Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb daar wel enkele bedenkingen bij.
1) Wordt de hele lucht gebruikt???? Als je op de 3D Masters kijkt naar de toppers, dan zie je dat die helemaal niet de "hele lucht" gebruiken, maar meestal laag vliegen. Kijk eens bv. naar de vlucht van de winnaar Duncan.
2) Waarom is de WOW-factor minder belangrijk (k=2) dan de moeilijkheidsgraad van de figuren (k=3) in een Free Style flight?? Ik denk dat juist de WOW-factor van groter belang moet zijn in een Free Style flight. De moeilijkheidsgraad van de figuren komt al terug in de verplichte figuren! Uiteraard is de WOW-factor al afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de figuren.
3) "worden de figuren soepel en rustig gevlogen". Hmm, als ik kijk hoe Jason Krause de laatste keer dat hij op de 3D Masters mee deed het event won, dan kan ik niet bepaald zeggen dat dat een rustig gevlogen vlucht was?? Ook bij dit punt zet ik mijn kantekeningen dus.
Ik denk dat je hier een bepaalde vliegstijl wil opleggen aan alle vliegers. Dit terwijl de ene persoon heel rustig vliegt, en de ander juist alles wat sneller direct achter elkaar etc vliegt. Alles snel achter elkaar vliegen waarbij direct het ene figuur overgaat in het volgende figuur is juist moeilijker en naar mijn mening spectaculairder. Dit is precies waar een Free Style vlucht om gaat spectaculair. Dit kan uiteraard ook met rustige figuren.
Met de oorspronkelijk voorgestelde beschrijving /waardering krijg je gewoon 2 keer een soort van verplichte figuren te zien, dat is saai en erg jammer. Ik zie liever een echte Free Style vlucht naast een mooie verplichte figuren vlucht, dan moet je van beide markten thuis zijn om goed te scoren i.p.v. alleen sterk in verplichte figuren.
Ik heb ook even naar de verplichte figuren gekeken, en daar zie ik ineens dat er een aantal figuren verplicht zijn???? Waarom dat nu. Op geen enkele andere 3D competitie zijn figuren verplicht. Dit maakt het naar mijn idee ook weer saaier, het wordt allemaal het zelfde om naar te kijken. Het lijkt wel of we richting F3C gaan
Het is ook niet echt leuk als alle 3D wedstrijden op elkaar lijken. En wat maakt (in jou geval) die 1e keer de Death spiral, de pie dish en de hurricane uit? Waarschijnlijk kies je deze figuren toch als ze 'in het vrije deel' zaten.Door deze verplichte figuren te introduceren zorg je er voor dat de D3D competitie niet aansluit, en in de weg zit bij het oefenen voor de andere competities. Dus ook dit aspect zou ik graag verwijderd willen zien.
Nando zei:Met dit punt geef ik meer aan, worden de figuren niet te hoekig. De figuren moeten goed op elkaar aansluiten en als je een flip doet, is deze dan gecontroleerd en op 1 plek, en niet vierkant. En Alan Szabo doet dat ook, ook al heeft hij een andere vliegstijl dan Curtis.
Jason Krause vloog inderdaad niet heel rustig, maar de figuren die hij vloog waren zeker wel te herkennen. Je mag natuurlijk agressieve bewegingen maken, maar hij vloog de figuren wel zo dat ze ook 'te herkennen waren'. En met dit punt bedoel ik ook dat je af en toe een seconde een soort van rust houdt (dit kan natuurlijk ook op snelheid). Dan weet je als jury en publiek, ok deze serie van figuren is afgelopen, nu de volgende, dus niet een achtereen volgende stuurbewegingen.
Nando zei:Door dit in te voeren ben je toch verplicht om figuren te vliegen die je zelf niet hebt uitgekozen, anders vlieg je op 6 wedstrijden in het jaar 6 keer 8 dezelfde figuren.
nando v. arnhem zei:Volgens mij is het juist leuk om te zien hoe anderen dezelfde figuren vliegen. Ik vind het ook best als we die 3 verplichte figuren schrappen, maar dan is de D3D een exacte kopie van de 3D masters en comines...