Comet Aeronca Chief 54

Discussie in 'Vintage RA/RC' gestart door Taylorcraft, 21 mei 2020.

  1. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Dorpje in d buurt van Oldenzaal
    dank je maar zelf ben ik nog niet geheel tevreden.
    Er zijn nog wat punten ter verbetering.
    Voor mij was dit de eerste keer om het model eerst te bespannen met Mylar.
    Het model wordt er ongelooflijk sterk van en voelt stevig aan.
    Gewichtstoename te verwaarlozen.
     
  2. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Dorpje in d buurt van Oldenzaal
    Gisterenavond een eerste korte vlucht gemaakt.
    https://youtu.be/jMO6iJ6iVc

    En een tweede.
    Ter bescherming van het model bouw ik er eerst een huls in.
    Als het rubber knapt dan blijft het toestel een mogelijke schade bespaart.

     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2020
  3. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Dorpje in d buurt van Oldenzaal
    Henk, nogmaals bedankt voor de beschermbuis voor mijn Aeronca Chief.
    Bij thuiskomst, na een gezellige DOW dag, gelijk aanpassingen doorgevoerd.
    Nu kwam ik voor het dilemma van: aanpassen romp binnenkant of de conische buis veranderen in een cilinder uitvoering.
    Ik heb gekozen voor het laatste.
    Een deel in De lengte verwijderd en de aangepaste buis in een metalen buis met een kleinere binnendiameter geschoven.
    De metalenbuis, met daarin de aangepaste kunstofbuis, verwarmd en weer af laten koelen.
    Kunstofbuis conisch gewijzigd in een cilinder uitvoering,:).
    De naad eerst met secondelijm verlijmd en hierna verstevigd met een glasmatje.
    De buis moet nog op de juiste lengte worden ingekort.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 22 sep 2020
    HBZWEEF en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  4. Taylorcraft

    Taylorcraft The First Aviators

    Lid geworden:
    22 apr 2012
    Berichten:
    118
    Locatie:
    Dorpje in d buurt van Oldenzaal
    De buis zit nu op zijn plaats en kan, samen met het motorrubber, eenvoudig in en uit de romp worden genomen voor onderhoud.
    De motorpen is de drager van de buis achter in de romp en uiteraard tevens de pen voor het rubber.
    De buis sluit aan tot aan de voorzijde van de romp.
    Het neusblok drukt tegen de buis en hiermee voorkom je dat de rubbermotor zijn krachten op de romp uitoefent.
    Een fiberring is voor de buis aangebracht voor de drukverdeling.
    Hiermee tracht ik in kerven van de buis in het neusblok te voorkomen.
    Nu maar hopen dat het klopt ;)


    IMG_20200925_121522.jpg IMG_20200925_121533.jpg IMG_20200926_084745.jpg IMG_20200926_084809.jpg
     
    DHZ en Bruno van Hoek vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina