D3D - Dutch 3D competition......... Help !

Ja dat klopt, die mail heb ik ook binnen 5 minuten beantwoord, ik heb hem direct teruggestuurd naar het adres waar die vandaan kwam, dus een typefout kan het niet zijn... Ik zal de inhoud van die mail nog maals pb-en.

Ik ben net terug van de figuren oefenen voor de dutch3D .... het was kort maar krachtig zullen we maar zeggen .....

Ik zette de roll in en zat eigenlijk te laag , ook nog wind mee, en teveel negatief pitch ....... zucht ........ een week voor de wedstrijd .......

Schade voorzover ik het kan zien : staartbuis (tja da's duidelijk) , staartriem, staartsteunen, staart-as, staartblad, staartaansturing , hoofdrotorblad, paddel stang, 1 servo, hoofdtandwiel, blad-as, hoofd-as ..... en de rest dat ik nog ontdek ....

115048b93bd865809.jpg

115048b93bd891b4e.jpg

115048b93bd8bdadd.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
aah dat is wel erg baalen. Het is wel te zien dat je heli een grote optater gekregen heeft. Succes met de opbouw en hopelijk blijft het bij deze schade.

Succes.

En ik dacht dat ik slecht bezig was, maar wat jij het gedaan is een redelijk stukje erger.
Bij mij: hoofd tandwiel, bladen, assen en de belt. Ik heb alles op de belt na en die kan ik van Bart lenen :D. Morgenmiddag klaar waarschijnlijk.

Ik plaats nog wel een foto morgen.

Wedstrijd Valkenburg

Door het grootte aantal opgegeven deelnemers voor Valkenburg zullen niet alle ronden gevlogen worden.

FAI F3C vliegt 2 ronden.

3D Sportklasse vliegt 2 rondes.

3D Expert vliegen 2x verplichte figuren 1x Freestyle.

Tevens is er een Flight to Music ronde (deze telt niet mee voor het klassement).

Groet en tot zondag

Raymond

Jammer dat de flight to music ten koste is gegaan van de 3de ronde voor de F3C en de 3D sportklasse.
Gaat dat volgend jaar ook gelden of komt dat nu alleen door het aantal deelnemers ?\

crash!!

Tsjonge jonge zeg, ik dacht dat ik dat alleen maar kon.
Ik heb gisteren lekker mijn nummer twee in de grond geboord. De schade valt erg mee. De rotorbladen vind ik altijd het ergste. Nouja, Ik heb het geluk dat ik nummer 3 nu erbij kan pakken als reserve heli , ik hoop alleen dat ik em niet nodig heb want ik ben bang dat ik em niet door de rolling stall turn krijg.
In ieder geval ga ik met nummer 3 donderdag nog even oefenen en nummer 1 laat ik lekker even staan ,dan gaat ie ook niet kapot en kan ik er zondag mee vliegen!!
Ik vind het wel weer jammer om 200KM heen en weer om te moeten rijden voor twee vluchtjes. Ik hoop maar dat het weer heel gezellig wordt, want dat is wel de rit waard vind ik.

Tot zondag allemaal!!

Shakin' Stevens

Extra routeherinnering:

deschatkaart.PNG

Vooral het laatste in de dunne rode lijn is belangrijk, dit is de weg over het veld zelf.

MMm dat weer is zeker minder, zeker met mijn relattief kleine mini titan zal het moeilijk worden door de windkracht 5 heen te komen:mad: Vervoer gaat ook nog moeilijk worden aangezien bas niet meer gaat??? Mooi k*t dus allemaal:mad:

Heren,

Ik heb net gebeld met Frits en Raymond, en er is besloten het voor morgen af te lasten. Waarschijnlijk is de vervangende datum zondag de 14e, maar daar is maandag meer duidelijkheid over. Jullie krijgen nog mail hierover.

Laurens, zou je hier ook willen posten wanneer de defintieve datum bekend is?!
Alvast bedankt.

Edit: Krijg net een mail binnen v/d organisatie(Raymond Houtman) met de mededeling over de afgelasting morgen en de bekendmaking v/d nieuwe datum begin volgende week.

Laatst bewerkt:
Nou moe, da's ook toevallig, ik ben net terug van 2 testvluchten met mijn 3DX500 op twee open velden, om te kijken hoe dat vliegt met van die windstoten.
Het eerste veld was niet te doen, hij werd speelbal van de wind, de heli varieerde tijdens het vliegen zo'n 2 meter in hoogte !

Op het 2de veld ging het dan bijna mis, aanvankelijk dacht ik dat ik radiostoring had, maar nee, het waren de windstoten, die de heli zo'n 45graden op zijn zij smeten ..... met zweet in de handjes maar aan de grond gezet ... pfffff ......

En nu lees ik dit, nou ja, ik ben er blij om, wat ik had niet meegevlogen als het morgen toch door zou gaan.

Misschien ook iets voor de organisatie om geen veld aan zee uit te zoeken voor de laatste wedstrijd in het jaar. Rond deze tijd is dat vragen om problemen.

Een veld ergens in het midden van het land levert wellicht minder wind op ?

:puppydogeyes:

Ach, mijn death spiral leek echt helemaal nergens op met die wind vandaag, ging net zover opzei als naar beneden.:rolleyes:

WHaha, ik ben ook blij dat ik vandaag niet hoef te vliegen, jezus wat een wind....:mad: Goed idee om het af te lassen dus!

Back