custom wild dagger

mooi ding joh! heb je ook andere motoren enzo?

@ melvin, als je dat te duur vind pak je wat je zelf gevonden hebt. (vind ik nog steeds duur overigens)

Dank je, nee motorisch issie nog helemaal standaard, gaat ook hard zat voor een ventje van 5..... Anders rijdt ie 'm helemaal naar de kn$%^@ en ben ik elke dag bezig met prullen....:schrik:.
En daar heeft pappie geen zin in ;). Wil alleen nog wel ff iets aan die diffs doen want dat schiet niet op, staan veel te "los". Hoe kan ik zoiets locken? (ben wel een beetje handig maar heb zoiets nog nooit gedaan :oops:)

Leuke kleuren combo heb je Timo.

heb je opok een foto zonder de kap er op zodat we die all. hub en shock goed kunnen zien?

dikke diff-olie erin en gaan met die banaan. Locken zeker niet doen, daarmee zullen er dingen kapot gaan. (tandwieltjes en spidertje in diff en hogere slijtage van de assen.)

dikke diff-olie erin en gaan met die banaan. Locken zeker niet doen, daarmee zullen er dingen kapot gaan. (tandwieltjes en spidertje in diff en hogere slijtage van de assen.)

En waar doe ik die olie(of dik vet zoals?) dan in? Lijkt mij dat het deel waar alle tandwielen inzitten zo lek als een mandje is......

Dank je Zoeff,

Zal morgen ff een foto maken als ik ergens nog wat tijd vindt ;).
De hubs zijn iig deze van RCdamper;

!BiK)4vQCGk~$(KGrHqIOKiwEsmeEGesrBLN,sYp1+!~~_35.JPG

De shocks zijn deze; (zou ze alleen niet kopen want de ophanging is van plastic en dus zo kapot; ervaring maar had 2 setjes)
!BgluMfQ!2k~$(KGrHqUH-CsEsL,gljoTBLF2t3oiVg~~_35.JPG

En de asjes komen daar ook vandaan;
!B(hIkcQCGk~$(KGrHgoOKkMEjlLmT(phBKcsJodBwg~~_35.JPG

Beste man begrijpt hoe het werkt en stuurt alles op met een lage waarde zodat je achteraf geen naheffing krijgt van de douane....mooi toch :cool:?!

Laatst bewerkt:
hej timo wat was de waaren die je er op hat leten zetten en hoe moet je dat uit hong kong laten komen ik ben er nog nieuw in

En waar doe ik die olie(of dik vet zoals?) dan in? Lijkt mij dat het deel waar alle tandwielen inzitten zo lek als een mandje is......

die olie doe je IN het differentieel. Ik weet niet of je hem zelf gebouwd hebt? het is het grootste tandwiel in de tandwielkasten waar je je aandrijfassen in steekt. Er zitten 3 schroefjes in gedraaid. Als je die loshaalt en het plaatje eraf haalt kijk je in het diff. Daarin doe je dan de olie. Hoe hoger de wt waarde hoe dikker de olie.

Verder vind ik die alu hubs heel erg interessant. Ik had ze zelf nog niet gevonden voor de wild dagger.

ook met de standrrt motoren ???

jup ook met de standaard motoren. Ga maar na, in de auto zit exact hetzelfde diff als in een tl-01 ONROAD auto. Echter zijn de momenten die op het differentieel in de wild dagger komen te staan vele malen groter volgens de formule: kracht * arm = moment. Dit vanwege de veel grotere wielen op de wild dagger t.o.v. een onroad wagen. Daarnaast zijn de tandwieltjes van gietijzer, wat niet zoveel kan hebben. Hij moet dus die momenten op kunnen vangen, en doet dit door vermogen naar het wiel door te sturen wat minder grip heeft. Tel dit allemaal bij elkaar op en je hebt je antwoord.

ps hier heb je goedkope wielmeenemer met imbusje;)
http://cgi.ebay.com/Alloy-Hex-Drive...ol_Vehicles?hash=item587d31b63d#ht_1620wt_939

voor bestellen op ebay of uit hongkong heb je paypal nodig.

Laatst bewerkt:
die olie doe je IN het differentieel. Ik weet niet of je hem zelf gebouwd hebt? het is het grootste tandwiel in de tandwielkasten waar je je aandrijfassen in steekt. Er zitten 3 schroefjes in gedraaid. Als je die loshaalt en het plaatje eraf haalt kijk je in het diff. Daarin doe je dan de olie. Hoe hoger de wt waarde hoe dikker de olie.

Verder vind ik die alu hubs heel erg interessant. Ik had ze zelf nog niet gevonden voor de wild dagger.

Ja, zat er gisteren nog even over te denken en dacht idd al dat je het grootste tandwiel dat dichtgeschroefd in het pakket zat moest hebben.....heb ooit toen ik jullie leeftijd had,gehad genoeg Tamiya rc auto's gebouwd en toen moest je zelf alles nog in elkaar zetten...vandaar dat ik erop kwam. Heb je misschien nog een tip vwb die olie of vet? Kan er natuurlijk ook gewoon vet induwen toch? Smeert ook en is standaard al veel dikker dan olie.

Ze hebben daar bij RC Damper best leuk en betaalbaar spul voor onze modellen. Mocht er iemand iets willen bestellen via Ebay dan wil ik dat best wel doen (doe best wel veel met Ebay en Paypal); stel maar wat voor kunnen we eens kijken of we het interressant voor eenieder kunnen maken.....

@Melvin; sorry maar snap niet helemaal wat je bedoeld....maar als je bedoeld wat het kostte; alle spulletjes bij elkaar zo'n 67 euro incl. verzenden en met de toenmalige dollarkoers...

Laatst bewerkt:
hej timo wat was de waaren die je er op hat leten zetten en hoe moet je dat uit hong kong laten komen ik ben er nog nieuw in

@Timo, ik zal het even vertalen:

hey Timo, wat was de waarde die je op het pakket hebt laten zetten (van belang voor de douane geloof ik) en hoe heb je het uit Hongkong laten komen (ik vermoed verzend wijze, gewoon pakket of express e.d.).
hij is er nog nieuw in:p

is toch niet zo moeilijk die tienertaal:mrgreen:

haha ik heb mijn wild dagger ook helemaal zelf in elkaar geschroefd toen ik 14 was. Je zou het kunnen proberen met vet, maar die olie is speciale olie. Hoe dikker hoe taaier zeg maar. Ik heb er zelf gewoon vet in zitten, maar in mijn andere wagens gebruik ik wel olie. Dat verschil merk je wel degelijk. Wat ik dus aan zou moeten raden durf ik niet zo te zeggen, omdat ik er in de wild dagger geen ervaring mee heb.

@Timo, ik zal het even vertalen:

hey Timo, wat was de waarde die je op het pakket hebt laten zetten (van belang voor de douane geloof ik) en hoe heb je het uit Hongkong laten komen (ik vermoed verzend wijze, gewoon pakket of express e.d.).
hij is er nog nieuw in:p

is toch niet zo moeilijk die tienertaal:mrgreen:

Ben nog steeds wel een tiener maar dan x4 :o.....

dank u evert klopt

Hoi Melvin, weet niet meer wat die man erop had gezet ik geloof iets van 10 USD ofzo; als je maar onder de 22 euro blijft. Je kunt ook nog vragen of hij het als kado op wilt sturen dan betaal je ook geen invoerrechten. Sample with no value wil ook weleens gebruikt worden; meestal zijn de verkopers wel vindingrijk genoeg. Aan yanks hoef je het niet te vragen; die schijters durven niets :sleepy:....

haha ik heb mijn wild dagger ook helemaal zelf in elkaar geschroefd toen ik 14 was. Je zou het kunnen proberen met vet, maar die olie is speciale olie. Hoe dikker hoe taaier zeg maar. Ik heb er zelf gewoon vet in zitten, maar in mijn andere wagens gebruik ik wel olie. Dat verschil merk je wel degelijk. Wat ik dus aan zou moeten raden durf ik niet zo te zeggen, omdat ik er in de wild dagger geen ervaring mee heb.

Welke olie gebruik je dan? Verkoopadresje?

Back