Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Een LB vriend van me kwam in de jaren '80 voor zijn werk in Afrika terecht. Is daar gaan RB zweven, en kwam dan regelmatig in een bel samen met gieren terecht. Hij vertelt dat zolang je braaf met ze in de zelfde bel bleef vliegen, ze niets deden, maar als je ging sturen, bijvoorbeeld in de andere richting cirkelen of dalen, dan vielen ze aan en was het een kwestie van snel duiken en landen want anders probeerden ze stukken uit je model te bijten!

Eerste vlucht met mijn PP is een feit. Zwaartepunt op 44%, vloog zonder noemenswaardige correcties. Stijgvlucht met motor, zweven met motor uit, alles zonder handjes....:):). Het enige wat ik hoefde te doen was af en toe een beetje bijsturen om niet te ver weg te geraken. En een beetje hoogteroer om 'm af te vangen, zonder gaat ook maar dan komt het vrij ruw tot stilstand. Starten op dat ene neuswieltje gaat niet, zo gauw er beweging in komt valt 'ie om. Alles bij elkaar zeer tevreden.

View media item 241291

Laatst bewerkt:
Nog wat leuke foto's van de British Power Nationals 2018 afgelopen week:

0G7A1304_resize.jpg
0G7A1311_resize.JPG
0G7A1319_resize.JPG
0G7A1321-1_resize.jpg
0G7A1344_resize.JPG
0G7A1354_resize.JPG
0G7A1403_resize.JPG
0G7A1404_resize.JPG
0G7A1418_resize.JPG
0G7A1419_resize.JPG

Een mooie serie foto's, Martijn! En wat was het een fijne avond, niet! En dan de modellen. Op de eerste foto is het volgens mij een Simplex, de 2e, 4e en 5e herken ik niet maar weet jij natuurlijk, de 3e is een Tomboy, de 6e een Madcap, de 7e en 8e weer een Tomboy, en de laatste twee (de mijne) een vergrote Poppet. Klopt?

er lag vanmorgen een cadeautje op mijn bureau, ik heb alleen maar heel weinig info over de motoren. de PAW heeft nog nooit gelopen en blijft denk ik nog even in zijn doosje zitten .
de andere heb ik met WD 40 vol gespoten om hem los te krijgen .

Moet ik die dan nu in de afterun zetten om hem los te houden , ik heb nagenoeg geen ervaring met diesels en slopen gaat sneller dan herstellen denk ik

42194316_895523243905055_5888592792099225600_n.jpg
42267712_895523197238393_7157311081772220416_n.jpg

Laatst bewerkt:
er lag vanmorgen een cadeautje op mijn bureau, ik heb alleen maar heel weinig info over de motoren. de PAW heeft nog nooit gelopen en blijft denk ik nog even in zijn doosje zitten .
de andere heb ik met WD 40 vol gespoten om hem los te krijgen .

Moet ik die dan nu in de afterun zetten om hem los te houden , ik heb nagenoeg geen ervaring met diesels en slopen gaat sneller dan herstellen denk ik
De "PAW", de 'ander"... Maar dit zijn toch allebei PAW's?
Neem even kontakt op met de van Doesburgs, die wonen vlakbij en kunnen met diesels overweg.

hoi maarten , ik neem je aanbod graag aan .

kan ik de wd 40 er veilig in laten zitten of zijn er betere middelen .

hoi maarten , ik neem je aanbod graag aan .

kan ik de wd 40 er veilig in laten zitten of zijn er betere middelen .

WD 40 is een prima conservering!
Ik spuit zelf ook altijd mijn motoren na gebruik helemaal in met WD 40.
Ze blijven dan mooi soepel en geen last van corrosie.

Gr Martijn

Dit valt wel onder 'vliegavontuur'. Vandaag met een paar VV getrouwen heerlijk op de hei bij Garderen gevlogen. Al vast een beetje opwarmen voor de DOW van zondag.

IMG_7484.JPG

IMG_7483.JPG

IMG_7490.JPG

Let wel: de zender die HvH hier vasthoudt, is alleen om de thermiekrem in te schakelen!
IMG_7486.JPG

Bruno daarentegen was wel aan het sturen met zo'n ding...

Ben wat later gekomen en heb met een DLG gevlogen. Wat een THERMIEK! Nu net pas geland. De ene bel volgde de andere op. [emoji940]

Ja, wrijf het er maar in.
Ik heb vandaag ook omhooggekeken.
Naar het plafond van de tandartspraktijk....

Back