D3D - Dutch 3D competition......... Help !

@wrobijns:
Venlo, Eindhoven, 's Hertogenbosch, kan allemaal!
Al is Geldrop misschien wel het handigst, want als ik het goed zie, dan kom je daar vlak langs, en je hebt er niet zo'n drukke binnenstad als in Eindhoven en 's Hertogenbosch...

Maarrehm.. ik PM je wel even ;)
 
Hoi Allemaal,

Het heeft even geduurd, maar de Dutch 3D Competition website is weer aangepast, en je kunt je weer inschrijven voor de westrijden.

Let op dat enkele figuren licht aangepast zijn. Verder zijn enkele figuren komen te vervallen, en zijn er weer enkele leuke nieuwe figuren.

Dus, naar de website, figuren kiezen en je inschrijven!

Het wordt vast zoals altijd weer erg leuk!

Groeten,

John.
 
Ik heb een aantal figuren op het oog maar heb er nog een vraag over:

figuur 16 : pilotencirkel
Start boven de landingscirkel op ooghoogte, even stilhouden. De piloot omcirkelt de heli eenmaal. Na beëindiging van de omcirkeling het model landen in de landingscirkel. Criteria: De heli moet zo rustig mogelijk en op de plaats blijven zweven. De piloot loopt met gelijkmatige passen om de heli heen, op een veilige afstand .

Mag de heli om zijn as draaien ? Of MOET de staart op zijn plek blijven ?


Voorlopig kies ik de volgende figuren :
1, hooveren
4 , stijgen en dalen
5, zijwaarts hooveren
8, gevlogen hor 8
12, cirkel met staart naar plioot
16, pilotencirkel
misschien 23 , stall turn

Iemand nog tips ?

Je heli moet op 1 plek blijven hoveren, de piloot loopt er dan een rondje omheen.
 
Inderdaad dat heb ik inmiddels gelezen, het wordt de " dutch 3D sportsman class" genoemd.
er zitten dingen bij die best te doen zijn.

Dutch 3D Figures

Ik heb de lijst met figuren weer eens doorgelezen en ik denk dat dit bij relatieve beginners zoals ik sommige dingen niet helemaal duidelijk zijn over hoe je ze precies moet vliegen.
Bijvoorbeeld nummer 2 , Beschrijving :

-------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de lijn. Even zichtbaar stilhouden. 10 meter achteruit vliegen tot aan de tegenoverliggende lijn. Even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de landingscirkel, even zichtbaar stilhouden, landen in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
---------------------------------------------------------

"Vooruit vliegen tot aan de lijn" : welke lijn ? Als ik naar het plaatje "the flying field" kijk zie ik links en rechts een lijn, is dat die lijn ? Dan vlieg je toch naar links of rechts en niet vooruit en achteruit ? Je staat immers op de pilootpositie in het plaatje weergegeven als " pilot position"

"achteruit vliegen met de neus in vliegrichting" : ??? hoe kan dat nu? Dan vlieg je toch vooruit ?

Zo zijn er nog veel meer dingen die onduidelijk zijn :

nummer 3 :
-----------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Zijwaarts vliegen tot aan de zijlijn, stilhouden, 10 meter zijwaarts naar de tegenoverliggende zijlijn, stilhouden, terug naar de landingscirkel, stilhouden, landing in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
------------------------------------------------------------
"zijwaarts vliegen" "met de neus in vliegrichting" : is dit een typefout ?

nummer 7 :
----------------------------------------------------------
Start op de eerste cirkel, om vlag 4 vliegen, cirkelvlucht om alle vlaggen, landen in de landingscirkel. Criteria: Starten en aanvliegen moet gelijkmatig stijgend en dalend gevlogen worden. De vlaggen ronden op gelijke hoogte.
----------------------------------------------------------
In het plaatje "the flying field" zie ik maar 2 vlaggen staan ?

Zo zijn er nog mee dingen die ik niet allemaal hier kan opsommen.
Als je bginners wil uitdagen hieraan mee te doen, dan zou het dus wel handig zijn om dit eens te herzien, het mooiste is natuurlijk net als bij de moeilijkere figuren via een sim een videootje bij te voegen, dan zie je direct wat de bedoeling is ...

ps. dit draadje is mischien ook leuk voor het elektro heli forum, er komen er immers steeds meer bij


Hoi,

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan de hand van je opmerkingen, bedankt. Het is niet makkelijk om enkel middels tekst een figuur te beschrijven. Speciaal dit jaar hadden we een bijeenkomst waar alle figuren uitgelegd werden. Van de A-klasse zijn allemaal videotjes.

Kom gewoon mee doen, als er dan vragen zijn dan lossen we dat wel op.

Groeten,

John.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan de hand van je opmerkingen, bedankt. Het is niet makkelijk om enkel middels tekst een figuur te beschrijven. Speciaal dit jaar hadden we een bijeenkomst waar alle figuren uitgelegd kunnen worden. Van de A-klasse zijn allemaal videotjes.

Kom gewoon mee doen, als er dan vragen zijn dan lossen we dat wel op.

Groeten,

John.


ja, laat ik dat maar doen, echter kan ik soms moeilijk inschatten of ik een figuur wel kan of niet ....
 
Hoi,

Ik heb dit nu ook aangepast op de website.

Maar veel belangrijker nog:

De Dutch 3D Competition website is weer aangepast, en je kunt je weer inschrijven voor de westrijden.

Schrijf je dus in en doe en doe mee.


Groeten,

John.
 
Mag je ook ter plekke inschrijven?

Roel je moet minimaal 1 week van te voren inschrijven. Hierdoor heeft de organisatie en jury de mogelijkheid om zich voor te bereiden. Inschrijvingen op de dag hinderen teveel ivm het nodige papierwerk en de dagen zitten al behoorlijk vol willen wij alle rondes vliegen.

Rick
 
Weet je,,

zondag heb ik die workshop, dan zal ik eens vliegen, en kijken wat ik nog kan. Want ik heb echt geen idee welke figuren ik dan ga vliegen. Ik weet niet eens of de Vstabi goed werkt..

Groeten
Roel
 
Hoi,

Ik ga vandaag eens oefenen.. mijn figuren die ik denk wel te kunnen vliegen
Nr. 1 2 3 4 5 6 7, 11 12 14 16 17 18 19, 21 "27"

Zo dat zijn dingen die wel moeten lukken, waarbij 27 nog nooit geprobeerd.

Groeten
Roel
 
zo, dat ziet er goed, uit, jij beheerst al goed nose-in begrijp ik ? Je hoeft er maar 6 trouwens en in de a-klasse 2 extra + vrije kur.
Ik ga 1,4,5,8,23,12 doen, waarvan ik 23 nog nooit geprobeerd heb. Ze zijn eigenlijk allemaal heel simpel maar ach .
 
Tot nu toe ben ik de enige met een elektro heli ???

nou moe ...

dan is het 1 keer op de dag een aantal minuten lekker stil en kun je weer frisse lucht opsnuiven :-))
 
Back
Top