Ja ja ik heb meer deze week gedaan.
Ik ben maar eens met de hoogteroeren verder gegaan.
Ik maak de roeren in een sanwidch constructie 0,6 berkentriplex dan 8mm balsa dan weer 0,6 berkentriplex dit is loeisterk, dus alles op elkaar geklemt en laten drogen, een het voorbeeld van de ander kant ligt er boven op.
Nu de uitsparingen eruit zagen van 1 kant en de scharniergaatjes boren en dan pas plak ik het berkentriplex op de andere kant, waarom?? dan kan ik namelijk zien waar ik boor en zaag.
oeps de foto is ni zo scherp zie ik nu
Ook heb ik op advies van Han de Bouwer het solarfilm eraf getrokken en oratex gekocht en ik ben maar eens aan het strijken gegaan.
Ik was verbaast hoe fijn je dat spul kan bewerken, het is iets duurder maar het eindresultaat is helemaal geweldig.
Kijk en als je geknutsel goed gaat dan wil je eigenlijk niet stoppen, dus heb ik gelijk het kielvlak maar bespannen.
Tata even in elkaar gestoken en een biertje gepakt en gewoon even genieten van wat ik weer in elkaar geknutselt heb, totdat ik geschreeuw hoor van beneden, KOM JE NOU NOG EENS NAAR BENEDEN oeps jaja zo
En nu moest ik nog weten welk soort verf ik moet gebruiken die bestand is tegen men brandstof en plakt op de oratex en ik dacht aha dat kan ik wel even vragen op de chat bij Han en zo gedaan en kreeg van Vliegman het volgende antwoord: die kun je kopen in een modelbouwwinkel dat zijn die hele kleine potjes verf Japio, die moet je roeren met een lucifer en je kunt de verf erop schilderen met een klein kwastje van 2 k haartjes, toppie advies van die Vlieg weer en bedankt he schiet ik lekker mee op.
Iemand anders een advies waar ik wat aan heb??
Toedeloe