Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Optisch is het wel duidelijk; winglets zijn mega-cool.
Er was vanmiddag nauwelijks wind en veel thermiek. En het was erg warm. Na een half uurtje vliegen liet ik de sticks even los om wat te drinken en tot mijn verbazing ging de kist uit zichzelf stabiel rondjes draaien in een zelf gevonden belHet blijkt dat je met de winglets véél minder hoeft te sturen om mooi te draaien. Kleine correcties om gecentreerd te blijven, verder vliegt ze vrijwel vanzelf. Als ik vanuit "straight and level" heel eventjes richting en een tikje aileron geef kan ik daarna alles los laten en blijft ze ruime cirkels met een vrijwel constante snelheid vliegen, in de richting die ik heb ingezet. Ongelooflijk. En dat gebeurt zonder winglets dus niet, dan moet ik steeds wat richting blijven geven en de hellingshoek corrigeren.
Dus....ik moet me er gewoon veel minder mee bemoeien, dan komt het vanzelf goed.
Het is een grote zwever, en een heel mooie maar de rolroeren 2meter omhoog lijkt me wel heel erg veel.Sinds kort vlieg ik met de rolroeren 2m omhoog. .....