D3D - Dutch 3D competition......... Help !

Ja, wel spijtig dat iedereen zijn eigen gang gaat om politieke en commerciële redenen.
Het is al zo'n kleine hobby/sport...

Die mannen van 3DX gaan wel lekker door.
Op hun website staan nu ook veel filmpjes van de 3D masters van 2006, oa van Nando

http://www.3dx.eu.com/

Tja, het is ook een leuk evenement.
Ben er dit jaar ook geweest.

Ik heb daar wel de indruk gekregen, hoe gekker hoe mooier.
Zolang dat niet resulteert in ongelukken heeft het bestaansrecht.

Misschien dat men ooit tot elkaar komt.
Je weet maar nooit.

Frits

ik wil graag gewoon meedoen en een leuke vleigdag hebben de figuren waar jullie over praten als ik ze lees zijn ze al moeilijk maar ik kom gewoon mee doen en vleig me vluchtje als het maar leuk save en gezellig is toch

Misschien leuk om D3D hierin onder te brengen:

3DX – A New World Standard

Lijkt me goed voor de sport, een uniform kader...

Begrijp me niet verkeerd D3D is nu ook al zeer goed georganiseerd, maar zo'n internationaal format zie ik wel zitten.

De granulariteit van de resultaten mogen ze dan weer van D3D overnemen, zo'n totaalscore vind ik toch maar niets zoals bij de 3D masters.

Dit lijkt me ook wel wat, via deze manier zijn er ook plekken voor 3Dmasters te verkrijgen in de toekomst. Bovendien krijg je zo meer internationale deelnemers.

Gerrit, ik heb in het brandstofheli forum een topic met wie er alvast meedoet zodat ik kan zien hoeveel mensen er ongeveer komen. Om de laatste te dingen te doen als het definitief vaststaat wie er meedoen word erg krap.

Hallo allemaal,

Even een kort bericht. De Dutch 3D competitie voor 2007 is weer open. Je kunt je inschrijven op www.Dutch3D.org.

Let op dat de figuren als ook enkele regels zijn gewijzigd voor 2007, dus die moet je eerst even lezen!

De Dutch 3D competitie van 2006 was een groot succes, ik hoop dat 2007 een nog groter suces en nog meer plezier zal geven.

Om vast een beetje vooruit te lopen:
- RcHelistore zal weer met zijn grootse sponsoring van de partij zijn.
- SAB sponsort maar liefst voor 1620 euro aan bladen en canopies.
- QuickUK sponsort weer voor 600 euro aan vouchers.
- MFIS zal ook weer net als vorig jaar sponsoren.

Kortom, er is erg veel leuks te winnen, dus meedoen allemaal. De prijzen worden verloot onder alle deelnemers, dus iedereen heeft gelijke kansen.

Uiteraard is het plezier wat het geeft de belangrijkste reden om mee te doen. Verder kun je natuurlijk ook veel van elkaar leren, en leuke vlieg acties zien.

Met betrekking tot de inschrijving, wie het eerst komt het eerst maalt (we hebben een maximaal aantal deelnemers in verband met het aantal vluchten wat op 1 dag moet worden gevlogen).

Groeten,

John.

Super John!!!!

Helaas geeft de expert klasse volgens mij weer een voorsprong aan Nando ;-)

Komt allen gezellig naar Valkenburg!

Inderdaad Super John,

Dat tussen alle andere zaken die tijd vragen je toch dit voor elkaar hebt gekregen.

Daarbij is er 1 puntje ff doorgeslipt, het checken van de inschrijf-afhandeling.

Dus voor iedereen maar 1 keer inschrijven per wedstrijd. Je krijgt na het verzenden van je gegevens een foutmeldings scherm ipv de bevestiging dat je bent ingeschreven. Maar je bent wel ingeschreven.

Donn't ask me how I know :)

Rick

Hoi,

Goed punt, er ging inderdaad wat fout. Uiteraard was het niet mijn schuld, maar de schuld van MS ;-)

Anyway, het is nu gefixed.

Ik zag dat mensen zich meerdere malen hadden ingeschreven (waarschijnlijk omdat je de foutmelding kreeg), dit heb ik ook even hersteld.

Kortom, inschrijven!

Groeten,

John.

Hoi,

Alle figuren van de Dutch 3D Experts klasse zijn nu middels video's op de Dutch 3D site te zien. Van elk figuur is er een video beschikbaar. Op deze manier kun je goed van te voren zien wat ongeveer de bedoeling is van elk figuur (www.Dutch3D.org).

Groeten,

John.

Hoi Allemaal,

Ik heb van sommige figuren de beschrijvingen op de Dutch 3D site aangepast om ze te verduidelijken. Kijk dus allemaal even nog naar de beschrijvingen van de figuren die je wil vliegen.

Verder heb ik enkele van de sponsor items die worden verloot onder alle deelnemers op de site gezet: http://www.dutch3d.org/Sponsors.htm

Voor de luie mensen onder ons hier wat foto's:

600 euro aan QuickUK vouchers:

QuickUK.jpg

1620 euro aan SAB goodies:

SAB_Box.jpg

Oh, je wil weten wat er in die doos zit :)

SAB_goodies.jpg

Hier nog een foto van de canopies voor de T-Rex 450 en ARK X-400 helikopters:

SAB_Canopies.jpg

Verder zullen er nog veel grote prijzen zijn van RcHelistore, maar daar heb ik nog geen foto's van.

Nogmaals, de prijzen worden gewoon verloot onder alle deelnemers, ongeacht de uitslag. Schrijf je dus onmiddelijk in, en deel mee in de prijzen!

Groeten,

John.

Hoi Allemaal,

De eerste Dutch 3D wedstrijd van 22 April is op een militaire basis. Dit betekent dat indien je niet juist bent aangemeld, dat je niet op het veld kan en dus niet kan deelnemen. Dit geldt uiteraard ook voor de juryleden en de helpers, bezoekers etc.

Kortom: Alleen de mensen waar alle gegevens (zoals beneden in deze mail worden gevraagd) bekend zijn op de basis zullen toegang hebben tot de wedstrijd.
Let op dat je je ook moet kunnen legitimeren wanneer je het veld op wil. Neem dus je paspoort mee.

Zonder legitimatie kun je ook niet het veld op, en kun je dus ook niet deelnemen.

Dus stuur even de volgende gegevens (ook van iedereen die wil komen kijken) naar:
Raymond Houtman (Raymond.Houtman apestaartje planet.nl)
en naar
Laurens Thomas (laurenspiloot apestaartje hotmail.com)
en naar
John Vugts (john.vugts apestaartje tiscali.nl)

De gegevens:
Volledige naam + voorletters
Adres
Geboorteplaats
Geboortedatum

De gegevens moeten uiterlijk 6 april bekend zijn bij de bovenstaande mensen!

En neem je paspoort mee op de dag van de wedstrijd!

Groeten,

John.

Hallo,

Op 2 juni is er weer een wedstrijd, dit keer in Zaltbommel.

Alleen een probleempje, m'n vader is dan die hele dag weg voor zijn werk. Dus ik zoek vervoer, voor zowel de heen-als terugreis. Ik woon in Schoorl (vlakbij Alkmaar).
Er staat natuurlijk iets tegenover.

Alvast heel erg bedankt, dit wil ik natuurlijk niet nog een keer missen!!
Nando

Als je met de trein naar Leiden CS komt regel ik mn vader of meastro Ton K. Ook weet je wel een caller te vinden ;-).

Hoi Allemaal,

De uitslagen van de Dutch 3D wedstrijden met de details per figuur zijn weer beschikbaar op het Dutch 3D Forum: www.dutch3d.org.

Groeten,

John.

Hallo.

De volgende D3D wedstrijd in Venlo zou ik ook graag aan mee willen doen in de B klasse.
Heb me nog niet opgegeven, maar zou niet lang meer duren. Dit is de eerste keer dat ik ga meedoen, maar heb al wel een 2 tal wedstrijden gezien.
Momenteel moet ik nog even mijn figuren lijst samenstellen, zondag maar even kijken welke het definitief worden, ik heb al een selectie.

Maar ik heb een vraag over een figuur:

Zweefvlucht zijwaarts links-rechts

Start op de landingscirkel. Opstijgen tot ooghoogte, even zichtbaar stilhouden. Zijwaarts vliegen tot aan de zijlijn, stilhouden, 10 meter zijwaarts naar de tegenoverliggende zijlijn, stilhouden, terug naar de landingscirkel, stilhouden, landing in de landingscirkel. Criteria: Stijgen en dalen moet gelijkmatig, voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting, geen zichtbare correcties.

Vooral dit stuk geeft grote vraagtekens:
"voor- en achteruit vliegen met de neus in vliegrichting"

Hoe kun je nu achteruit vliegen met de neus in de vliegrichting??? :? Wanneer tijdens dit figuur zou je achteruit moeten?
Of ik heb de definitie vliegrichting niet begrepen?.. Ga je nu 2 keer side-in? Of blijf je tail-in?

Vervolgens heb ik een vraag over de volgorde van figuren.
Moet je de volgorde aanhouden volgens de site, of mag je je eigen volgorde doorgeven?
Tot hoe kort voor de wedstrijddag mag je de figuren wijzigen?

Alvast dank voor de antwoorden!

Groet,
Tjerk ;)

Volgorde bepaal je zelf.
Ik doe bv altijd een autorotatie als laatste.
Als de motor dan per ongeluk uit valt dan heb je geen problemen met je vervolg figuren.
Over de figuren moet je niet TE veel nadenken.
Wat zegt je gevoel?
Gewoon zijwaards vliegen met de neus van je af.

Back