cx500 of hk500

• Topicstarter Topicstarter <<hobbyist>>
  • Startdatum Startdatum
Alles beter dan een kloon ;)

Ow ja en de tailboom van de Copterx 500 is veel te lang dus die moest ook ingekort worden, en later vervangen door een Align tailboom.

Alles beter dan een kloon ;)

Man man , heel onderbouwde opmerkingen allemaal hoor, bangelijk:rolleyes: Doet me aan een bepaalde bruine periode over computertypes herineren en ik krijg opeens een instant deja vue gevoel en buikkrampen.....

Van een moderator kan men verwachten dat hij een voorliefde heeft voor een bepaald merk van Helis maar als moderator is het zijn taak om een discussie in goede banen te leiden, door het afbranden van bepaalde merken (goed of slecht maakt geen reet uit) jaagt hij bepaalde mensen in de gordijnen en kun je zijn moderatie in vraag stellen ......

Verzachtende omstandigheden of niet, jij hebt ze echt niet allemaal meer.

Er zitten hier mensen met een ego die je zelfs met een dieplader niet verplaatst krijgt. Hoe je het draait of keert het is een rotopmerking en hoort niet op een forum en eigenlijk nergens for that mather!

Voor de rest zijn jullie net een stelletjes kleine jongens met puberaal gedag waarvan de hormonenspiegel te hoog staat. Bestaan pilletjes voor hoor:mad:

Mij ongenuanceerd noemen vind ik ook wel een goeie.

euh, juist ja......:rolleyes:

Stevo

Laatst bewerkt:
En copterX of HK, ik zou dan opteren voor de versie waarbij je het minste onderdelen door align moet vervangen.
Kijk eens naar Tarot ? Naar het schijnt zijn dat de beste klonen die je kan kopen. Al heel veel goede dingen over gelezen maar zijn helaas niet zo bekend hier.

Die Tarot is vrijwel volledig identiek aan de CopterX.

In mijn ervaring steekt CopterX boven HK uit en is Tarot eigenlijk hetzelfde als CopterX. (Hierbij moet ik zeggen dat ik slechts een Tarot rotorkop en staart in mijn handen gehad heb, maar die bleken eigenlijk gelijkwaardig. Laat ik het zo stellen, tenminste niet slechter dan CopterX.)

Waar het vaak fout gaat bij clones is echter setup, onderhoud en de keuze van electronica. In mijn ervaring vliegen alle clones prima, maar je moet weten wat je doet. Zowel qua bouw als bij setup.

Er zitten wel degelijk verschillen in kwaliteit tussen een echte align heli of een kloon zoals copterx. Het is het gewoon allemaal net niet. Ik praat uit ervaring. Ja, je kan geluk hebben en zo out of the box een leuke heli hebben, maar ik heb er al verschillende onderhande gehad die echt niet best van kwaliteit waren. Heeft echt niets met mijn ego te maken of iets dergelijks. Ik kan je zo de onderdelen van de copterx 500 opsturen die gewoon scheef geboord zijn of niet symetrisch uitgefreest zijn.

Er zitten hier mensen met een ego die je zelfs met een dieplader niet verplaatst krijgt. Hoe je het draait of keert het is een rotopmerking en hoort niet op een forum en eigenlijk nergens for that mather!

Weet je eigenlijk uberhaupt wel over welke opmerking het hier gaat?

Als iemand iets roept wat een bepaalde onervaring suggereert, moeten mensen niet zo zeuren als daarop gereageerd wordt.

In een ander topic liet hij onlangs exact dezelfde onervarenheid zien met betrekking tot zeer specifieke gyros. Uiteraard met dito air dat hij gelijk zou hebben. :rolleyes:

Prima, maar als iemand overduidelijk ongelijk heeft en zich dan geschaad voelt in z'n ego kan ik dat ook niet helpen. Hij had ook zijn mening ipv ervaring voor zich kunnen houden.

Er zitten wel degelijk verschillen in kwaliteit tussen een echte align heli of een kloon zoals copterx. Het is het gewoon allemaal net niet. Ik praat uit ervaring. Ja, je kan geluk hebben en zo out of the box een leuke heli hebben, maar ik heb er al verschillende onderhande gehad die echt niet best van kwaliteit waren. Heeft echt niets met mijn ego te maken of iets dergelijks. Ik kan je zo de onderdelen van de copterx 500 opsturen die gewoon scheef geboord zijn of niet symetrisch uitgefreest zijn.

Laat ik vooropstellen dat ik nooit gezegd heb dat welke clone dan ook exact 100% hetzelfde te bieden heeft dan een Align heli.

Feit blijft echter wel dat de meeste clones weldegelijk goed vliegen en ook niet van ellende uit elkaar vallen.

Ik denk ook dat het een beetje achterhaald is om ze te willen vergelijken alsof ze de vervanger zijn van een originele Align voor wat betreft qualiteit. Het blijven appels en peren.

Als je kunt vliegen en je dure crashes niet vaak meer mee zult maken (hoewel niemand perfect vliegt en electronica altijd kapot kan gaan, ervaring of niet), dan is een Align het overwegen waard.

Maar daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor.

Persoonlijk heb ik er meer lol in wanneer het allemaal wat goedkoper blijft. Dan kun je ook nog eens ouderwets knallen zonder je zorgen te maken over een dure heli. Als 3D trainer heb ik dan ook niets liever dan een goed afgestelde clone met goede electronica en ook in schaal heli's is de meerwaarde van het merk Align echt nul.

Je voelt hem al aankomen, maar aan het einde van de dag blijkt dan voor mij de aanschaf van originele Aligns tegenwoordig niet zo erg interessant meer.

Ik kan je zo de onderdelen van de copterx 500 opsturen die gewoon scheef geboord zijn of niet symetrisch uitgefreest zijn.

Heb je foto's gemaakt en die getoond aan Ehirobo? Ze sturen je gratis vervangende onderdelen op.

Laatst bewerkt:
Quasti,

Heb jij mijn post gelezen?????? Dan had je moeten weten dat ik je deels gelijk geef. Bepaalde zaken echter moet je gewoon niet zeggen en net dat gedeelte quote je niet:confused:

Jij lijkt overal waar je komt nogal wild om je heen te schoppen als een jonge stier en nu we daar toch zijn komt er een mopje aan (die veel waarheid bevat)

Staan er 2 stieren op een heuvel, een jonge stier en een hele oude stier. Ze overkijken de koeien die in de wei staan beneden.

Zegt die jonge stier, man man al die lekkere koeien, ik loop snel naar beneden, harder en harder en dan ga ik 2 van die koeien bespringen!

Zegt de oude wijze stier, rustig maar jongen rustig maar, ik wandel op mijn gemak naar beneden en bespring ze allemaal ;)

Stevo

Laatst bewerkt:
Ieder zo zijn mening natuurlijk, en at the end of the day gaat het erom dat je lol in de hobby hebt. Maar als je als beginner goed wil beginnen zonder ergenissen dan zou ik een Align heli aanbevelen. Ik kan je vertellen dat als een beginner deze 500 had gekocht dan had hij nu alweer gestopt met de hobby;)

Misschien moet je op grappen niet serieus ingaan, maar de achterliggende suggestie van die mop slaat ook nergens op. 'Oude wijze stier'? Leeftijd is de facto een merkwaardige graadmeter voor ervaring.

Overigens voelde ik mij aangesproken in jouw opmerking, want mensen verwarren een directe post stijl nog wel eens voor misplaatste arrogantie. ;)

Ieder zo zijn mening natuurlijk, en at the end of the day gaat het erom dat je lol in de hobby hebt. Maar als je als beginner goed wil beginnen zonder ergenissen dan zou ik een Align heli aanbevelen. Ik kan je vertellen dat als een beginner deze 500 had gekocht dan had hij nu alweer gestopt met de hobby;)

Gedeeltelijk kan ik me daar weldegelijk in vinden, maar als mensen (van de oude garde, die weigeren clones te accepteren) met meer ervaring niet zo'n probleem zouden maken van clones en ook bereidt zijn beginners beter bij te staan bij afstelling, tips etc., dan is een clone de moeite en het geld zélfs voor een beginner met gemak dubbel en dwars waard.

Crash je als beginner die dure Align, dan zie ik echt niet in waarom die dáár dan meer lol mee zal hebben. Als je nagenoeg foutloos vliegen kunt, is het een ander verhaal.

Als je bij een clone vervolgens na onvermijdelijke beginners crashes die helicopter ook opwaardeerd met Align onderdelen, dan heb je al snel een bijzonder gelijkwaardige helicopter.

Het idee dat je voor het vliegen met een clone complete rotor en staart onderdelen dient te vervangen door Align is onzin.

Alles beter dan een kloon :wink:

Ow ja en de tailboom van de Copterx 500 is veel te lang dus die moest ook ingekort worden, en later vervangen door een Align tailboom.

Sorry, maar dat is gewoon niet zo. Ik heb hier een CopterX 500 staan met de originele CopterX staartboom en die is perfect voor wat betreft de lengte hoor.

Bij de montage moest ik wel redelijk mijn best doen om alles in elkaar te krijgen en er komt daarbij aardig wat spanning op de belt te staan, maar 'te lang' is niet correct. Hij vliegt daarbij goed en de spanning is verder niet abnormaal te noemen.

Niet verwonderlijk dat wanneer je die staartboom inkort, dat het dan niet meer werkt!

Laatst bewerkt:
Align heli crashen kost geld.
Kloon heli crashen kost geld.

Hobby kost geld!!!!!!

Het is maar een advies. En ow ja, Deze 500 en bijvoorbeeld de hk250 van Sleurhutje had niet eens de kans gehad om te crashen, omdat hij letterlijk al bij loskomen van de grond uitelkaar klapte :)

En nee, niet slecht gebouwd door de koper maar gewoon K.@#$te kwaliteit.

Het is maar een advies. En ow ja, Deze 500 en bijvoorbeeld de hk250 van Sleurhutje had niet eens de kans gehad om te crashen, omdat hij letterlijk al bij loskomen van de grond uitelkaar klapte :)

En nee, niet slecht gebouwd door de koper maar gewoon K.@#$te kwaliteit.

Dan heb je toch echt iets gemist tijdens het bouwen.

Gedeeltelijk kan ik me daar weldegelijk in vinden, maar als mensen (van de oude garde, die weigeren clones te accepteren) met meer ervaring niet zo'n probleem zouden maken van clones en ook bereidt zijn beginners beter bij te staan bij afstelling, tips etc., dan is een clone de moeite en het geld zélfs voor een beginner met gemak dubbel en dwars waard.

Crash je als beginner die dure Align, dan zie ik echt niet in waarom die dáár dan meer lol mee zal hebben. Als je nagenoeg foutloos vliegen kunt, is het een ander verhaal.

Als je bij een clone vervolgens na onvermijdelijke beginners crashes die helicopter ook opwaardeerd met Align onderdelen, dan heb je al snel een bijzonder gelijkwaardige helicopter.

Het idee dat je voor het vliegen met een clone complete rotor en staart onderdelen dient te vervangen door Align is onzin.

Sorry, maar dat is gewoon niet zo. Ik heb hier een CopterX 500 staan met de originele CopterX staartboom en die is perfect voor wat betreft de lengte hoor.

Bij de montage moest ik wel redelijk mijn best doen om alles in elkaar te krijgen en er komt daarbij aardig wat spanning op de belt te staan, maar 'te lang' is niet correct. Hij vliegt daarbij goed en de spanning is verder niet abnormaal te noemen.

Niet verwonderlijk dat wanneer je die staartboom inkort, dat het dan niet meer werkt!

Ik weet niet wat voor ervaring jij hebt met heli's en wat je er vanaf weet, maar zoals het bij mij en bij een clublid en bij veel verschillende eigenaren op helifreak zat, is de boom te lang. Mischien was hij bij jou goed, en heb je geluk gehad.

Dan heb je toch echt iets gemist tijdens het bouwen.

Verschrikkelijk zo'n gast!

Als je terug leest zie je wat er allemaal mis mee was. Geen wonder dat de staart uit zijn voegen schiet als gaten gewoon niet in het midden gebioord zijn en scheef geboord zijn. Dat heeft niets met bouwen te maken, dat is gewoon slecht gefabriceerd.

[mod]Oke, het is weer ruim voldoende zo. Helaas gaat het de laatste dagen met steeds dezelfde personen fout....[/mod]

Back