Compass Topic

het klopt dat de schroeven aan de lange kant zijn, je kan ze inkorten uiteraard als je het storend vind.

De servos er helemaal uit halen is in principe niet nodig. De schroeven zitten direct in het carbon van het frame en na enkele keren de- en monteren hebben ze minder grip in het frame en moet je een alternatieve bevestigings methode gebruiken, wat op zich geen probleem is.

Gewoon lekker op je gemak knutselen alles nakijken en vers voorzien van loctite.

Jij gaat hier echt veel plezier van hebben, en als je eenmaal aan de size gewend bent ga in sprongen vooruit. en de self level als die goed werkt is een leuk vangnet.

Ik hem lekker werkend en heeft me al een paar gered van een bestelling bij Mr Rigid :p;) (lol hij dacht laatst dat ik een nieuwe move aan oefenen was maar dat was dus de self level hahahahha)

Morgen ff kijken of ie op de warp ook werkt.

Dank heren, ja ik laat de servo's ook op de plek zitten gerard.
Alleen repareren wat nodig is en nakijken en alles netjes weg werken.

Jeej.. Leuk project :-)

..wat @gevaho: schreef:

met dit maat heli leer je heel veel (en ook snel)
en dat geleerde kan je bijna moeiteloos kopiëren naar een 600 of 700er heli

Groet
Uwe

nog even betreft de lading van de 6s 2600mah accu's.

Ik een een Imax B6 lader, deze kan gewoon 6s laden gebalanceerd.
Moet ik nog rekening houden met een bepaalde kabeldikte voor het laden van deze accu's?

Ik kan helaas de waardes op de standaard kabels niet meer lezen.

Sven, ik heb dezelfde lader en ik laad ze gewoon met een kabeldikte van 2,5 carré en op 3A ( zou 5 aankunnen ook). Gewoon niet dunner gaan de de accu kabels zelf zou ik zeggen.
Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Kris bedankt voor je reactie.

Mijn laadkabels zijn wel iets dunner dan de accu kabels.
Mijn ogen kunnen gewoon helaas de letters niet lezen op de kabel haha

Maar als jij dezelfde lader hebt, dan zul je ook wel met deze kabels laden.
Ik moet ze alleen nog even voorzien van EC5 ipv EC3.

eduhypu9.jpg

Maakt nix uit dat ze dunner zijn.
Kabels van je lipo is om in 6 min leeg te zijn.
Laden duurt 3 x zo lang dus gaat veel minder
Stroom doorheen.

Thats true...

Denk toch even checken... Zou t jammer vinden als ik door een domme fout gevaren creëer met laden van accu's.

Let wel even op de temperatuur van de B6 tijdens het laden. Als je die 6S 2600mAh met 1C wilt laden dan heb je al 22,2 V * 2,6 A = ~57 watt nodig. Dit terwijl de B6 maar 50 watt (op papier) kan leveren. Is niet echt een probleem aangezien de laadstroom dan simpelweg lager is dan ingesteld. Maar mijn ervaring is dat de B6 wel erg heet wordt als hij zo een tijdje aan het laden is. Ik heb er persoonlijk destijds een ventilatortje opgezet. Je kan natuurlijk ook op 0,5C laden maar dan duurt het allemaal weer wat langer. Als je in de toekomst nog grotere 6S exemplaren wilt laden is investeren in een andere lader geen gek idee ;)

Mijn B6 wordt idd erg warm als ik met 3A laad. Ik zet hem daarom altijd op een vloertegel op mijn werkblad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, de atom ligt uit elkaar, dat viel wel mee.
Onderdelen besteld.
Nu alleen nog even nadenken en knutselen waar ik de electronica laat.

Leuk leuk :)

nee maar het probleem is dat ik de walkera ontvanger heb, waarbij de aansluitingen op de bovenkant zitten ipv aan de zijkant zoals bijv. bij een spectrum ontvanger.

Als ik de ontvanger dus aan de zijkant plaats van het frame, steken de stekkertjes zo raar uit. Nu kan ik hem denk ik wel achter in de heli schuiven op de bodemplaat naast de motor, maar dan moet ik nog kijken of ik de kabels naar de brain toe op een veilige manier ergens langs kan leiden naar de gyro tray. zo lang zijn die kabeltjes namelijk niet

Ik snap het.. Eventueel wat langere kabeltjes bestellen voor naar de Brain dan? RC-Addict had die altijd wel op voorraad in diverse lengtes..

Back