Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ mex101 & willemvdm:
Is jullie order al verzonden?
deze leken me ook handig, dus maar meebesteld:
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8712
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7505
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7223
ben alleen de magneetjes vergeten...
Hey Sid,
De magneetjes voor de vleugel kan ik je zeer aanraden. Vooral nadat de vleugels mid flight los kwamen........ hoewel dit er ook wel erg spannend uit ziet hoor. Maar voor de rest lijkt is het niet helemaal de bedoeling.
Geduld is een schone zaak
En nog even voor Fastfons
ik zag dit motortje met regelaar op e-bay
Niet duur en nog een slagje krachtiger als de standaard op de CF
Zou hij hier mee vliegen??lijkt mij leuk om te proberen (al is de standaard motor niet slecht)
Groeten Willem
order is verzonden, nu dus geduld hebben
iemand een suggestie voor magneetjes in Nederland?
en EJVWW
Domping aanpassen gaat lastig omdat ik alles extra geborgd en gelijmt hebt.
Ik neem aan dat je onder de onderste 2 schroefjes van de motor een ringetje van 1 mm gelegd hebt?
Ik zou zelf moeten experimenteren.
Nu vliegt hij goed vlak bij motor uit bij volgas.
Als je de domping teveel aanpast ben je mischien het aanduiken bij gasgeven kwijt maar gaat de kist bij volgas mischien weer klimmen (een klein beetje is natuurlijk niet erg)
Groeten Willem
Domping - maar welke richting? Motor as omhoog -> minder neerwaards koppel omdat de aandrijflijn nu meer door het zwaartepunt loopt -
Of motor as *omlaag*, zodat het stabilo aangeblazen wordt (geeft meer "up" bij motorvermogen)..
Ikzelf vlieg overigens al 20 jaar met een schuifpotmeter voor "gas" links op de zender, omdat dat (volgens mij..) veel ergonomischer is. De linker wijsvinger rust van nature op die plek. Ik kan up geven, de zender beethouden, en gasgeven met 1 hand. En de aileron pot staat mooi in het midden.
Maar hier ben ik een minderheid van 1 ben ik bang
De CF start overigens prima vanaf kort gemaaid gras als buikschuiver..
vanmorgen pech gehad
Voor mijn in ieder geval 2 leerpunten:
- consequent de antenne opzij zetten voor het vliegen
- een leerling niet tever af laten drijven maar gewoon binnen het bereik blijven waar ik zelf ook altijd vlieg (een straal van zo'n 200 meter)
Volgens mij staat er nergens dat de AR500 full range is. Ik heb er twee, en beschouw ze als parkflyer- en hellingstijgwind-RX.ik gebruik overigens een ar500 ontvanger. deze zijn officieel fullrange maar toch beduidend minder dan bijv de ar7000.
Je ontvanger moet zo veel mogelijk van de zenderantenne "zien". Als je zenderantenne recht naar het model wijst, heb je de minste ontvangst. Dus, als je zenderantenne recht omhoog staat, dan zit je rondom goed; alleen als je het toestel recht over je heen laat komen heb je theoretisch minder signaalsterkte.Bij een Spektrum zender (ik heb de DX6i) moet je dan de antenne van de zender recht houden of de antenne van de zender haaks de lucht in knikken?