Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Een T-rex? Nog gekker. :D Die zijn toch veel te nerveus om mee te leren heli vliegen? In Aerofly pro is et iig net een springveer. :P

Je zou een moeten proberen met een T-Rex van iemand anders voordat je iets koopt.
Je zult dan zien dat een T-Rex precies dat doet wat jij stuurt. Dus veel gemakkelijker dan de andere heli's die je al geprobeerd hebt.
tieske

die ep 8 is ook een felle heli hoor,
ik heb de rebell gehad ook een felle heli,
de rebell is de zelfde heli.

Dat felle kun je er gemakkelijk uithalen.
Ik heb gisteren een T-rex in reflex gevlogen en dat reageerd veel feller dan in werkelijkheid.
Alhoewel, de gene die de T-Rex gemaakt heeft voor reflex kan zijn eigen heli natuurlijk wel zo fel hebben afgesteld maar ze zitten dan met een toerental van 2500-3000 op de rotorkop. Als je begint met zo'n 2000 toeren is de heli al een heel stuk rustiger.

tieske

Ik twijfel nu heel erg.... Zal ik in et diepe springen met kans op een veel lekkerder vliegend helitje OF dikke ellende omdat ik er alleen niet uit kom, of et op safe spelen en een corona kopen waar zelfs een kind nog mee overweg kan.. (Daar zijn we weer... et bekende getouwtrek)

Die EP-8 heeft een redelijk formaat met een rotor van bijna n meter wat denk ik de stabiliteit behoorlijk ten goede komt (Ik denk dat de T-rex mischien een beetje aan de kleine kant is voor buiten?), en et hele mooie chassis met alles bling aluminium, dat trekt me eigenlijk enorm. :oops: Maar ik durf niet zo goed omdat et er zo ingewikkeld uitziet.

Wie woont er in de buurt van Roosendaal, en wil eens een keer kijken of et ding goed opgebouwd is? ;)

Ze hebben daar toch wel een modelbouwwinkel in de buurt? Dan koop je daar 1 lullig onderdeel dan willen ze vast helpen. Anders post je je vragen op het forum.

Ik twijfel nu heel erg.... Zal ik in et diepe springen met kans op een veel lekkerder vliegend helitje OF dikke ellende omdat ik er alleen niet uit kom

Dat je nog even twijfelt is natuurlijk niet erg en de dikke ellende krijg je waarschijnlijk niet.

Als je met een T-rex of X-400 begint moet je dus wel rustig beginnen. Dus niet meteen 2 meter omhoog en dan kijken of je de heli kunt besturen. Liefst met een trainingskruisje alleen de heli licht op de pootjes maken en zo stap voor stap verder.

Trouwens de Corona wil ik hier niet afkraken. Bij ons op de club heeft iemand daar jaren mee gevlogen. Was nog iets kleiner dan de 120 en nog met dat houten fraempje. Bij een crash was dat even zappen en weer verder vliegen. Alleen had men toen nog geen T-rex of X-400.
Ik ben gewoon van mening dat je aan een T-rex meer plezier zult beleven omdat hier veel meer mee mogelijk is en het stuurt net zo gemakkelijk. Bij een eventuele crash heb je waarschijnlijk wel meer schade.

tieske

laurens zei:
Ze hebben daar toch wel een modelbouwwinkel in de buurt? Dan koop je daar 1 lullig onderdeel dan willen ze vast helpen. Anders post je je vragen op het forum.

Quartel? Die ben ik liever kwijt dan rijk. Die vent die daar staat is erg bruut en kort af. Als ik daar langer dan 5 minuten mee moet praten, hebben we denk ik al vollop ruzie. :lol: En volgens mij hebben die daar nieteens wat van zon EP-8 tekoop.

Maar denk jij ECHT eerlijk dat ik veel beter met zon EP-8 aan de gang kan gaan? Ookal moet ik et zelf in mijn eentje helemaal gaan bouwen en instellen?

Ik vind dit echt een prachtige heli, maar ik vergeef et mezelf nooit als ik em gelijk al totallos vlieg.

Ik zou zeggen, maak eens een lijstje met onderdelen, en wat et moet gaan kosten. Als dat nog een beetje gezond uitkomt, dan zal ik eens gaan kijken, want zoveel mooi gesneden aluminium voor zon prijsje, ik bekijk et nog altijd een beetje met argus ogen. ;) Voor mij is namenlijk de plezier er wel vanaf als er straks 1000 euro in de lucht moet gaan hangen. :lol:

Zon T-Rexje lijkt me een beetje klein en dus wat minder stabiel. Of denk ik dat maar?

Bovendien moeten jullie vooral niet vergeten dat ik straks echt niemand heb om even aan zn mouw te trekken om een beetje hulp. Ik zit hier straks in mijn uppie voor de monitor zon ding in elkaar te schroeven, en de enige levenslijn voor dit helitje, dat zullen jullie dan zijn. ;)

Persoonlijk vind ik dat FP'tjes niet zo fijn zijn om mee te leren, en voor buiten helemaal niet.

Total loss vliegen lukt je niet.

Toen ik beginner was toen zag al dat instellen er ook eng uit, maar als je het eenmaal gedaan hebt valt het ontzettend mee!

Dat zegt weinig, je kan beter een filmpje posten van lekker stil hoveren, tail in, side in en nose in.

Wat het filmje betreft ben ik het volledig met Laurens eens, dus hoveren en dicht bij de grond.

De EP-8 ken ik niet maar deze is groter dan de T-rex. Dit betekent duurdere motor en duurdere accu''s en waarschijnlijk ook duurder bij een eventuele crach.

Je angst dat een T-rex te klein is voor buiten is helemaal ongegrond. Je hoeft echt niet bang te zijn dat de heli wegwaait bij een stevige wind.
Bekijk trouwens eens de filmpjes van Frank en Raptor rulezzz met hun T-rex. Die vliegen toch echt buiten.

tieske

Je kan beter een slechte piloot een filmpje van buiten vliegen laten zien denk ik. Maar de Trex met 40% expo en wat flybarweights is redelijk stabiel.

Hoveren met een Raptor .50
Et schommeld nog n beetje, en de cam kapte te vroeg af om de nose-in mee te pakken. :P

En groter is duurder, maar waarschijnlijk ook wel wat steviger dan die flinterdunne kleintjes?

En ja, natuurlijk vliegen die rexjes geweldig buiten, ALS de piloot al JAREN heli vliegt.. :roll:

Dat is helemaal niet zo slecht hoor.

Reken maar eens uit wat de kosten worden voor een Robbe Spirit, Quick EP8 en Trex, en leg dat eens naast elkaar.

Tip: Hs 81 als swashservo op Spirit en EP8.

Op mijn site kun je een filmpje zien van een x-400 van een niet zo'n ervaren piloot en met een laag toerental op de rotorkop. Trouwens de T-rex en de X-400 vliegen nagenoeg het zelfde.

tieske

Laurens:

De Spirit vind ik dr een beetje "flimzy" uitzien. Alles moet erop met elastiekjes en plakkertjes, en de hele kermis zit om een soort mastje heen geboetseerd. Dus eigenlijk liever niet deze heli.

Die EP-8 ziet er wat steviger uit vind ik.
Ik heb even gekeken wat erin moet.
EP-8 heli zelf, Align 35A ESC (Governormode), GY-401HH Gyro, MEGA 16/15/4 Motor, 6ch ontvanger, 3x HS-81 Servo voor cyclic en pitch, S9650 digitaal servo voor staart, en 2 stuks 3s1p 2100mAh (15C) Lipo pack.
904,66 euro! (Kan je bek niet verder open. ;))

Dit vind ik echt teveel voor zon ding, hier begin ik niet aan.

De T-rex is iets beter, maar dan krijg je ook n stuk minder.
T-REX 450XL combo met esc en motor, GY401HH Gyro, 3x HS81 voor cyclic en pitch, 9650 voor staart, 6ch ontvanger, en een 1800mAh lipo pack.
614,72 euro

Hier zou ik mezelf nog overheen kunnen krijgen, maar ik vind die T-rex niet zo stevig ogen. Meer een hoopje plastic eigenlijk.

Dus ik weet t effe nietmeer. :?

Verkijk je niet op uitvoering!!! Het landingsgestel ziet er inderdaad klein uit, maar als je crasht breekt alleen een onderdeel van 3.50, en dat neemt alle energie op.

Net als de Trex, ik had er 1, inverted de grond in geboord en de center hub brak, en dat neemt ook weer alle energie in zich op.

Wat had je voor die corona berekend?

Ik heb ook al een paar filmpje gezien van zon trex die even een foutje maakte, en dat was keer op keer 1 grote ravage. Echt alles brak aan gruzels. Even achteruit de bosjes in schuiven kwam uit op kapotte bladen, gebroken alu staarthuisje, krakende tandwielen, met enige twijfel een kapotte staartbuis, en nog et een en ander kwijt.

Een corona gewoon standaard en aangekleed met goedkope onderdeeltjes komt rond de 450 euro. Opgevoerd met HS81 servos, een 401 gyro, multiplex brushless motor en esc, en 3s2p 4400 tanic lipo pack, dan issie rond de 600.

Back