Combat vleugeltje voor mid-airs

Freakazoid zei:
Vrij duur vind ik eigenlijk. Of zat er al t een en ander bij?
Speed300 motortje met vertraging, prop en onstoorsetje.
Het vliegt daar erg relaxed mee, een BL-motor is veel spectaculairder.
En wat is duur? Ik ben getuige geweest van de 700 levens van dit model. :mrgreen:
En daar kan zelfs onze Felix domestica niet aan tippen. :lol:

Ik bedoelde dat je zon klein nuri wingetje al koopt voor n euro of 30. :P Maarja, bij die swift zal wel et een en ander aan beslag zitten, en natuurlijk die aandrijf set. :P Dus valt eigenlijk wel mee.

En dat ze taai zijn heb ik zelf ook al ondervonden. :P Sloten, bomen, andere vliegtuigen, et deerd ze niet.

Die zender koste 150 euro. die wing lijkt me dat je daar 50 euro voor kan rekenen. dat is samen 200.

Ik wil er nog ongeveer 200 euro aan besteden maar als ik dan een minder extreem vliegtuigje heb dan maakt me 50 of 100 euro extra ook niet uit.

Ik zag trouwens een Lipo lader.......129 euro, dat vind ik dat wel weer iets minder. en ik hoorde dat Lipo's maar zo'n 100keer op te laden zijn :cry:

Termen als fietsbel ed. zegt me echt heel weinig, dus roep maar iets waarvan jij denkt dat dat goed is.

Ik zal maar heel eerlijk zijn, je had beter een Graupner MX-12 zender kunnen kopen. Iets van 80 euro en je hebt dan een echt goede computer zender in handen.

Voor 200 euro kom je n heel eind. In dit lijstje heb ik gekozen voor de "fietsbel" motor, omdat die eigenlijk net zo goed te betalen is als een ouderwedse borstel motor, alleen een stuk sterker.

Bij EPP shop
Wolf Nuri 90cm Wing: 27 euro

Bij Aero-Nuts
Fietsbel Combo: 45 dollar (brushless motor met regelaar, 2 props en stekkers, gratis verzenden)

Bij aircraft world
Waypoint W-150MG servos: 20,80 dollar per stuk (Metale gears, die overleven de beginselen beter. :P)
Hyperion DSP*4-TSR Ontvanger: 53,99 dollar (Met berg technology, dus zeer weinig kans op storingen)
BRG-XSC35-XXA Kristal: 7,95 dollar (Wel kanaal kiezen dat bij jouw zender past!)
ET-SMARTCHG-4 Lipo Lader: 46,80 dollar.

Dat kost bij elkaar ongeveer 195 euro, met verzendkosten erij.

Het enige dat nog mist maar nietmeer in je budget past, is lipo accus, en et klein beslag (servo hoorntjes, motorhouder, cover/strapping plakband, lijm, en nog et een en ander aan carbon buisjes). De accu die jij nodig hebt kosten op zn goedkoopst iets van 25 euro. En dat kleine grut heb je voor rond de 20 euro bij elkaar.

Tis een dure zaak, dat modelbouw vliegen, maar dan heb je ook wat. :)

Ik hoop dat je dr wat aan hebt.

Ok heel erg bedankt !! :wink:

Dus alles in buitenland bestellen ? scheelt dat zo veel dan ?

En over die zender, heeft een computerzender meer voordelen dan ? want anders kan ik die van mij misschien nog terug brengen scheelt namelijk de helft :?

Ik kan zo het door jou gekozen spul copy/pasten in een email naar Aircraft world, maar dan hoop ik maar dat ik de juiste keuze maak.

Ps. als het een paar euro extra kost in nederland dan doe ik dat net zo lief, scheelt weer levertijd.....of is het verschil te groot ?

Ik kan me geen winkel herinneren in nederland die zo goedkoop is als de chineesjes. :P En dat spul heb je meestal wel in 2 weken in huis.

Ikzelf koop bijna niks meer in nederland, maar jij moet het natuurlijk zelf weten hoor. :) Als je liever et gemak hebt van de winkel om de hoek, dan kun je dat ook doen. Je kunt gewoon eens vragen wat die beste man je aan kan bieden om zon wing aan te kleden. Maar zon goedkope fietsbel zie ik niet zo snel verschijnen in echte winkels, dat is meer een geimporteerd onlinewinkel gevalletje. :) Maar je kunt et allicht eens vragen, mischien valt het mee.

Je kunt je electronica boodschappen mischien ook bij www.rctechnics.nl doen, die heeft ook heel wat aardig geprijst spul staan, en dat is een nederlandse winkel.

Je kunt het beste eventjes wachten tot iemand hier op t forum het er mee eens is met het spul dat ik op genoemd heb, want ik ben natuurlijk ook niet alwetend, ik vlieg zelf ook nog maar n jaar of 2. ;) Maar omdat ik al 3 wing achtige in mijn bezit heb, heb ik maar even opgenoemd wat mij het beste lijkt.

Als et nog kan, zou ik de zender terug brengen. Deze pico zender heeft namenlijk geen model geheugens en een beperkte fijn afstelling. De MX-12 is een computer zender waar je verschillende model instellingen in kunt bewaren, zodat je niet alles steeds opnieuw hoeft in te stellen als je later nog een 2e model koopt. Daar zul je later dus nog HEEL veel plezier van hebben. Hier op t forum roepen veel mensen dat dat de beste zender keuze is, zeker omdat de prijs zo ongelofelijk goed is.

Die Mx12 heb ik niet goedkoper gezien dan hier.
http://www.mrhobby.nl/promotie.htm

Maar dan nog is ie goedkoper en beter dan ik nu heb.

Verder heb ik eppshop gesproken en hij kan wel zo'n wing voor mij in elkaar zetten. Ook hij raadde mij de mx12 zender aan.

Ik denk dat dat het makkelijkste is voor mij.

De MX-12 kun je geloof ik vrij goedkoop krijgen bij http://www.shamrock-maastricht.nl
Er was ook nog een duitse winkel die ze goedkoop had, maar welke dat was weet ik niet meer.

En de EPP shop bouwd inderdaad tegen betaling zon wing voor je. Zal waarschijnlijk wel heel wat kosten, maar dan weet je dattie echt goed gebouwd is. :P

Hier voor de geintreseerde een filmpje van 2 Rhino's. Ik had deze al eens eerder gepost op het forum maar omdat deze link niet meer werkte zet ik hem hier opnieuw.

Filmpje

Groeten Jeroen.

Blijft een superfilmpje...
Gaat nog lekker vlot op dat shockymotortje, gewoon met 8x4,7 props?

De wings kan je toch het beste met lipo's gebruiken?
Welke zijn geschikt (qua gewicht) voor een brushless motortje?

@Peter
Nee, we hebben er een GWS 7 x 6 prop erop.

@bjlevi
Als lipo hebben we een 2cellen 1400 mAh gebruikt. Dit omdat we anders niet uitkwamen met het zwaartepunt.

Hehe leuk om dat filmpje weer te zien idd :D

Daar verheug ik me nu ook alweer op,straks in de zomer lekker met die Rhino andere kistjes uit de lucht te rammen :alien:

Echt een aanrader zo'n kistje(of iets soortgelijks)het voegt weer wat toe aan het vliegen,en het blijft gewoon heel als je hem volgas de grond instuurt.

Groeten,
Marcel

PS: Met shockies andere kistjes uit de lucht rammen gaat me ook goed af :oops: :wink:

Op een mooie zomer avond tot een uur of 11 rond vliegen heb ik nu al zin in. :celebrate: :banana: Het blijft een leuk filmpje, en goed in elkaar geknutseld.

Geen idee waar naar gelinkt wordt, werkt niet op Robbe site...
MPX USB kabel werkt met alle zenders, hooguit verloopje nodig.
In Nederland is de 35 Mhz exclusief voor vliegen bedoelt, de B-band is niet in Nederland toegestaan!

Ok vandaag heb ik mijn Wing binnen gekregen een 120cm van eppshop, incl, servo's motor accu's en lader.

Gister de Graupner MX12 gehaald incl ontvanger.

Nu wil graag even spelen natuurlijk. Maar ik snap iets niet.
Aan de regelaar zitten wat draadjes, 3 naar de motor, 2 naar de voeding en de laatste 2 snap ik niet, die moeten natuurlijk naar de ontvanger om gas te kunnen geven. Maar zoals je op de foto kan zien, zie je dat dat niet gaat passen. Aan mijn ontvanger zitten alleen maar ingangen voor servo's met 3draadjes.

Ik hoop dat het op de foto te zien is dat dat stekkertje niet op mijn ontvanger past, moet ik er een ander stekkertje aanzetten of zie ik iets over het hoofd ?

Bedankt alvast ! :D
http://img59.imageshack.us/my.php?image=imgp39981tn.jpg

Back