Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Ook is er nog et probleem dat je et gewicht in de lange neus kwijt bent bij dat chassis, en ik weet niet hoe et bij de jouwe is, maar mijn corona heeft et gewicht op zn neus echt nodig, zeker als er lipo in zit. Als ik dat eronder moet hangen, krijg je denk ik dat ie enorm aan zn staart gaat hangen.

Met et platte chassis en standaard SubC cell pack is et inderdaad een probleem dattie naar 1 kant gaat hangen, dat heb ik al gemerkt, maar nu met 2p lipo kan ik 1 pack links en 1 pack rechts van de platte alu crutch hangen, waardoor die redenlijk gelijk uit komt. Een soort "saddlepack" zegmaar. :P De motor zit in de lengte maar een heel klein beetje naast de as, dus dat wordt wel gecompenseerd door alle electronica (Esc, Bec, ontvanger) aan de andere kant te plakken.

Dat et chassis een stuk stabieler en precieser stuurt, dat lijkt mij ook, maar als je em met lipo niet gebalanceerd krijgt is et ook zonde denk ik. :P En de lipo links en rechts op et chassis plakken, daar wordt ie denk ik tedik van om nog een romp omheen te doen.

Wat denk jij daarvan? :P
 
Ik heb geen probleem met de gewichtsverdeling in de Corona , maar heb dan ook bijna alles in originele staat, zoals het ontwerp bedoeld is. En dan moet het zwaartepunt ook aardig kloppen.

Ik heb nog eens naar je Corona foto's gekeken en heb gezien dat die best veel overgewicht heeft , met name aan de achterkant van het zwaartepunt :
dikkere titanium staartbuis = zwaarder
massieve tailboom mount voor de ti staartbuis = zwaarder
gyro gemonteerd aan de achterzijde van chassis = zwaarder
diverse ferrietkernen voor de servo's = zwaarder (zijn deze echt nodig ?!)
horizontale tailfin + mount = zwaarder
de astro motor is de helft lichter dan origineel en die zit nu net aan de voorkant van het zwaartepunt
de lipo's zijn waarschijnlijk lichter dan de oorspronkelijk bedoelde accu

Kortom, jij hebt alle ingredienten om je Corona "staartlastig" te maken !

Het zal beter worden door :
een zwaardere motor te kiezen
de gyro aan de voorzijde van het chassis te plaatsen
het verwijderen van de ferrietkernen
Nimh accu's te nemen ;-)

Vooral dat laatste heeft de meeste invloed. Niet voor niets zie je weinig mensen met lipo's op een Corona .....

Dus ook op het Hackenberg chassis zal je dezelfde problemen ondervinden. Wellicht kun je de lipo's aan de zijkant plaatsen , zoals je al opmerkt, maar of er dan nog een romp omheen kan vraag ik me sterk af.
 
De titanium buis wil ik graag houden, omdat ik een alu buis met treinbiels erop gezipt niet echt sierlijk vind.

De massieve houder zal wel moeten omdat de Ti buis dikker is dan de alu buis.

De gyro weegt zo weinig, en zit vrij kort op de as, dat zal nauwlijks mee wegen denk ik.

De ferriet kernen heb ik ook mijn vragen over. Ze zaten er al zo op toen ik em kocht, maar if ze nodig zijn betwijfel ik.

Ik zit eraan te denken om de staartvin eraf te halen. Hij doet eigenlijk nietveel behalve dan mooi zijn.

De astro is inderdaad telicht, en wil ik ooit met schaal kap vliegen, dan heb ik een klasse zwaarder nodig. Dus mischien toch maar sparen voor een mooie LRK motor die dubbel zo zwaar als de astro is.

De lipos zijn 4400mAh. en ook 105gram lichter dan de 8cell 2400 NiCD. MAAR... Ik kan de lipos wel als een soort zadeltassen helemaal voorin op de crutch monteren, dus kwa balans zal et ongeveer net zoveel door wegen als een 8cell NiCD aan de zijkant (en al helemaal aan de onderkant).

Jammer dat et hackenberg chassis niet in XL versie tekoop is. :P Want ik wil toch wel graag lipo vliegen.

Maar met een LRK motor en de lipos helemaal voorin zal et wel weer n beetje balanceren mischien?
 
Op runryder raadde iemand mij iig al die feigao motor af. Niet omdattie tewarm wordt, maar omdattie schijnbaar niet voldoende power leverd. Tis ook altijd wat. :roll:

Over die LRK motor heb ik nog niet veel gehoord, maar ik heb die man die em verkoopt en ermee vliegt met een schaal corona even gemaild over wat hij allemaal op zn corona heeft zitten.

Mijn astro draaid trouwens nu al met een 9T pinion, dus meer motor RPM zal dr niet uit kunnen ben ik bang. Ik zit al op 3dot grips en daarmee is et klim vermogen al niet bijster, dus 2dot wordt dan denk ik wel een natte krant. En lipo kan ik helemaal al wel vergeten.
 
Mijn astro draaid trouwens nu al met een 9T pinion, dus meer motor RPM zal dr niet uit kunnen ben ik bang. Ik zit al op 3dot grips en daarmee is et klim vermogen al niet bijster, dus 2dot wordt dan denk ik wel een natte krant. En lipo kan ik helemaal al wel vergeten.
Je zegt dat 't klimvermogen nu al niet bijster is. Als je dan de 2 dots grips gebruikt heb je helemaal te weinig toeren om lekker te stijgen.
Het is dan toch ideaal om 3s lipo's te gebruiken zodat je meer toeren krijgt.

tieske
 
Je bedoeld de bladgrips 1 dot minder, en dan op lipo? Et zou kunnen. :P Hij is dan iig wel zeker 105gram minder (7% gewichts reductie). Plus natuurlijk dattie met zulke toeren stabieler wordt. Maar denk je dat ik hiermee dan later nog een schaal kap kan vliegen?

En klopt deze berekening?
Nu:
8cell NiCD + 3dot grips = Hoveren op 170watt (9.6v. - 17.7A.)
Dus:
3cell Lipo + 2dot grips - 7% gewicht = Hoveren op 165watt (11.1v. - 14.8A.)

Want als dat een beetje klopt, zou ik met die lipo packs (er van uitgaande dat dat ding kan vliegen tot de pack echt leeg is) al 17 minuten moeten kunnen vliegen. De vraag is alleen offie dan, zoals ze op runryder zo leuk verwoorden, ook echt in zijn "Happy-place RPM range" zit. :P Ik kan et hooguit n keertje proberen.

Weet iemand waar je een PIEPENDE liposaver kunt kopen? :P
 
Zoals je zegt Freak, je kunt dat alleen proberen.
Van het vermogen dat verbruikt word kun je weinig zeggen. De heli word wel lichter dus dat is goed voor de motor. Je hebt dan ook een hoger toerental en dat is volgens jou ook beter voor de motor. Lijkt allemaal positief dus het proberen waard.
Het zal geen oplossing zijn voor je Corona met romp omdat de motor aan de kleine kant is maar die romp heb je nog niet dus..

tieske
 
Tsja, hogere toeren is beter volgens astroflight, maar die weten zelf nieteens wat hun eigen motoren kunnen. :roll: Dus ik weet niet zeker of ik dat moet geloven, ook omdat er hier volgens een test beweerd wordt dat et andersom is.

Mischien pak ik gewoon de setup van die man die met een LRK vliegt. Die motor is schijnbaar nog efficienter en koeler, anders kan die niet zomaar met mooie rompen vliegen, toch? Als ik die upgrade site moet geloven, kan dat ding 5000mAh aan lipo mee zeulen, en dat doettie nog voor 25 a 30 minuten ook. :P En hij vliegt in duitsland min of meer in et zelfde klimaat als hier, dus als hij et daarmee kan, dan zal mij dat toch ook wel moeten lukken.

Ik denk eigenlijk, als ik dan toch met geld ga smijten dan kan ik dat beter in 1x goed doen. :P Ik kan een hoop kleine dingen kopen om die astro op te lappen, of ik kan gewoon in 1 klap zon dikke motor nemen waarmee ik uiteindelijk mijn droom kan verwezenlijken (mooie kap met echt werkende retracts).
 
Probeer je lipo's eerst door 10 minuten te vliegen, dan te herladen, dan berekenen hoe lang je kan vliegen voordat je op 90% van de totale capaciteit van de lipo zit. Die tijd stel je dan in op een timer.
 
Toch weer n tientje, voor iets dat er uiteindelijk toch weer af moet. ;) Zo bekijk ik et.

En voor die 5 euro dat een liposaver kost, ga ik niet riskeren dat die timer mischien telaat afloopt. Et verbruik van de corona verschild namenlijk enorm per vlucht.
 
Vandaag voor t eerst mijn beestje eens echt uitgelaten, en man, wat kan dat ding raggen. :D

Corona LMH 120 - Maiden Flight (10mb.)
Sorry voor de bagger videokwaliteit, maar er wordt ongetwijfeld nog wel een keer een betere gemaakt. :P

Ik heb er volop van genoten, ookal was er eigenlijk teveel wind, en daar houd een corona niet zo van denk ik.

Ook ben ik tot de ontdekking gekomen dat ookal heeft de corona een potdichte neus, in volle vlucht blijft de motor KOELER dan in een hover. Na het vliegen op 7 cellen voor zon minuut of 6 was de motor 59'c. Dus geen haast met et kopen van die dure motor. ;)
 
Freak,

Dat komt, omdat je met het ''rond vliegen'' minder belasting geeft aan je motor, als met hoveren.

Grt
 
Mja, zoiets dacht ik al ergens gelezen te hebben, iets met airspeed zorgt voor meer lucht aanvoer op de rotor waardoor et ding efficienter vliegt. Zoiets was et toch? :P
 
Voor degene die geintereseerd zijn, ik heb eindelijk genoeg bij elkaar gesprokkeld voor een fatsoenlijk antwoord of die LRK motor goed is of niet.

Rood is mijn vraag, groen zijn antwoord, en blauw wat hij waarschijnlijk bedoelt.

Wich Bladegrips? (Welke Blad houders?)
I have done it with 6°.
6 dot blad grips.


Wich Battery? (Wat voor accu?)
10x2400 Sanyo.
10 cells 2400 NiCD sanyo.

Wich motor? (Welke motor?)
HT 350/12 12W 10P.
De 350watt buitenloper LRK motor van 110 euro.


Wich motor pinion? (Wat voor motor tandwiel)
About 7:1.
Wie weet er hoeveel tandjes de hoofd tandwiel heeft?

What flight weight? (Wat weegt et met deze setup?)
Your LMH plus 150gr motor and cells.
Hij kent mijn corona nieteens.. Dus et gewicht is me nogsteeds niet duidelijk.

What flight time? (Hoe lang kun je dr mee vliegen?)
About 12min.
Ongeveer 12 minuten. Best Lang, voor zulke suffe 2400 cellen. :P

What temperature? (Hoe warm wordt et?)
40-50'c.
Redelijk normaal voor een heli motor lijkt me. In ieder geval al 26 tot 16'c koeler dan mijn astro. :P

With or without body? (Met of zonder kap?)
With body.
Met jetranger rompje dus.


Kortom, wat zou et wegen, en wat voor motor tandwiel zou dr op zitten? Die duitser reageerd echt bar slecht op mijn vragen. Dit hierboven heb ik 5x voor moeten emailen voor ik de antwoorden had. :roll:
 
Wich motor pinion? (Wat voor motor tandwiel)
About 7:1.
Wie weet er hoeveel tandjes de hoofd tandwiel heeft?


Hij gebruikt hoogstwaarschijnlijk de riemaandrijving van Hackenberg, anders haalt hij die overbrenging niet, want standaard rotortandwiel = 102T ,dus als je 1:7 zou willen halen heb je een motortandwiel van 14 of 15 T nodig en die bestaan naar mijn weten niet met die grove tanden.


Mijn Hacker C40 is inmiddels in bestelling ....
 
Wat voor module zijn die tandjes? Mischien valt er wat te halen uit de tamiya wereld. :P En anders maar gelijk een belt drive erop. Die zijn zoiso een stuk stiller.
 
Back
Top