Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door sven, 22 apr 2006.

  1. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ik heb mijn zinnen gezet op et testvliegen van mijn superzoom 4D, en et bouwen van mijn dubbel brushless Twinstar 2.:p
     
  2. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    :offtopic:

    Ja we moeten streng zijn voor afdwalende coronisten !
    :p 3 pakjes gevlogen deze week. eentje heeft me wel een liteken op de staartboom bezorgt. Met de nieuwe nieuwe gyro MS-44 gaan testen in de tuin...dom dom dom. hij reageerde heel fel op de staart en te ver weg en de tuin werd smaller en smaller .... alles dicht moeten gooien en in de haag . Een kap in de staart vlak VOOR mijn balse blokje dat op de vorige boomstrike zat. :evil: :evil:
    Deze keer zat het rotorblad in een hoek en daardoor iets korter is.

    Maar verder dus niks he. Ja... de hoofdas staat terug recht :p

    Daarstraks 2 pakjes gevlogen en geen verborgen gebruiken gevonden maar ik moet de gyro toch wat beter afstellen.
    TM

    Over brushless motoren.... ik ben van mening dat een brushless meer moet wegen dan de borstelmotor. Als je meer vermogen wil moet je toch zeker niet gaan spelen met een zelfde vermogen en 10% beter rendement ? ik zou toch ook iets zoeken tussen de 200 en de 250 gr
    3000 a 4000 tr/volt. echt een klasse hoger.
    een standaard fusion(13T ) word gerekend op 5500tr/v een 17 turn op 3300 tr/volt. Van bijde weet je dat een corona ermee vliegt.
    En met een 3000Mah lipo eronder spaar je die 50 gram motorgewicht makkelijk uit.

    TM
     
  3. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Een geschikte brushless motor van ongeveer hetzelfde gewicht als de borstelmotor heeft bij hetzelfde vermogen een rendementsvoordeel van zo'n 25% , dus dat is toch aanzienlijk.

    Een nog zwaardere motor hoeft echter NOG minder moeite te doen om datzelfde vermogen te leveren en zal dus een nog beter rendement hebben.
    Maar dan vraag ik mij af hoeveel je dan nog wint ten opzichte van de lichtere brushless motor. Ik verwacht dat het nog geen 10% is.

    Dus aan de ene kant ben ik het met je eens en aan de andere kant denk ik dat de bovengrens aardig bereikt is.
     
  4. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Pas trouwens op dat de rotor max rpm van 2000 niet overschreden wordt.
    Ik kan me voorstellen dat als je zo'n zware motor gebruikt deze zo sterk is dat hij niet zoveel inzakt onder belasting.

    In de manual wordt hiervoor gewaarschuwd. Blijkbaar kan de Corona daar niet tegen.
     
  5. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Als je rpm te hoog word kan je naar 6°grips gaan. Ik heb trouwens totaal geen idee wat een corona nodig heeft om te hooveren.

    Maar die 50gr kan kan er echt wel bij hoor. gasten die op 8 cellen vliegen hebben al 70Gr extra van die cel en dat zijn er wel wat. Uiteraard moet je het totaal plaatje bekijken freak's corona is al niet van de lichtste met die titanium staart maar eens hij weet hoe hij voor de wind moet draaien :D kan hij de gewone staart er ook weer opzetten.

    Tm
     
  6. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Als ik goed kan vliegen, kunnen de zware taaie onderdelen er weer vanaf inderdaad, maar als ik goed kan vliegen kan ik ook een kap erop hebben, dus dat gaat dan in 1 moeite door.
     
  7. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Krom als een banaan, open gepeld als een banaan.. Tsja, et kon ook niet uitblijven. :D

    [​IMG]

    Mijn oude kapje weer met veel moeite met een meter tape aan de binnenkant bij elkaar weten te boetseren, en toen aan de buitenkant even wat zagi covertape tegenaan gekwakt. 8)

    En om heel eerlijk te zijn, dat geel vind ik ERG goed staan op et geadoniseerd paarse frame. :p

    Ik vlieg em voorlopig zo even, tot ik genoeg geld heb om een nieuw kapje te halen om mooi te spuiten. ;)
     
  8. MarioSales

    MarioSales Guest

    Hee freakazoid,

    Wat heb je met die canopy gedaan, je hebt hem totaal verkracht............

    Jammer hoor............
     
  9. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Beter dan in 3 stukken in de prullenbak..
     
  10. MarioSales

    MarioSales Guest

    Dass waar, je hebt dus een flinke crash gemaakt begrijp ik...... tailboom nog heel.........
     
  11. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ja, die zit nog stevig in de houder, zonder n schrammetje.
     

Deel Deze Pagina