Inderdaad dat heb ik inmiddels gelezen, het wordt de " dutch 3D sportsman class" genoemd.
er zitten dingen bij die best te doen zijn.
Dutch 3D Figures
Ik heb de lijst met figuren weer eens doorgelezen en ik denk dat dit bij relatieve beginners zoals ik sommige dingen niet helemaal duidelijk zijn over hoe je ze precies moet vliegen.
Bijvoorbeeld nummer 2 , Beschrijving :
-------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de lijn. Even zichtbaar stilhouden. 10 meter achteruit vliegen tot aan de tegenoverliggende lijn. Even zichtbaar stilhouden. Vooruit vliegen tot aan de landingscirkel, even zichtbaar stilhouden, landen in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
---------------------------------------------------------
"Vooruit vliegen tot aan de lijn" : welke lijn ? Als ik naar het plaatje "the flying field" kijk zie ik links en rechts een lijn, is dat die lijn ? Dan vlieg je toch naar links of rechts en niet vooruit en achteruit ? Je staat immers op de pilootpositie in het plaatje weergegeven als " pilot position"
"achteruit vliegen met de neus in vliegrichting" : ??? hoe kan dat nu? Dan vlieg je toch vooruit ?
Zo zijn er nog veel meer dingen die onduidelijk zijn :
nummer 3 :
-----------------------------------------------------------
Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Zijwaarts vliegen tot aan de zijlijn, stilhouden, 10 meter zijwaarts naar de tegenoverliggende zijlijn, stilhouden, terug naar de landingscirkel, stilhouden, landing in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.
------------------------------------------------------------
"zijwaarts vliegen" "met de neus in vliegrichting" : is dit een typefout ?
nummer 7 :
----------------------------------------------------------
Start op de eerste cirkel, om vlag 4 vliegen, cirkelvlucht om alle vlaggen, landen in de landingscirkel. Criteria: Starten en aanvliegen moet gelijkmatig stijgend en dalend gevlogen worden. De vlaggen ronden op gelijke hoogte.
----------------------------------------------------------
In het plaatje "the flying field" zie ik maar 2 vlaggen staan ?
Zo zijn er nog mee dingen die ik niet allemaal hier kan opsommen.
Als je bginners wil uitdagen hieraan mee te doen, dan zou het dus wel handig zijn om dit eens te herzien, het mooiste is natuurlijk net als bij de moeilijkere figuren via een sim een videootje bij te voegen, dan zie je direct wat de bedoeling is ...
ps. dit draadje is mischien ook leuk voor het elektro heli forum, er komen er immers steeds meer bij