hij heeft..net als dat ik dat gedaan heb... de voorlijst wat ingezaagd om eea te kunnen buigen.

Overigens gaat er deze winter een soortgelijke kist als laserkit komen maar dan van Nederlands ontwerp en fabricaat.

Een volledige full kit met een duidelijk hoger kwaliteits niveau.
 
Dat pendelstabilo vind ik een goed idee, ik moet het stabilo nog bouwen dus dat kan ik ook nog zo maken. Mooier dan een deling stabilo / hoogteroer.
 
Precies doe ik ook daarom heb ik de foto's gepost.
Zo ook de plek van de servo's mooi opgelost weliswaar in de staart maar het schijnt dus makkelijk te kunnen.
 
Ik heb al twee bowdenkabels liggen, scheelt toch ballast voorin. Bij jou niet, als daar toch een motor komt.
 
Tja dat is waar in mijn geval met motor.
En een directe aansturing achter vind ik prettiger.
Toch vertelde Belair mij dat er ca. 300 gr voor in de neus moet.
De bouwer Svend van de foto's (servo's achter) heeft een totaal gewicht van 1500gr.
Helaas kreeg ik van hem niet de opgave wat hij voor in de neus heeft liggen.
Eigenlijk kun je tot bijna het eind toe bouwen setup los er in leggen en voor het folien uit beslissen waar de servo's komen.
Succes.
 
Voor degene die ook een motor inbouwen hier een voorbeeldje hoe de setup in de neus kan passen.
Het luikje met piloot kan er uit en de spanten zijn aangepast zodat je overal bij kan.
De piloot had ik nog liggen en die past hier perfect in. (als het allemaal niet te zwaar wordt)
Je kunt ook bij de boutjes van de motor om hem er uit te kunnen halen.
De accu kan straks i.v.m. het CG voorin of verder naar achteren.
Daar moet ik dan nog een accu bakje voor maken.
Uiteraard moet er ook een doorzichtig cockpit kapje op komen (2 halve).

y4mH0Bs1IjRezumljqrkeS-lCtvPWqHuMNNMeLqIYmf3CzDdOPkQm3Op4CeugP7ATdcAsQeKBgiWp1aBUENZXhehMYktJ4J6c_pIrRH1AeAX0_6hcwUsiscNnKxfcyg6DqjbYTKsyV1EMfCJDTD9qCiX7tIPoKpo0_F3bRq8b_ryqyZFA0TTuwHYU5kr97PRM1YL1SvqGg1Jt-xaMD-aSwWRA



y4mvMXKBxidp4-4Np7slWDwYoI7Ckj9iTVi5haSHD2B4OPpZJRdK7BWTHDIV4s8G9BPTBSzodU_6up033ayrgOFBFUXezc2F6VNYzl222m-ncxKjoLmGcZ25itIzF-MWTaJjxToL299owOstZ6QqCH3RVTNsdENSqI-JI01XxBvedGnyK2Sxp8cNhBoICmM1RzapoWQNJcPGd42KKWHTU1WZQ



y4mHJ6DgAKkuoO_-WxqB_TwBuXlFFVzVXPEAM33x4T4N4yj_XpPcjtDQooYYDa8CndiASMEXs-Ohfuvn9GmfAc6LBaqTyYrjoKcEWno_phYLT3B2JeGKnAbr5Wk5tP1wDgv62txUW4sMlFWw9sWs7THmFqzTLO8v3O1vnCiiLaBK06zm84aP7VH86Wabv3YJXNnP64-EDHn7ChqIyrUokN6Mw



y4mY1iQhO0hlxhqDZV4e3OpfznrMkkrN-V3RAMRGtW0Y807AATuH2z0MO-npDFGV-OLxmsPWHIViShgTCa_B-N9_xyPkvfnZZtXfR7ZshVCCtBAN6yJRIPsGNK63Bf_DyJUx-QK8snpvlGJkjo_ILJ4zli-1--yrRwygoXvRb5w5HDdqamAvdrmrg0rHhuftK-6AehYpoD55aA5RdHskFzdjw



y4mAUQu0lwL8Q40GEk7xES9iCSSuzu2WQ8F6NCFcwVLTrB1Ev7uwMKgQq60NF3KhY0UPxbyGLoL_i96oEyRo9Q2bQV24lm93oH3l_UMWPMGiPKzOClWRFTJoSMew7S9VuOY_RnK9avuJAnVqN6oSHZOIMJxa50i4WljKFnLgE1CKeTeXqrNRpWQO7rfR-V23bLgUJrfurYD8cB49ig2Z7c2ug
 
Mooi gemaakt.
Hoewel ik vind dat in een doorzichtige cockpit altijd wel iets hoort te zitten, al is het maar een smurf, heb ik hier nog even niks voor liggen...
En ook voor de cockpitkap heb ik nog geen oplossing, overweeg zelfs om hem van een recht stuk plastic te maken maar dat is wel een beetje zonde. Zou mooi zijn als er iemand al een bruikbare dieptrekmal had gemaakt... Sebastiaan weet daar wel weg mee...

Redelijk bescheiden accu heb je daar trouwens in...?
 
Wat de accu betreft dit is een 3S 2200 mAh maar er kan dus ook een grotere in er is ruimte genoeg.
Ik hoef alleen maar zelfstandig boven te komen en dan rustig zweven met of zonder een klein beetje motor.
De grootte hangt straks af van het CG hoe dat uit zal pakken.
 
Ton..Die kist heb je niet af voor de komende vintage meeting..de DOW..maar..beslist voor de 1e in 2021 de Mayfly!!..En Bart..jij doet er toch niet voor onder??
 
Hm... kweeniehoor... mijn bouwtempo is momenteel zowiezo ondergeschikt aan andere dingetjes in mijn leven...
 
Bart zou jij 1 vleugel even op de weegschaal willen leggen en even wegen.
Ik neem aan dat je er nog geen indekking op hebt zitten.
Alvast bedankt.
 
Huh... wil ik best doen maar die vleugel is hier 45 km vandaan... was er vanmorgen nog, had ik 'm zo kunnen wegen.
Je snapt nu ook waarom de bouw even stagneert...
 
Back
Top