D3D - Dutch 3D competition......... Help !

Eindelijk een keer gelijk geeindigd met John, ik word al beter ;-)

Helaas weer een gezellig wedstrijdseizoen voorbij, ik heb al zin in volgend jaar.

Hoi,

"Interessant" probleem, heeft me weer 1/2h gekost om er voor te zorgen de de MS tools elkaar begrijpen !@$#@!#

Groeten,

John.

Klopt het dat 26 april weer de eerste 2008 westrijden worden gehouden in oisterwijk ?
Ik wil graag komen kijken, kan iemand me vertellen wat het adres van deze lokatie is ?

Ik zat eerst nog te twijfelen om mee te doen met mijn (elektro) logo 10 3D , maar ik kan alleen wat heen en weer vliegen, dus tja ......

Inderdaad dat heb ik inmiddels gelezen, het wordt de " dutch 3D sportsman class" genoemd.
er zitten dingen bij die best te doen zijn.

Dutch 3D Figures

Ik heb de lijst met figuren weer eens doorgelezen en ik denk dat dit bij relatieve beginners zoals ik sommige dingen niet helemaal duidelijk zijn over hoe je ze precies moet vliegen.
Bijvoorbeeld nummer 2 , Beschrijving :

-------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de lijn. Even zichtbaar stilhouden. 10 meter achteruit vliegen tot aan de tegenoverliggende lijn. Even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de landingscirkel, even zichtbaar stilhouden, landen in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
---------------------------------------------------------

"Vooruit vliegen tot aan de lijn" : welke lijn ? Als ik naar het plaatje "the flying field" kijk zie ik links en rechts een lijn, is dat die lijn ? Dan vlieg je toch naar links of rechts en niet vooruit en achteruit ? Je staat immers op de pilootpositie in het plaatje weergegeven als " pilot position"

"achteruit vliegen met de neus in vliegrichting" : ??? hoe kan dat nu? Dan vlieg je toch vooruit ?

Zo zijn er nog veel meer dingen die onduidelijk zijn :

nummer 3 :
-----------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Zijwaarts vliegen tot aan de zijlijn, stilhouden, 10 meter zijwaarts naar de tegenoverliggende zijlijn, stilhouden, terug naar de landingscirkel, stilhouden, landing in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
------------------------------------------------------------
"zijwaarts vliegen" "met de neus in vliegrichting" : is dit een typefout ?

nummer 7 :
----------------------------------------------------------
Start op de eerste cirkel, om vlag 4 vliegen, cirkelvlucht om alle vlaggen, landen in de landingscirkel. Criteria: Starten en aanvliegen moet gelijkmatig stijgend en dalend gevlogen worden. De vlaggen ronden op gelijke hoogte.
----------------------------------------------------------
In het plaatje "the flying field" zie ik maar 2 vlaggen staan ?

Zo zijn er nog mee dingen die ik niet allemaal hier kan opsommen.
Als je bginners wil uitdagen hieraan mee te doen, dan zou het dus wel handig zijn om dit eens te herzien, het mooiste is natuurlijk net als bij de moeilijkere figuren via een sim een videootje bij te voegen, dan zie je direct wat de bedoeling is ...

ps. dit draadje is mischien ook leuk voor het elektro heli forum, er komen er immers steeds meer bij

het wedstrijdvierkant heeft voor de sportsman class op elke hoek een vlag en in eht midden een circel van 1 meter diameter. het vierkant heeft dus vier lijnen op de kanten. je mag zelf bepalen waar je gaat staan en je mag met de meeste figuren ook meelopen met de heli. afhankelijk van de wind kies je meestal je plek om te staan en als je de neus van de heli in de wind richting zet is dat de "vliegrichting". De wedstrijd organisatie zal het vierkant altijd zo opzetten dat de wind van links naar rechts over het wedstrijdparcours gaat of van rechts naar links. Heel soms wordt het parcours verlegd als de wind vervelend is gedraaid.
Als je dus tot aan de lijn vooruit moet vliegen is dat de achterste (vanaf jou standplaats gezien) lijn van het vierkant. Denk eraan dat de stops ongeveeer 3 seconden moeten zijn.
Voor gedetailleerde beschrijving kan je even het wedstrijd regelement van de knvvl website downloaden. Daar staan deze dingen uitgebreid in verklaard.

Succes, en laat het weten als je vragen hebt! Enne ik doe ook mee..

Steven

Hoi Allemaal,

Het seizoen van de Dutch 3D gaat weer beginnen. Volgende week (zaterdag 5 april) is er een extra Dutch3D oefendag georganiseerd. Deze dag is open voor iedereen.

De initiële redenen zijn:
1) Het is erg leuk om allemaal samen nog eens een dag te vliegen.
2) Het is erg leuk om allemaal samen nog eens een dag te vliegen.
3) Het is erg leuk om allemaal samen nog eens een dag te vliegen.
4) ...
5) We willen graag de bekers uitreiken aan de beste 3 van het afgelopen seizoen 2007.

Daarnaast willen we op deze dag eens speciaal aandacht besteden aan het oefenen voor de wedstrijden en het beoordelen van vluchten.

De dag bestaat uit:
1) Een “jury cursus”, dit houdt in dat we per figuur uitleggen waar op gelet wordt, en hoe de jury te werk gaat om de beoordeling te geven. Dit betekent dat je je veel beter kunt voorbereiden om de score van je figuren in 2008 te verhogen.

2) Oefenen, we willen graag dat iedereen kan vliegen waarbij eventueel figuren kunnen worden geoefend. Indien gewenst zal er dan ook een beoordeling gegeven kunnen worden. De focus zal dan liggen op het aangeven waar mogelijkheden tot verbeteren zitten in het figuur.

3) Vrij vliegen, uiteraard zal het ook mogelijk zijn om gewoon vrij te vliegen.

Dit betekent dat iedereen dus gewoon lekker kan vliegen, en indien men wil de prestaties voor het seizoen 2008 kan verbeteren.

Uiteraard is dit een uitgelezen kans voor nieuwkomers om informatie in te winnen over de Dutch 3D.

Nu lijkt het ons ook dat je van al dat vliegen uiteraard ook honger gaat krijgen, dus we willen de dag af sluiten met een gezellig eten in een "restaurant".

De dag ziet er als volgt uit:
10:15u - 10:30u Aankomst in het restaurant van wegrestaurant de Lucht (aan de A2 tussen hedel en Zaltbommel).
10:30u - 12:00u Jury cursus, theorie met uitleg van de figuren, vragen over figuren en informatie over hoe de jury te werk gaat in het beoordelen van de figuren.
12:00u - 12:30u Verplaatsen naar het veld te Bruchem (500m van het wegrestaurant de Lucht).
13:00u - 14:30u Vrij vliegen op het veld van Bruchem.
14:30u - 15:00u Demonstratie vliegen van enkele nieuwe figuren.
15:00u - 16:30u Vliegen voor de jury / oefenen van figuren.
16:30u - 17:00u Uitreiking prijzen einduitslag Dutch 3D 2008.
17:00u - 18:00u Vrij vliegen.
18:30u - 19:00u Verplaatsen naar restaurant de Lucht.
19:00u - ??:??u Eten en nakletsen over de dag in het wegrestaurant de Lucht.

Er zal een tent zijn zodat we eventueel tijdens een bui kunnen schuilen. Verder zal er thee en koffie zijn. Voor je boterham moet je zelf even zorgen, of je gaat gewoon even naar het wegrestaurant de Lucht.

De Dutch 3D organisatie vond het leuk om te organiseren, we hopen dan ook dat er zo veel mogelijk mensen komen, en dat we er een hele leuke dag van gaan maken!

Uiteraard bedankt de Dutch 3D organisatie al direct de modelbouw vereniging van Bruchem voor het beschikbaar stellen van hun veld voor deze dag.

Groeten,

John.

Laatst bewerkt door een moderator:
dan ben je niet de enige. ik heb al wel wat nieuws geprobeert, maar of dat wat is voor de wedstrijden..........
ik hoop maar dat het de komende weekeinden mooi vliegweer wordt!!

S.

Wat een leuk initiatief, alleen jammer dat ik niet kan komen, ik zit nu in oostenrijk ....

Had heel graag meer willen weten hoe het nu precies met de figuren zit, waar je moet staan etc etc .....

Jammer Yeti, anders had ik mooi mee kunnen rijden ;)
Iemand anders die langs een (willekeurig) station komt in NL ?

Hoi,
Is er iemand die vanuit Zuid-Limburg naar de D3D gaat? Dan kunnen we smane rijden / benzine delen!!
Groeten
Roel

Roel,
Ik vertrek vanuit Swalmen (Midden Limburg).
Jimmy rijdt niet mee dus heb ik plaats.

@Hubris,
Als jij een station langs onze route weet haal ik je wel op.
Roermond?
Eindhoven?

Hoi,

Eerst zal ik kijken wat Pitch-Play dit jaar van mijn heli gaat vergen. Als het goed gaat, en ik hem zelf eens kunnen vliegen neem ik contact met je op. Dan rij ik graag mee..

Groeten
Roel

Ps ik heb niet veel bij me
- MP/e
- Opladers / balancers
- Zender

Back