Comet Aeronca Chief 54

Dus of de spanning komt van 'niet weten wat de kist uit zichzelf zal gaan doen' of van 'of je wel goed stuurt' zal de meesten van ons een zorg zijn....

IMG_20200824_105007.jpg
IMG_20200824_104758.jpg
Bovenzijde romp voorzien van Mylar.
Tevens het landingsgestel gewijzigd.

Ik gebruik nu lijm, voor het aanbrengen van de Mylar, uit een spuitbus.
Werkt super en eenvoudig.
IMG_20200809_124545.jpg

Laatst bewerkt:
Wat is de reden van de mylar??

Ter bescherming van de (nog) met papier bespannen romp en vleugels.
Mylar is nagenoeg niet te doorboren door puntige voorwerpen zoals takjes,struiken etc.
Daarnaast ontstaat er ook een super gladde afwerking van de met papier bespannen delen.

Laatst bewerkt:
Dutch Old Warden, een kopie (als ik het zo respectloos mag zeggen :p) van het Old Warden festival in Engeland, waar vooral vintage gevlogen wordt. Vindt plaats in Zwolle.

Ter bescherming van de (nog) met papier bespannen romp en vleugels.
Mylar is nagenoeg niet te doorboren door puntige voorwerpen zoals takjes,struiken etc.
Daarnaast ontstaat er ook een super gladde afwerking van de met papier bespannen delen.

Welke dikte gebruik je? Als ik mijn stabilo's zie na een dag Duitsland of Frankrijk velden dan kan de alu tape er bij voor alle gaatjes en scheuren.

Welke dikte gebruik je? Als ik mijn stabilo's zie na een dag Duitsland of Frankrijk velden dan kan de alu tape er bij voor alle gaatjes en scheuren.

aangezien dit ook voor mij de eerste keer is,heb ik uit veiligheidsoverwegingen gekozen voor 10 micron.
Puur gevoelsmatig.
Het stabilo en richtingsroer zijn al op deze wijze bespannen en voelen zeer stevig aan.
Ook de gehele constructie is hierna veel steviger.
Punt van aandacht : zorg ervoor dat de Mylar goed is opgebracht.
Na bespannen is, al het papier is opgebracht, niet meer mogelijk.
Ben nu net gestart met de romp te bespannen.

Zie hier de vordering van het bespannen met Mylar.
Met de lijm uit de spuitbus gaat het beduidend eenvoudiger dan de verdunde Bisonkit.
De over staande randjes Mylar laten zich goed weg schuren met schuurpapier 1000 of iets minder.
IMG_20200827_141402.jpg

aangezien dit ook voor mij de eerste keer is,heb ik uit veiligheidsoverwegingen gekozen voor 10 micron.
Puur gevoelsmatig.
Het stabilo en richtingsroer zijn al op deze wijze bespannen en voelen zeer stevig aan.
Ook de gehele constructie is hierna veel steviger.
Punt van aandacht : zorg ervoor dat de Mylar goed is opgebracht.
Na bespannen is, al het papier is opgebracht, niet meer mogelijk.
Ben nu net gestart met de romp te bespannen.

Ik hoop voor je dat je het gewenste resultaat krijgt. Was een dikker type tissue geen goed idee geweest. Het is best een grote kist. De dikkere type tissues zijn ook scheurvast...

Ik hoop voor je dat je het gewenste resultaat krijgt. Was een dikker type tissue geen goed idee geweest. Het is best een grote kist. De dikkere type tissues zijn ook scheurvast...

misschien wel maar het leuke aan deze hobby is dat je veel kunt experimenteren.
Kost alleen wel veel tijdo_O

Back