Clipped Wing Piper J3 Cub met 4cil 4T

Ha Jaap,

Mijn Piper cub is bekleed met witte solartex, waarna ik het met gele 2k lak heb overgespoten. Daarna heb je nooit geen last van rimpels meer.

Voorheen heb ik wel een keer oratex gebruikt, maar dat vindt ik minder goed, want dat krimpt minder dan solartex en blijft een beetje slap staan.

succes

Bastiaan

p.s. komt er nog verlichting op?

@Bastiaan

Ik denk dat ik er maar geen navigatieverlichting op ga maken, alhoewel ik het wel heel erg mooi vind, maar ik kan er niet genoeg info over vinden, ik zal wel weer verkeert zoeken denk ik, best goed dat ik vandaag naar de brillenboer ben geweest voor een nieuwe leesbril, jajaja jullie lezen het goed LEESBRIL op afstand zie ik nog helemaal toppie en super scherp.

Dus dat vliegen, dat zit wel snor denk ik/hoop ik weet ik wel zekers.

Vanavond nog een paar dingen kunnen doen, de vleugelbuis pas in de vleugel gemaakt en nog niet verlijmd, dat is voor later, omdat ik nog verstevigingsstukjes moet maken, die over de buis moeten komen.

435461132_6_uGsI.jpeg

Hier de laatste rib aan de tip, op de juiste maat afgetekent en op maat geschuurd ook niet onbelangrijk lijkt mij.
435461154_6_ATFI.jpeg

Er zit toch wel veel werk in die vleugel, dat had ik niet ingeschat, of ik maak er te veel werk van kan ook he, maar komt goed, ff doorbijten en het meeste werk is gedaan.

Zo tis weer genoeg voor vandaag, de bladeren zijn de tuin uit, eens afwachten wat men mop nu weer heeft bedacht om mij van het bouwen af te houden, wedde dat die alweer iets bedacht heeft.

Toedeloe

Ik volg je nog steeds Jaap, het is je goed gelukt om zo'n vleugel buis te maken. De rest van de bouw gaat ook lekker als ik het zo zie.

Ga vooral zo door!

Groeten

Hee Jaap,

volg het hier stilletjes hoor :yes:
Je maakt er echt een pronkstuk van, komend jaar zullen we je dus hie ren daar zeker wel eens tegen gaan komen met dit Piper(tje) ;-)

Knutsel maar lekker verder :yes:

he jaap! ziet er goed uit. Waarom gebruik je triplex voor je koker en geen glasmat met epoxy? (of misschien moet ik een leesbril hebben en heb je dat al vertelt :lol: )

@Peter

Ja had ook gekunt, die spullen heb ik ook in huis, maar ik heb deze keer gekozen voor een berkentriplex koker en deze is sterk genoeg voor men pipertje.

Groet Japio

@Jan

De zolder is opgeruimt en netjes, de garage WELKE die heb ik niet hahaha.

@Boek

Tuurlijk volg jij mij Freek.

@Berto

Tuurlijk volg je mij net als ik jou en we gaan elkaar zekers in 2009 weer gezellie ontmoeten.

Nu kwam ik bij de kringloop van die prachtige stellingen tegen van Lundia, dus die stellingen gekocht en in mijn hobbykamer geplaatst en Japio was klaar voor 6 euries en 80% meer opbergruimte, kan ik nog meer zooi verzamelen.

Verder ben ik nu druk met het renoveren van een bedrijfsunit die door een huurder van mij in een puinhoop is achtergelaten, uiteraard krijgt meneer de rekening toegestuurd van mij.

Dus even geen update van het bouwen van mijn pipertje, maar ik heb natuurlijk wel het nodige materiaal ingekocht om verder te kunnen bouwen tijdens de feestdagen.

Vriendelijke groeten Japio

@Jacques

Hoi Jaques, bedankt voor de foto`s, de foto`s zeggen genoeg en ik neem aan dat de uitlaatpijp op het eind, het dikste gedeelte dus, hol is gemaakt.

Het blijft een prachtige motor he Jacques.

Fijne dagen nog.

Vriendelijke groeten

Jaap

Laatst bewerkt:
@Jacques, heeft hij nooit problemen gehad met de carterontluchting?

Bij mijn OS FT 1.20 Gemini stond in de gebruikershandleiding dat die slang niet langer mocht worden dan 5 cm omdat dan de olie niet goed genoeg afgevoerd zou kunnen worden en dna de slang zou verstoppen.

@Jacques, heeft hij nooit problemen gehad met de carterontluchting?

Bij mijn OS FT 1.20 Gemini stond in de gebruikershandleiding dat die slang niet langer mocht worden dan 5 cm omdat dan de olie niet goed genoeg afgevoerd zou kunnen worden en dna de slang zou verstoppen.

hoi theo,

nee hoor dit geeft geen problemen met de carter ontluchting :)

groet jacques

Hoi allemaal,

potjandorie ik ben helemaal weg gezakt naar pagina 8

Daar ben ik weer, jullie denken allemaal dat ik de meeste tijd doorbreng op de chat bij Han, mis dus !!!!!!!!!!! de meeste tijd dat ik bij Han op de chat zit dom te lullen, zit ik ondertussen te bedenken hoe ik iets moet maken en uit wat en van welk materiaal ik het zal gaan maken.

Nu ben ik de vleugels aan het afbouwen alleen de vleugeltippen de rolroeren en de servo's op zijn plek plakken en dan oratex erop en klaar zijn de vleugels.

Ook had ik al een begin gemaakt met de bouw van de romp voordat ik aan de vleugels was begonnen, dat wisten jullie nog niet, doordat ik er een tijd niets meer aan gedaan heb is het cockpit gedeelte krom getrokken.

Ik heb vanalles geprobeert om het recht te krijgen, maar dat lukte voor geen meter, dus de zaag erin dwars door de midden en opnieuw en nu heb ik de romp in een zwevende mal gemaakt en je raad het al jajajajajaja nu is die ook echt recht.

Het Cockpit gedeelte heb ik natuurlijk weer op een sandwich manier gemaakt, 0,6 mm berken triplex dan 4mm balsa en dan weer 0,6 berken triplex, op de uiteinde massief berken latjes van 4x10mm en de hoofdstaanders (4x) zijn van 14x4mm massief berken, enorm sterk en super ligt (denk ik).

302381637_6__1Yu.jpeg

Groot he
302381693_6_xiXA.jpeg

302381610_6_kmTr.jpeg

Met 1 van de 3 van mijn kleinzoons jajaja heren ik ben 3x opa en ben er trots op.
302381668_6_px7p.jpeg

Hier hangt het cockpit gedeelte in de zwevende mal nou als dat niet recht is dan weet ik het ni meer!!!!!!!!.
411412872_6_U3hM.jpeg

405827371_6_7I-h.jpeg

405827381_6_aFZZ.jpeg

Zo is dit recht of is dit recht ?????
405827410_6_EmmK.jpeg

Zo nu weer even genoeg voor vandaag

Toedeloe

Laatst bewerkt:
Oke en ik maar denkn wat zit hij te zwammen op Han zijn chat.
Maar dan zit je na te denken:D:D:D

Maar man wat is/wordt hij groot.
Je maakt er wel een flink meetwerk van.
Ik verlang nu al weer naar de volgende update.

Verdorie Jaap!!!!!
Mooi gejat zullen we maar zeggen die mal.
Geeft niet is alleen leuk om het weer tezien.

Maar iets in mij zegt dat er iets niet klopt.
Maar wat weet ik zo niet.:confused:

Maar moet zeggen dat ink onder de indruk ben van je bouw kunsten.
En het is de laatste dagen mooi rustig op de chat.
Jaap komt alleen langs als die koffie pauze heeft.
En dat duurt nooit lang.
Al is die nu wel op de chat.;)

Maar ga zo door Japio.

ps Die bloemen dat kan echt nie, motte echten zijn.
Groeten Han.

En nu naar bed!!!!!!

Volgens mij weet jij wat Han wa wij niet weten
WAT KLOPT ER NIET JAAP :D:D:D

Haha ja die Japio heeft een grote mond maar is maar wat trots op zijn nageslacht.
Mooi hoor om te zien.
Als hij zijn kleinzoon er straks maar niet in het echie in zet.;)

Hee Jaap,

blij dat er toch nog wat gedaan wordt dan alleen maar dat geouwehoer op de chat van Han.

Blijf er zelf maar ver van vandaan eanders gebeurt er aan mijn zijde te weinig met de jet en die moet toch vliegen in Maart ;-)

Maar bouw zo lekker door dan kan deze geweldige kist mee naar Oss en dan zien we hem daar rustig voorbij komen tuffen.

Wil die 4 cilinder wel eens horen lopen :yes:

Bouw ze.

Grt,
Berto.

@Bertus

Ik ben met de bouw verder als hier op het forum sssssstttttttttt ni verder vertellen hoor.

@Han

Je ziet wel wat ma je weet niet wat, of toch wel??????????

Zo weer wat verder vandaag.

302381700_6_OkWk.jpeg

302381711_6_HfzU.jpeg

En zo heb ik met een malletje de tussenschotten op de juiste schuinte gemaakt.
302381717_6_DW6J.jpeg

morgen verder

toedeloe

Back