Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Je kunt ook nog de standaard X-400 overwegen. Het klopt, alles is plastic maar het vliegt perfect. Kost 125 euro kale heli.
Bij een crash zijn meestal de bladen stuk bij deze heli's. Als je geluk hebt breekt de rotorkop doormidden (4 euro) en behoed je voor verdere schade.
Verder bepaal je natuurlijk zelf voor welke heli je kiest en ik weet zeker dat als 't een Corona word je hier ook jaren plezier van kunt hebben.
Maar welke heli je ook kiest, ze liggen allemaal toch op een behoorlijk prijsniveau en het zou mooi zijn als je na de koop nog steeds tevreden bent. Vandaar dat ik er nog steeds achter sta om voor een T-rex of 2e keuze X-400 te gaan.

groetjes tieske

freakazoid ik zou voor de corona gaan ik vlieg er ook mee en met veel plezier hij vliegt er goed dat doet mijn x400 ook maar die is veel moeilijker te vliegen en als je die crach dan verzeker ik je dan heb je altijd schade en dat heb ik bijnaa nooitmet de corona ik heb hem wel eens 3 meter hoog tegen een muur gevlogen en het was oppakken en weer veder vliegen alleen moet je wel een ander staart huis nemen maar dat wist je al wand daar hebben we het al eens over gehad

Kijk, iemand die van bijde kanten gesnoept heeft. :P Dat helpt.

Maarem, Imre, Denk je niet dat ik 90% van alle electronica in een corona straks mee kan nemen naar een EP-8 of iets dergenlijks, als ik ECHT weet of ik et leuk vind?

Ik bedoel de gyro kan overal op, en de servotjes zullen ook wel passen, als ik voor de cyclic HS-85 met metalgears neem, en voor de staart die digitale. De ontvanger kan dan ook nog wel mee, mits ik nu al aan 6 kanalen denk, en de regelaar en motor kan heel mischien ook nog wel zo overgezet worden. De corona vliegt immers ook op 3s2p 4400 lipo, dus mischien is et allemaal gewoon compatible.

Of als ik et ECHT ECHT leuk vind, dan pluk ik de dure gyro eruit voor een goedkoop GWS 03 gyrotje, maak ik gewoon een rustig vliegende schaal heli van de corona, en spaar ik door voor een complete CP kist. ;)

Maar we zullen zien.

ja je kan voor 90% alles over zetten maar wel met de spullen die jij er in wil zetten ik vlieg gewoon met 8 cellen ni-mh 3300 dat maakt hem lekker zwaar dus lekker stabiel

Mwah, ik heb nog n homp lood? ;) Maargoed, ik ga wel beginnen met een corona, die kost zonder motor 200 euro. Nu alleen nog n goeie verkoper vinden. :P

Die corona kan altijd nog door als schaal heli. Ik bedoel, inverted met een Bell 222 is een beetje vreemd denk ik. ;)

Hey Sven,

Misschien een Logo 10 Easy? De mijne heb ik gekocht voor €199,-. Drie stuks hs81 is perfect op de swash. De 9254 en 401 combi is echt perfect voor deze heli.
Een Feigao van €89,- of een Roxy van €69,-, een Ele regelaartje 60 amps van €59,-. 4S3P 6600 milli's Ele pakket van €150,- voor een half uur vliegen.Een volwaardige topper van een heli, die zonder al die rambam en bling bling perfect vliegt met plenty power.

Groetjes van Aldert

Waarom zou ik? 1x beuken en hij is alsnog stuk. Dan kan ik denk ik net zo goed beginnen met een trex ofzo. En die accu is zoiso al debiel duur, dus nee bedankt. ;)

Die corona kan ik mooi vliegen op de 3s2p 4200 pack van mijn twinstar. ;) Dus das weer economisch wat beter, omdat ik geen nieuwe accus meer hoeft te kopen.

Ik ben nog aant zoeken naar een shop die een fatsoenlijke prijs vraagt voor een barebone zonder motor.

Et goedkoopste is tot nu toe 289,00 euro.. Je zou bijna denken dat je beter een EP-8 ofzo kunt kopen voor dat geld... Maarja, ik durf niet zo goed aan zon machine te beginnen, en ik denk eigenlijk ook dat et leren vliegen daarmee nog zuur zal tegenvallen kwa crashen.

De Corona is duur maar je mag deze heli niet met een EP-8 vergelijken.
Als je voor een Corona kiest kies je voor een heli die bij een crash meestal niet stuk gaat en waarmee je buiten kunt vliegen ook als 't niet windstil is. Volgens mij kun je hem nergens mee vergelijken.

Je zou bijna denken dat je beter een EP-8 ofzo kunt kopen voor dat geld... Maarja, ik durf niet zo goed aan zon machine te beginnen, en ik denk eigenlijk ook dat et leren vliegen daarmee nog zuur zal tegenvallen kwa crashen

Ik heb gisteren eens goed opgelet hoe mijn X-400 reageerd. Als de heli in de lucht is vliegt 't super en zou jij er ook geen problemen mee hebben maar...

Bij het opstijgen en landen is er toch een zekere ervaring gewenst, zeker als je wat meer toeren op de kop hebt wat weer nodig is als het niet windstil is. Als je geen ervaring hebt zit je waarschijnlijk zo met de heckrotor in de grond of 't ding kiept om want 't beestje is toch behoorlijk fel. Als je zelf wat meer ervaring hebt denk je hier niet bij na en denk je dat iedereen hier mee kan vliegen.
Een goed advies geven bijkt dus erg moeilijk te zijn.

tieske

Als je bij een heli begint met: vanaf het begin upgrade ik dit en dat... en het is geen electronica.... Dan zou ik dat NIET doen.

Ik bedoel dat je standaard van ten voren al dingen aan de heli wil upgraden dat er dan iets niet helemaal goed zit...

Tsja, bij alle helis valt er wel wat te upgraden. Als dat niet kan, dan deugt de heli niet vind ik..

Zoek jij dan maar es op 3DNT, MA Stratus, of een andere high end 90er.

Ook bij de rest trouwens, zodra het standaard niet goed vliegt zou ik er geen moeite aan besteden. Als mensen al van ten voren zeggen: koop dit en dat erbij als upgrade, dan zit er iets niet goed.

Een corona vliegt standaard ook leuk, maar met upgrades gewoon beter, net als ieder andere heli.

En wat moet ik anders doen dan.. Als ik die corona niet moet nemen, wat dan wel.

En wat moet ik anders doen dan.. Als ik die corona niet moet nemen, wat dan wel.

Dat bepaal je toch zelf of je een Corona neemt of niet.
Degene bij ons op de club vloog nog steeds vaak met de Corona ook toen hij al verschillende 90 ers op electro had.

Je moet voor je zelf eerst bepalen wat je eigelijk wil. Als je denkt dat je binnen een half jaar ook wel eens een rol of een looping wil maken zou ik niet gaan voor een Corona.

De andere besproken heli,s vliegen allemaal makkelijker dan bv je x-ufo. :lol:
Je moet 't spel dan wel stap voor stap opbouwen, zeker met en trainings kruis, en de heli zo afstellen dat hij niet fel reageerd. Een crash is dan echt niet nodig.
Welke heli je dan moet nemen ligt er aan wat je er voor uit wil geven.
Een T-rex SE is een super machine maar maar voor deze moet je toch flink in de buidel tasten.

tieske

Ik wil eens van het "echte" helivliegen proeven, zonder gelijk bere veel geld ertegenaan te smijten.

Maar hier is et idee:
Eerst een coronatje met top spul dr op kwa gyro, motor, en servo spul. Lekker leren vliegen hiermee, zonder je al te druk te maken dat er iets breekt. Na n jaartje een body kopen voor de corona, en een iets goedkoper motortje en gyrotje dr voor kopen, om gewoon es lekker schaal te zoemen. De goeie HH gyro en stevige motor meenemen naar bijvoorbeeld zon EP-8 helitje, en DAN pas moeilijk gaan doen voor gecompliceerde vliegkunsten, als ik et helivliegen al redelijk in de hand heb.

Als et geld echt nodig is, kan ik et na een jaartje weer leeg verkopen denk ik. Dat doet bijna iedereen, heb ik al wel gezien. Of mischien vind ik em gewoon zo leuk dat ik hem lekker houd als "rag" helicoptertje om er rommel aan te hangen als cameras of vuurwerk ofzo. :P

Dat zal zich alleen uitwijzen als ik et gewoon probeer denk ik. :)

Maargoed, ik heb nu een nederlandse shop die em heeft zonder motor, voor 289 euro. Kan dat goedkoper denken jullie?

Ik heb net tehoren gekregen dat de digitale servo die bij de gyro zit, tegroot is voor de corona. Hoe zit dat?

Back