Met veel bij kits geleverde stuurstangen moet je oppassen: vaak wordt de bus geklemd op de kunststof binnenbuis. Dat kan op den duur niet goed gaan (hetgeen ik helaas al te vaak heb zien gebeuren). Het is beter om de bus op de staaldraad te solderen (wel opletten of die staaldraad helemaal door de binnenbuis voert; het komt voor dat er maar een klein stukje aan de uiteinden zit). Kavan heeft soldeerbussen van 1 mm binnendiameter die als voordeel hebben dat je ze door de buitenbuis kunt halen als je de kwiklink eraf schroeft.
De bij de Mandarin geleverde stuurstangen hadden ook geknelde bussen.
Reichard adviseert plaatsing van de servo's in de staart of onder de vleugel. Voor plaatsing onder de kap (ik zal morgen een foto maken) zijn de stuurstangen te kort. Lindinger levert buitenbuizen, binnenbuizen en 0,8 mm staaldraad van 1,5 m. lengte. Die heb ik gebruikt (evenwel zonder buitenbuis).
De bij de Mandarin geleverde stuurstangen hadden ook geknelde bussen.
Reichard adviseert plaatsing van de servo's in de staart of onder de vleugel. Voor plaatsing onder de kap (ik zal morgen een foto maken) zijn de stuurstangen te kort. Lindinger levert buitenbuizen, binnenbuizen en 0,8 mm staaldraad van 1,5 m. lengte. Die heb ik gebruikt (evenwel zonder buitenbuis).